Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WeedBee

Foto's van 5e week

Recommended Posts

Nu met foto's

:verrygood

Dag allen,

Sinds 5 weken ben ik bezig met mijn eerste kweek en dus een Newbee hierin.

Nou ben ik een beetje benieuwd naar de grootte en de kwaliteit van de toppen van PP in de 5e week bloei.

Ben bang dat ik problemen heb. De toppen (nog) niet compact, sommige bladeren geel of uitgedroogd (waarschijnlijk lucht circulatie onderin de plant).

 

Opstelling:

 

12 x 600 watt (4 op ruimte 1.5 x 2.5 en 8 op 2.5 x 2.5)

200 x PP

Aarde als medium

1500 m3 = aanzuiging

2500 m3 = afzuiging

druppel systeem (2 x druppen p/p)

Bewatering 6 x p/d (1e en laatste = 2min., tussendoor 1min.)

voeding 5e week = afgezuurd water 5,9 met terra flores en Bud XL 1,60.

1 maal per week Can Enzym

temp: max 37 min 24 (krijg dit nu niet stabiel imv mog aan te passen lucht toe- en afvoer)

lv: 20 % (bevochtiger stuk)

 

Verder heb ik een kweek gezien waarbij de temp (min 12, max 37) en de lv ook helemaal niet klopt. Opstelling daar is met 320 x PP, 8 lampen 600 w, 2500m3 aan- en afvoer en als medium: cocos en gwicht van bijna 4.5 kilo afgekomen.

 

Ik ben ook al bijna 6 weken lang bezig met het lezen van problemen op dit forum maar hier zitten zulke verschillen in dat ik het ook niet meer weet. Daarbij komt dat de growshop ook adviezen geeft maar ook weer anders is als in dit forum.

 

Wie heeft ervaring met een zelfde soort opstelling als mij of wie kan mij gerust stellen.

 

 

 

Indien men foto's wil kan ik deze wel plaatsen maar dat kan even duren omdat ik nog moet uitzoeken hoe dat moet.

 

Alvast bedankt,

 

een ongeruste Newbee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vind dat je erg snel bent begonnen 1e kweek meteen 12 600 watter puuh.

 

Ik vind ook dat je erg weinig aan afzuiging hebt gedaan.

 

PP heeft volgens mij 8 a 10 weken bloeitijd het zou dus niet egt ergzijn als je nog niet egt dikke toppen hebt. Dat bladeren geel worden en uitdrogen is ongeveer altijd in de bloei (in de groei tijden ook maar dan vaker meer onmderin) dus darover zou ik me geen zorgen maken. Verder ligt het heeel zterk aan je ontiegelijk hoge temperaturen 37 C is veel te hoog Je luchtvochtigheid is er ook niet beter op 20 is wel heeel erg laag. Ik zou ontiegelijk snel een nietuwe luchtbevochtiger kopen en wat meer aan je afzuiging doen want dit gaat niet de goede kant op!! :verrygood

 

sorry dat ik je niet gerust kan stellen maar zo gaat het gewoon niet misschien ben je iets overhaast van staart gegaan met je 200 x pp voor een eerste kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag kwekeling,

bedankt voor je reactie maar ik wil met wijzingen wachten tot na de oogst omdat ik niet meer kan schuiven met die potten (7 ltr) maar temp. lijkt mij ook geen probleem omdat zoals ik al zei een kweek gezien heb waarbij de zelfde max temp. werd behaald.

Dat ik voor de eerste keer meteen 12 x 600 heb gebruikt is inderdaad veel maar met 4 van dingen is het zonde van zo'n grote ruimte..... toch?

 

Wat zou het beste qua aan- en afzuiging zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterke overcapaciteit is wat ik aanraad ik ken iemand die voor 20 400 watters 5000 m3 heeft jij hebt de helft en het lmapen in verhouding tot warmte zit je ongeveer gelijk. Ik zou er nog zon slak bij doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de afzuiging bedoel je maar de aanzuiging dan?

