Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ouwe zak

voeding scrogg na dieven

Recommended Posts

hey,

 

ben deze keer bezig aan een scroggkweek, plantjes (fem zaad) 4 weken groei

 

eergisteren hadden al men groeischeuten van de internoden het net bereikt op 42cm hoogte

 

daarom kon ik alles onder het net wegdieven en blijft er haast niets over van de plant en blad

 

de avond zelf hebben ze sensizym, tarantula liquid, piranha liquid en B52 gekregen en geen basisvoeding

 

nu vroeg ik me af hoeveel basisvoeding ik meegeef t.o.v. net voor het dieven

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren t net bereikt en gelijk alles wat onder t net zat weggehaald? fototje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe alles onder het netje weg, wanneer de eerste bloemvorming zichtbaar is.

met voeden en dieven houd ik geen rekening, gewoon wat je anders zou doen...

 

ik ben ook benieuwd... fotooo... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

fototje kan pas vanavond, eergisteren gediefd en hebben (gisteren laaste keer gezien) het mooi overleefd

 

staan op gold label light mix

voeding tot nu

 

grandma f1 + h2

b52

voodoo juice

piranha liquid en poeder in aarde

tarantula liquid en poeder in aarde

sensizym

sensi grow a+b opgebouwd en nog maar op 1/2 van aangegeven dosis na 4weken

 

ps wil ze morgen op 12/12 zetten en dan moest alle stress voorbij zijn toppen/dieven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sodeju, daar is wel erg veel weg gehaald. Ik denk zelf teveel gedieft maar ik ben geen expert dus laat de rest zn oordeel maar geven. Je hebt ook niet getopt als ik het zo zie.

 

Ga je iig volgen, ben benieuwd wat het gaat worden.

 

Welk soortje is het trouwens?

 

Mvg

HiaWatha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn mislukt gefimd :wtf2: , kan je op de foto van het zijaanzicht zien de de linske plant, de bovenste internode van de stam is veel dunner, op de 5e foto is te zien dat de hoofdscheut ingesloten zat (is kleiner dan de scheuten van de zij internodes) in de bladeren van de onderliggende internode, de middenste plant heeft zich niks aangetrokken van te fimmen en is blijven doorschieten, is nu net boven het net opnieuw getopt geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er wel een hoop bijtrekt maar inderdaad je hebt wel erg veel gedieft en weinig overgelaten :oeps zou t volgende keer beetje later doen als je netje al wat meer bedekt is want de bladeren hadden nu nog genoeg licht kunnen opvangen.

en voorlopig maar niet de klok omzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klok zou vrijdag ingesteld worden dus vanaf zat 12/12 draaien

 

trekken wel bij, heb gemakkelijke soortjes :likken:

 

3 x PP

2 x Snow White beide fem van Nirvana Seeds

 

volgens sommigen groten op het forum, moet je tijdens 18/6 dieven om stress tijdens 12/12 weg te houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand tips voor de dosis basisvoeding vanavond 1/2 van net voor het dieven ???

 

Vandaag zal niet gaan, maar wat om vrijdag de klok om te zetten vanaf zat 12/12 draaien ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net 50-80% vol voordat je klok omzet anders heb je niks aan je scrognet.

Voeding (gezien planten) iets lager totdat er weer wat nieuwe uitgroei bij is gekomen en volgende week vrijdag? ergens op 12/12.

 

Als je nu op 12/12 gaat en je gaat binden krijg je heel veel kleine scheutjes en geen colablikken veldje wat je bedoeling is met scroggen.

 

Sannie heeft er mooie uitleg over gemaakt, als je dat in ogenschouw houdt komt het helemaal goed.

 

Volgende keer pas dieven als er al een laag scheutjes op netje zit, nu heb je jezelf flink tekort gedaan (zeg 1week langer groeien minimaal).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de deskundige uitleg

 

moeten de nieuwe scheuten uit de oksels ook opgebonden worden in het net of moet je die lekker omhoog laten gaan

 

een weekje langer wachten is geen probleem, maar 80% is dat al niet te vol vooraleer over te schakelen ik heb geen half pipe

 

ze hebben net water gehad met piranha liquid, tarantula liquid, sensizym, grandma f1 + h2, voodoo juice 1/2 dosis en b52 1/2 dosis

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net 50-80% vol voordat je klok omzet anders heb je niks aan je scrognet.

