Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
De torie farmer

Duinzand guerilla 2014

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ga dit jaar alweer voor het 4e jaar kweken op zilte bodem, in het zand..!

 

Ik heb een aantal mooie plekjes, die ik om het jaar gebruik, ivm het plat lopen van de begroeing.

Dit is altijd een uitdaging doordat en zeer weinig over trug te vinden is, vooral het kweken op zilte grond.

 

In voorgaande seizoenen heb ik al heel wat geprobeerd; soort zaden, hoeveelheid aan gevoede grond per plantje, soort en hoeveelheid voeding en voorgroeitijd enzv.

 

Dit jaar gaan de voorbereidingen beginnen, misschien zijn er meer die kweken op zand of zilte grond die hun ervaring kunnen delen..?

 

De belangrijkste punten van verbetering dit jaar;

 

- alleen nog maar autoflouwering zaden van haze soorten ; afgelopen jaar had ik de mooiste wiet en opbrengsten van de Amnesia auto en norhernlicht auto van royalqueenseeds al ga ik dit jaar andere merk proberen.

 

- buffer tab proberen 1 of 2 per plantje al weet ik niet of dit goed gaat lukken omdat de ec van het zand al rond de 2 zit door het zout

(Voorheen gaf ik wekelijks voeding)

 

- een water put maken ( regen water dmv drainage ) aangezien ik door een " giga lange kut route" moet

 

- voorgroei min 15 cm hoog in potjes van 2 liter ivm slakken en konijnen hoog voorgroeien)

 

-max 3 liter grond per plantje veel zakken grond slepen is dan niet nodig)

 

- 2x oogsten per seizoen!

 

 

Ik ga regelmatig updates geven alle tips welkom!!

En ga mijn verhaal van de week compleet maken met fotos van vorig jaar

Mvg toriefarmer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nooit op zand gekweekt, wel op zanderige grond maar die hield ook veel organisch materiaal, beetje te vergelijken met zaai en stekgrond.

En dat het zilt is dan zou ik het niet eens proberen maar als je er met succes al op heb gekweekt..

 

Ben reuze benieuwd, want als je goed op zand kan kweken heb ik er een aantal spots bij. Hoe maak jij je plantgaten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel weet ik er niet over, maar wel weet ik dat zand geen voedingsstoffen of water vasthoud.

dit hebben ze me toch wijs gemaakt op school ;)

 

heb je al eens op zand gekweekt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweken in de duinen gaat zeker wel....

 

 

veel duinen.... waar ze gestopt zijn met water winning.....daar stijgt het waterpeil....vele natte duinvaleien onstaan er....waar ook riet groeit...let hier op...bij spotten!!

 

zand is luchtig....de pen wortel van zaadplanten schiet zeer snel naar beneden....!!...wortelrot gaat je niet snelgebeuren...

 

lees DB er op na...hij geeft een doceering aan in zand voor de kippemest in je plantgat....

 

deze zomer...in de duinen....

 

 

http://nos.nl/artikel/552963-hennepvelden-in-duinen-oostvoorne.html

 

met video....!!!

 

========

In de duinen bij Oostvoorne zijn vier hennepvelden ontdekt. De plantage met zo'n 1800 planten werd gevonden dankzij foto's van de politiehelikopter.

Maanden geleden was er al een hennepveld ontdekt in het natuurgebied. Daarom ging een politiehelikopter deze week foto's maken van de duinen. Toen de foto's werden vergelekenmet beelden van Google Earth, bleek dat het bosgebied er nu anders uitziet. Zo werden de vier velden ontdekt.

Goed zichtbaar

De planten stonden in dichtbegroeid natuurgebied, ver weg van de bewoonde wereld. De plantage was alleen vanuit de lucht goed zichtbaar. Volgens de politie hebben de telers er veel werk aan gehad. Zij hadden zelfs een pad aangelegd naar de planten.

De henneptelers zijn nog niet gepakt.

====================

http://www.zie.nl/video/algemeen/Wietvelden-ontdekt-in-Oostvoorne/m1mz77pfusw3

 

==================

 

http://www.dichtbij.nl/botlek/112/artikel/3044621/wietvelden-ontdekt-in-oostvoorne.aspx

 

====================

 

 

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KeepSmoking

 

Noot op zand gekweekt maar op zanderige grond, hier voeg ik kippemest en extra kalk aan toe, en wat potgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwas benieuwd hoe het ging... in de duinen 2014....?

 

Gr :dope:

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...