 

Kan ik 2500 m3 aanzuiging en b.v. 4250 m3 afzuiging doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zou veel beter zijn dat zou je temperatuur sterk drukken wat volgens mij nog beter is (wel duurdeer) een tweede afzuiger van 2500 erbij kopen en die op een andere plek zetten dat werk denk ik veel beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ver ik zelf weet groeit en bloeit pp alleen tussen de 15 en de 33 graden kom je hier onder of boven staat het gewoon stil. Zit je met dit super vochtige weer en dan wel een invoer op 20% vocht klopt er ergens iets niet? Maar aan de foto's te zien hoef je je niet echt zwaar zorgen te maken de toppen maken de laaste weken meestal het meeste aan. en zijn ze nog erg wit in de 8e week laat ze gewoon nog 1 a 2 weken langer staan komt zo te zien wel goed. Als de buiten temp zo blijft als nu. word het rond de 25-30 graden word het vlink duimen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat je wat last hebt van bladvergeling . en zo te zien niet alleen vanonderen of alleen van boven. Dit kan een teken zijn van een verstoorde voedsel opname, wat weer een gevolg is van overbemesting of onderbemesting of verkeerde ph van het voedingswater of een verkeerde luchttemperatuur .

Ik denk niet dat het zo is dat je lampen verkeerd hangen.

 

Heb je al gespoeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Ik vind ze wat aan de lichte kant, het lijkt een beetje op ondervoeding vind ik (wil niet zeggen dat meer voeding helpt, zie reactie Atmosphere)

De ene plant kan beter tegen hoge temperaturen dan de andere, kweet niet of die andere kweek (4,5kg) ook PP was maar 37 graden is wel erg aan de hoge kant, bij 38 graden staan ze echt stil, heb je de lampen soms overdags aan?

 

Het hok ziet er idd netjes uit, alleen de afzuiging en toevoer moeten verdubbeld worden met dat aantal lampen....dus de huidige afzuiger (2500m3) als inblazer gebruiken en een nieuwe 5000m3 als afzuiger

Ik denk niet dat de lage vochtigheid een probleem is, in de vijfde week bloei houd ik de rv het liefst zo laag mogelijk.

 

Zoals kwekeling al zegt kun je er ook een nieuw "circuit" bij maken, alleen is dit vaak lastiger dan de bestaande ventilatoren uit te wisselen, mits de slangen dik genoeg zijn (denk er ook aan dat je meer filters nodig hebt)

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allen bedankt voor jullie replies. Zoals ik al zei was het commentaar welkom en jullie commentaar is helemaal niet ernstig, wat mij weer een goed gevoel geeft.

Het eerste wat ik ga doen als het klaar is is een 5000 m3 aanschaffen.

 

Verder leek het mij ook op overvoeding want ze krijgen vanaf dag 4 (4 dagen groei) meteen bloei voeding (lampen ook 12:12).

Ze hebben 2 dagen in de doos wortel geschoten onder 1 lamp en daarna 2 dagen in de aarde op 18:6 waarna de bloei erin is gegaan.

 

Het is nu na eind 5e week dat ze 1 x per week (begin) een vat afgezuurd water krijgen met Canenzym daar weer 2 vaten met Flores en Bud XL.

 

Kan ik bij de voeding en stimulator nog PK13/14 toevoegen? (hebben ze in week 4 gehad en op de fles staat 1 week toevoegen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewoon enzymen gaan gebruiken ,en/of je grond wat laten drainen/spoelen met schon water (aangezuurd).

 

Heb je steeds dezelfde hoeveelheid bloei-voeding gegeven vanaf dag 4 ?

Op grond kweek je ,dus had je beter 2 of 3 weken kunnen wachten met bijvoeden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, steeds de zelfde hoeveelheid voeding.

 

Maakt het ook nog uit als je verschillende merken voeding en stumilatoren door elkaar gebruikt?

b.v. voeding van Cana en PK13/14 of BudXL van House en Garden?

 

 

Medium bestaat uit:

6 ltr potgrond

1 ltr All mix

 

Nog een probleem. Tussen het potgrond zit geen perliet (tweede kweek wel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK 13/14 is hetzelfde als bud-xl :smoke

 

Alleen heeft H&G er ook nog wat extra bestandelen in zitten , waardoor ik je aanraad die te gebruiken ipv die van canna.

 

Leest goed wat de bestandelen zijn :verrygood

 

Je kunt wel nog de topshooter van H&G erbij pakken.

Kijk naar de bladkleur om je hoeveelheid voeding te bepalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onimusha bedankt voor je tip. Wel een beetje gek dat een growshop niet verteld dat dit het zelfde is.

Trouwens PK13/14 en BudXL die ik gebruik zijn beide van House & Garden. Heb het even terug gelezen en inderdaad komt het zo over dat de een van Canna is en de ander van H&G.

Wat is er nou zo speciaal aan top shooter en kan ik die Shooter tabs ook gebruiken?

 

Nu toch nog even een vraag:

 

Wat zou de op brengst worden aan de hand van de foto's en als alles goe blijft? Gaat 20 gram droog gemiddeld p/p lukken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 20 lijk je me zeker wel te halen.