Als je nu op 12/12 gaat en je gaat binden krijg je heel veel kleine scheutjes en geen colablikken veldje wat je bedoeling is met scroggen.

 

na een nachtje slapen is alles me duidelijk geworden het verschil met de ouwe scrogg topics dat ik gelezen had en jouw uitleg

 

ik ging er vanuit dat ik veel kleine toppen ging hebben en het netje net vol moest zijn tegen het einde van de groei begin zichtbare bloei

 

vroeger gingen ze vroeg naar 12/12 om net het net vol te krijgen en met jouw uitleg krijg je het net vol en kan alles nog 20 a 30 cm omhoog klimmen met colablikken als resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: als je de uitleg leest bij sannie en de foto bekijkt is het precies of hij gaat 12/12 wanneer de groeischeut 10cm door het net is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, hij hangt het net er later op waardoor de scheuten 10cm door net heen komen en dan bindt hij.

Laat je scheutjes 1st 10cm door net heen komen ga je problemen met binden krijgen en meteen om naar 12/12.. zelfde als toppen bij normaal kweken en meteen op 12/12 gaan daarna, staan ze week stil waar dat nu net niet moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een dikke week later :whistle: nog ver van 12/12 :vape: maar wel enorm veel groeischeuten/cm2

 

gallery_34328_16513_207833.jpg

 

gallery_34328_16513_194612.jpg

 

gallery_34328_16513_119790.jpg

 

gallery_34328_16513_99782.jpg

 

gallery_34328_16513_2653363.jpg

 

gallery_34328_16513_2043433.jpg

 

gallery_34328_16513_2624163.jpg

 

 

 

 

 

kmoet nog 3/4 dagen en dan gaat de klok om

 

 

wat hebben we dus geleerd :innocent: niet te vroeg dieven :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach je bent nooit te oud om te leren.... :D k vind t er wel netjes bij staan verder Maar let wel op nu dat je niet nog de klok tevroeg omzet anders gaat t je echt wel grammen kosten beter wat meer tijd nemen en alles goed vol laten komen zoals gezegd 80% cker wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

En k dnek dat je positie van de planten in de hoeken niet goed gekozen is. Je had ze meer naar het midden moeten zetten, zodat het veld egaal vol wordt. Nu is het aan de zijkanten erg vol en aan de andere zijde ruimte zat.

 

Maar gelukkig zijn ze wel goed bijgetrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweet het

 

het is uitgerekend wanneer ik 12/12 ga :jump: Als 130/441 gaten overblijven mag ik naar 12/12 (iets meer dan 70%)

 

wat ik ook geleerd heb is om beter 4 planten te nemen en meer te centeren, want ik ga nu nog problemen krijgen om toppen in men hoeken te krijgen (alles vertrekt vandaar) en er zijn al veel groeischeuten die langslopen, wat het net nu al vol maakt

 

we zien wel, al doende leert men

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha serieus de gaatjes geteld ? het is geen exacte wetenschap veel gaat op t zicht en gevoel en die hoeken dat zal vast wel goed komen als je t nog laat doorgroeien je kan ook gewoon een takje trug halen naar de hoek geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees ook effe mee.

Strak tentje ouwe, ze zijn gelukkig erg bijgetrokken, de rest is hierboven al geschreven.

Ik kweek ook regelmatig in scrog, leuk om te doen, je kan ze overal heen leiden, zonder schade toe te brengen.

Maar ben er nog niet uit of het echt zoveel meer opbrengst levert.

 

Succes verder!

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een blunder van formaat geschoten :thumbsdown:

 

met nieuwjaar de klok omgezet op 12/12 en 3 dagen later beseffen dat dit veel te vroeg was, na wat lezen is terugkeren naar 18/6 mogelijk

 

dit heb ik nu gedaan maar wat kunnen de gevolgen door stress zijn ?

 

 

gallery_34328_16513_305600.jpg

 

gallery_34328_16513_346045.jpg

 

gallery_34328_16513_14739.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja kan zij n dat t wel meevalt maar kan ook zijn dat je straks 1/3 vingerig blad gaat krijgen

maar als k t zo zie denk k wel dat t meevalt maar is natuurlijk wel erg dom beter goed nadenken en eenmaal klok om m ook om laten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zullen wel zien wat het word, hoe lang zou het duren tot de stress eruit is ? hebben 3 dagen 12/12 gestaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...