Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

urbanjutter

goed schudden voor gebruik

Recommended Posts

Bedankt, dat was inderdaad nog een link van het oude forum. Heb hem aangepast.

 

Misschien een kabelbreuk of een slechte connector naar de pompjes dan? De software zal toch niet veranderd zijn of ging het mis nadat je een nieuwe versie installeerde ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij blijft zoeken naar alle sensoren, dus ook de T, RH, CO2 etc.. Het ging mis toen ik hem, wegens een kleine verbouwing afgesloten heb , met opnieuw opstarten vond hij dus niks meer.

 

http://growtronix.com/store/

 

Kan ik nu de sensoren hiervan ook gebruiken met Arduino?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat al op een Arduino kan aansluiten dan moet je wel nog alle software opnieuw schrijven. Dat wordt een flinke klus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dus.

 

Moet wel plug and play blijven voor mij, dat is juist de reden dat ik toentertijd voor growtronix gekozen heb. Alleen is hun aftersales nogal beroerd, jammer genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat is wel balen. Misschien toch nog een keertje mailen/bellen.

 

Alles opnieuw aansluiten met de handleiding erbij wil ook nog wel eens helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal wel gedaan, kabeltjes vervangen, software opnieuw instaleren,andere labtop proberen, de hele rataplan, Nu ligt het alweer een paar jaar in de kast. Was het ook eigenlijk alweer vergeten, tot jij over jouw systeem begon.

 

Ik heb jouw topic gelezen, gaat me echt boven mijn pet, petje af.

 

Kan ik jou een pm sturen mocht ik mijn growtronix uit de kast trekken, en eventueel een advies nodig heb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten best wel wat stofjes in de mix, ene zal zwaarder zijn dan andere en onderin de fles belanden na enige tijd.

Schudden alles weer ok, paar keer niet schudden dan hangt het maar net vd chelatering vd voeding af hoe het uitpakt :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh:

Schudden voordat je gebruikt, vat aanmaken, zoveel dagen doen en herhalen.

Zou wat zijn zeg als je voeding al zo snel uit elkaar viel, gelukkig doet chelatering een boel.

 

Auto schudder met alle probs vandien (weet niet hoe dit technisch is op te lossen, lijkt me lastig.

misschien iets van een trilplaatje maken en daar de cans dan op (gaat dat niet schuiven en doen) zoals een trilplaat voor hash maken?

 

Informeer sowieso eens bij de betreffende fabrikant wat die erover te zeggen heeft wat er in de fles gaat gebeuren, word je ook een stuk wijzer van want dat vermelden ze niet op de fles of hun info op de website, marketing afdeling informeert je vaak maar al te graag :ph34r:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is het al gelukt met aansluiten? :likken:

 

@lostchild, Technische oplossingen voor het schudden zijn eerder in de thread al aan de orde geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wietefras

 

Alleen er naar kijken maakt al dat ik het liever weer de kast in stop.

 

Het spul is nog steeds actueel. Werkelijk alles is bestuurbaar via de laptop, Was alleen niet echt onder de indruk van de reactietijd van de sensoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietefras

tsja.. dit is eigenlijk wat ik bedoel, moet te DIY'en zijn en waarom mogen anderen geen technische dingen aandragen als er al eerder 'iets' voorbij gekomen is?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@urbanjutter, Ha, ha. Kun je het anders niet gewoon testen met een enkele sensor? Even simpel starten zal ik maar zeggen.

 

@lostchild, Doe toch niet altijd meteen zo op je pik getrapt man. Je geeft aan niet goed te zien hoe hier een eenvoudige technische oplossing voor zou kunnen zijn. Ik verwijs dus voor de volledigheid even naar het voorgaande in de thread waar al wat opties besproken zijn omdat je die blijkbaar gemist had dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een wijsheid Wietfras :icecream:

Ik gaf aan dat ik voor een auto schudder (en da's heel wat anders als waar jij mee aankomt.. magneetroeren) problemen voorzie met plaatsing van een can en die op de plek houden meer niet, goed lezen is ook wat voordat je replied en voorkomt dat je dingen gaat aannemen over anderen die helemaal niet zo zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan zoveel problemen ziet met schudden, waarom zou je dan zo'n ding voorstellen? Terwijl even daarboven al methodes genoemd zijn die zonder moeite toe te passen zijn? Bizar dat ik dan "veronderstel" dat je die andere opties niet gelezen hebt :rolleyes2:

 

Buiten dat, is dat nog steeds geen reden om altijd weer zo overtrokken te reageren. Het is gewoon irritant en vermoeiend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed schudden voor gebruik zegt eigenlijk al genoeg maar als je je er zoveel zorgen om maakt steek er dan een circulatie pompje in word het vanzelf terug gemengd laat dat pompje 30 minuten aanslaan elke pak weg 6 uur ofzo en je voeding zal echt wel mooi homogeen zijn

 

Niet moeilijker maken dan het is ;)

Alles wat trilt kan je beter vermijden daar je wel een grote kans loopt om dan na een tijdje al je voeding op de vloer te vinden ,tenzij je er een hele constructie omheen bouwd en dan nog geeft meer problemen dan dat het nut ervan is

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is eigenlijk of dat het iets uitmaakt , aangezien ze, over het algemeen, niet gebruikt worden.In ieder geval niet dat ik weet,Blijkbaar kun je 1x per 2 dagen even schudden, wat dus in de praktijk gebeurt,

 

Ik maak me helemaal nergens zorgen over, ben alleen benieuwd of iemand dit ook toepast hier op het forum. That's all

 

Heb je deze oplossing van jou ook daadwerkelijk toegepast, of is dit puur theorie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wat logisch nadenkt, kan het gebeuren dat een can a of b wel maanden/jaren in een shop staan.

Lijkt me niet meer dan normaal om alles ff goed te schudden.

Eenmaal een vat aangemaakt boeit het niet meer.

Een vat is immers in een paar dagen/weken leeg.

Stel dat er al iets uitzakt, krijgen ze er vandaag wat meer van en morgen wat minder.

Zo spannend is het allemaal niet.

In de wintermaanden kan het voorkomen dat ik een maand met een a/b bak doe.

Nog nooit problemen mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp vind jij, na aankoop, 1x schudden genoeg en wordt er in jouw voedingsvat niet gecirculeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij ons werkt het iets anders.

Ik maak zelf mijn a en b. 2-3000 ltr per keer.

Hier doe ik dan tussen de 3-30 dagen mee, zonder te roeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus in de tuinbouw is een uniforme suspendering van de toegevoegde stoffen niet aan de orde, of geldt dit alleen voor jou?

 

Ik maak ook mijn eigen A en B, dus ik ben helemaal verbaasd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het nodig was om regelmatig te roeren, had elke tuinder wel een roer installatie.

En die hebben ze niet..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...