 

Je kunt in princiepe alle voedingen met elkaar gebruiken, kijk alleen wel goed wat welke bestandelen heeft. Dubbelop werkt niet.

Als ik het etiket lees van die bud-xl zie ik dat het een P/K verbinding is en ook in de verhouding 14/13 en nog wat extra dingen.

Het kan natuurlijk dat je nog een oude fles pk 13/14 van hun hebt, ik heb hem iig niet meer in mijn shop gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft 6 keer per dag water op aarde? het lijkt me dat je een bewateringsschema voor hydro gebruikt en daarmee denk ik veel te vochtig voor aarde, ik weet verder ook niet precies hoe ze dat op aarde doen, ik kweek op steenwolmatten en momenteel geeft ik 4x 3 minuten water per dag dit is ongeveer 400ml per plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yep, steeds de zelfde hoeveelheid voeding

Dat is nie tzo goed geweest voor de plantenin het begin !! toen gaf je teveel voeding aan je plantjes zo te horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onimusha: Bedankt voor je vertrouwen, stelt mij zeer gerust :smoke

 

Kitsunegari: Het is naar mijn weten gewoon een systeem wat op elk medium gebruikt kan worden. Heb ergens gelezen dat het beter is om steeds een klein beetje te geven ipv om de dag xxxml.

Voor mensen is het ook beter om 6/8 keer per dag een klein beetje te eten dan 2/3 x een grote hoeveelheid. Dit ivm een betere en consequente spijsvertering :blink:

 

Atmosphere: Klopt inderdaad dat ze te veel hebben gekregen (ben ik ook achter gekomen), maar ja van fouten leren we en aangezien dit de eerste keer is kan ik bij de tweede keer de lat weer wat hoger leggen. Hier zal ik een uitgebreid verslag van maken in een nieuwe topic.

 

Allen: Ik zal jullie zeker op de hoogte houden (de kweek) dmv foto's en ook dan hoor ik graag welke vorderingen of problemen ik kan verwachten.

 

Nogmaals bedankt voor jullie advies en commentaar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onimusha:

Ik lees op de omschrijving van Topshooter een Waarschuwing: Niet gebruiken met PK13/14

Zal ik dan maar de Bud XL laten staan en de Topshooter gebruiken of zeg jij als ervaren kweker dat het wel mogelijk is? Zo ja, meer Topshooter en minder BudXL of juist anders om. Welke van de twee is krachtiger en boekt meer resultaat.

Qua prijs lijkt mij dat de shooter meer doet maar ja wie ben ik om dat te weten. :unsure:

 

 

Verder ben ik nog even wezen shoppen en kwam een hele goede site tegen van growing dutchmen met kweekschema's voor diverse soorten media.

Zie hoofdstuk voedingen waar ik een nieuwe topic heb geopend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een voedingsschema voor kweek op aarde is behoorlijk anders dan een hydro kweek . Dit omdat de grond zelf voedingsstoffen bevat en bv steenwol niet.

 

Bij grond heb je ook weinig of geen drain . Ook om deze reden moet je niet te veel voeding geven. Bij steenwol spoel je de overtollige voeding er steeds uit (tijdens de spoelbeurten) ,maar ook bij de normale watergift loopt het te veel aan water + voeding weg .

 

In grond kunnen voedingsstoffen zich op gaan hopen ,en zorgen mogelijk voor een te hoge EC waarde . Hierdoor gaat de plant z'n verdamping remmen , gevolg groei stagneerd ,of blad gaat verbrandings verschijnselen vertonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atmosphere:

Thanks any way.

Totaal krijgen de planten laten we zeggen 100/150 ml per dag verdeeld over 12 uur. Denk niet dat ze hiermee te weinig krijgen.

 

Onimusha:

Week 6 is begonnen.

Heb shooting tabs gehaald, shop verkoopt topshooter niet meer.

Heb een vat voeding aangemaakt met CannaZym, Terra Flores, BudXL en 1 tab (2 op 100ltr, 2e vat pas). Dit alles tot een EC van 1,8 en een PH van 5,8.

 

Ik hoop dat we hiermee gaan knallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt ook wel goed denk ik, maar heb zelf geen ervaring met die tabs.

Verder heb je zelf gezien op de site van die dutchman hoe je je schema kunt opbouwen met topshooter en bud-xl.

Die topshooter is iig ook maar eenmalig.

Bud-xl is wel een pk verbinding, maar ik denk dat hun doelen op andere fabrikanten die het ook pk 13/14 noemen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...