Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sex' n Combi

Wormenmest thee / Bat guano thee / andere stront thee (ervaringen)

Recommended Posts

Deze ronde wil ik gaan werken met wormenmest thee en bat guano thee, alleen heb ik nog geen kweekverslagen gezien van mensen die het gebruiken.

 

Als je tips en ervaringen hebt hoor ik ze graag, zodat ik deze kan meenemen in mijn kweek.

 

Je kan de wormensmest / bat guano ook zo door de grond mengen of als topdressing gebruiken, multifunctioneel dus.

 

Wat ik al gelezen heb is dat een hoog fosfor gehalte de groei van schimmels hindert en daarom niet aan te raden is in de groei periode als je met schimmels werkt. Vandaar het idee om ze als topdressing en/of thee in te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wormenmest & melasse meer heb je niet nodig voor de thee om het bodemflora op te krikken.Bat guano kan je beter het extract van No Mercy gebruiken.Hele goeie resultaten meegehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van bat guano kun je beter geen thee zetten, dat werkt namelijk niet zo goed ivm de hoge P waarde.

 

Wormenthee werkt TOP ook in de groei fase. Neem aan dat je je er al in hebt lopen verdiepen; hoe je het moet maken enzo.

Je kunt het ook als bladvoeding gebruiken!

 

Werkt mooi, ook in mn eigen tuin gebruik ik het op alle soorten groente, fruit- planten en bomen. Iedereen die het resultaat ziet kan het amper geloven.

 

Je kunt verder je wormenthee op ieder leef stadia gebruiken. (tijdens het flushen heeft natuurlijk geen zin he)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

batguanothee nix mis mee !!

waarom zou dat niet goed werken dan joh hee joh ?

men neme een petfles 1/3e deel batguano 2/3e deel water en dan schudde schudde schudde schudde schudde schudde schudde .

dan na 24 uur laten bezinken de gelige pisachtige vloeistof over gieten in een andere fles of jerrycan .

en dan de petfles weer aanvullenmet water schudde schudde schudde schudde schudde schudde schudde schudde schudde schudde .

volgende dag weer afgieten en nogmaals weer aanvullenmet water schudde schudde schudde schudde schudde schudde schudde schudde .

dan weer de heldere vloeistof afgieten en bij de andere doenenje hebt guanothee nixmis mee .

de ec van dit goedje ligt dan zo rond de 1.3 a 1 . 5 en ik doe altijd een flinke scheut door mn gietwater .

en mn P helemaalnix mis mee !

ik moet wel want ik heb er al zon 10 liter van op voorraad liggen .

 

ps ''deze werkwijze tbv batguanothee kom van mister spacekees himself dus .

ps'nummero 2 het is geen overbodige luxe om wel goed te schudden.

 

gewoongenieten

mac

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Macerror - Doe jij het gewoon met de hand? niet eens met een aqauriumpompje?

De reden dat ik mijn thee zet is puur voor de goede bacteriën, die voedingstoffen zijn mij minder belangrijk. Aangezien de bacterien voor voeding zorgen op hun termijn ( stikstofbindende en losmakende bacteriën)

 

Wat betreft je info daar twijfel ik dan niet aan, naar mijn leesbekendheid wil de guanothee niet echt bacterien in zich mee brengen.. maar goed misschien eens het testen waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

ja dat is handmatig gemaakt die thee .

ik heb wel een circulatie pompje voor mn gieter met regenwater maar die hangt altijd in mn gieter .

en de bacterie huishouding heb ik vijverbacterien van velda voor die meng ik door mn grondje.

en of die in batguano zitten denk ik niet want tis fosiele mest .

bovendien ben ik mn thee met kokend water begonnen en daar houden bacteries niet zo van .

en die bacterie wereld is wel leuk om te weten en zo maar daar maak ik niet echt een punt van .

ik gooi het er door en thats it .

en dat heb ik ook het zelfde met enzymen dat je nooit geen enzymen mag gebruiken bij bio want die raken dan slaags met de al reeds aanwezige enzymen afgescheiden door de bacteries .

want dan gaan die aanwezige enzymen territorium driften vertonen etc .

ik gooi er nu dan rustig een X-aantal enzymen door en gaat goed joh .

en tis gewoon een goed gevoel om er een schepje nitriviseerende baterien door te gooien .

en batguano extract ook .

thee klinkt zo lauweloeneachtig zo geitewolmelkboerehondehaarachtig.

booster klinkt ook geil om er door te gooien .

topshooter mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

green sensation !! moewoh gaat wel .

topmax !! ja ja ja .

buffertab :likken:

cannacoco woopy!

coco van ice-t

gallery_7335_4882_1844.jpg

nix mis mee en doet je ook an coco denken .

noot melk macroon brood bounty malibu

al het goede maar die gooi ik niet door mn grondje .

tis al een echte mivlon geworden .

 

 

ps ''is natuurlijk moeder ik vind leuk om te neuken maar dan afgekort .

en :likken: als voorspel .

 

gg

m

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

visemulsie is ook goed te gebruiken als bio voeding vol van vitaminen en mineralen.

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

visemulsie is ook goed te gebruiken als bio voeding vol van vitaminen en mineralen.

 

grz

 

Yep, als het vrij is van zware metalen, maar beter is vis hydrolysaat te gebruiken in de thee & niet teveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Macerror - Hoe zit dat tijdens je flush-periode met je enzymen? Of wanneer je je aarde gaat hergebruiken? Of gaat dat regelrecht de tuin in ;)

Edited by Pirus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel voor de reaties allemaal!

 

Heb gisteren wat wormenmest in een fles gedaan om te laten trekken maar het lijkt alsof het water gewoon water blijft en de wormenmest daar een beetje in rondzweeft....

 

gallery_20996_16514_635020.jpg

 

Hier heb ik geschud voor ik de foto genomen heb:

gallery_20996_16514_91290.jpg

 

En dit is terug een minuut later:

gallery_20996_16514_168989.jpg

 

ik ga macerror zijn manier proberen volgende keer met de bat guano....

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

tis de spacekees methode en het werkt gewoon .

en enzymen gebruik ik niet meer ik gooi altijd mn grondje weg .

of spit het outdoor door de tuin .

thee van wormemest heb ik nooit gemaakt .

van beendermeel wel dat gaat stinken als een lijk en geeft gas in de fles kijk uit daarmee .

 

gg

mac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...