Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mc wulle

9x santa maria fem 600w hps

Recommended Posts

Sex'n Combi. Wel ik gaf dus teveel water. Hoe droger mijn pot werd, hoe beter de blaadjes hingen staan. Vrijdag stonden mijn bladeren omhoog en toen heb ik terug 2 l gegeven, maar dat is ondertussen wel de juiste hoeveelheid denk ik. Ik heb mijn tensiometers nu, maar ik moet er nog een beetje mee spelen voor ik het goed door heb.

 

groenefingers. Ja inderdaad, het was in het begin wat te veel. Ze lijken ondertussen wel al wat meer te lusten. Ik heb een clipfan tussen de lamp en de toppen hangen, maar die neem ik weg voor de fotos. Er zou niet teveel te zien zijn anders :).

 

Ik heb ook een warmtemat besteld. Mijn nachttemp van 18° lijkt niet voldoende maar ik krijg het met de huidige middelen niet hoger. Met warme voetjes zullen de planten wat blijer worden en misschien stijgt mijn luchttemp ook wat zo. Ohja, en donderdag de eerste bloeitekenen gezien, dat was dag 17 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blij te horen dat ze beter gaan...

 

tensiometers zijn een leuk hulp, die ga ik zelf ook nog aanschaffen...

 

en zo een warmtekabel/mat is ook leuk materiaal om te hebben, beide goede investeringen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik nu wel kan herkennen wanneer de grond droog is. Gewoon voelen aan de aarde gaat voor mij nog het best. Dan bevestigen door te tillen en/of naar de bladeren te kijken. Dat gaat mij al veel beter af, bedankt daarvoor Sex' n Combi :). Maar nu heb ik ook de tensios erbij, en dat scheelt een pak.

 

Ik had mijn tensios slecht geplaatst want de waardes leken me niet correct en varieerden veel. Ik heb toen alles opnieuw laten weken en gereset in glas water. Gaatjes terug opgevuld enz, ik was eventjes zoet :). Het is vanaf vandaag dat ik ze betrouw en ook ga wateren volgens de tensio, met zelf nog op te letten natuurlijk.

 

Ik heb ook mijn warmtemat ontvangen en geplaatst. Ik moet nog iets halen om de temp van mijn potten eens goed te meten. Maar ik heb mijn gewone sensor er een paar cm ingeduwd en de bovenste laag is 18° nu, dus ik vermoed dat het onderin de pot wel ergens 20-25° is. De mat heeft ook een sensor die in een pot steekt dus deze waarden zal hij normaal altijd aanhouden. Tijdens de eerste dag gebruik en testen was de luchttemp ook van 18° naar 20° gestegen. Een fijn begin met de mat.

 

Dag 21 12/12

4 dagen zichtbare bloei

8 dagen groei

temp licht aan/uit: was stabiel op 24/18, nu hopelijk 24/20 met de mat

lv: rond de 55/45

 

De planten lijken me hersteld van het te nat staan. Er zijn bij 2 planten (de eerste 2 fotos) de bladeren wel krom gebleven, maar ik weet niet of die bladeren nog helemaal goed kunnen komen. Ik heb de laatste week bac bloei stimulator meegeven (0.1 ml/l). Tijdens de groei heb ik 2x een beetje wortelstimulator gegeven. Ik heb al sinds een week denk ik verbrande bladpuntjes, maar het is niet meer verergerd. Ik ga vandaag voor de eerste keer bijvoeden met bac bloei (0.75/l) en terug bac bloeistimulator (0.1 ml/l) in 2l kraantjeswater voor het veld.

 

gallery_38622_16499_1658570.jpg

 

gallery_38622_16499_1941901.jpg

 

gallery_38622_16499_1437562.jpg

 

gallery_38622_16499_128923.jpg

 

gallery_38622_16499_690351.jpg

Deze heb ik slecht getopt. Teveel weggesneden, omdat mijn schaartje zeer scherp is en ik was iets te bibberig.Enkel de zijscheuten zijn omhoog. En 1 topje wat nu lijkt te komen.

 

gallery_38622_16499_377849.jpg

 

gallery_38622_16499_1703384.jpg

En toen ging het licht opeens aan. Ik heb nog vlug deze groepsfoto gemaakt, voor het gele van de lamp erin sloeg. Alles is iets te wit maar voor de rest zijn de kleuren nog redelijk juist. Beter dan dit gaat voorlopig niet. Mijn nieuwe topjes zijn wel erg licht groen, misschien had ik al eerder moeten beginnen bijvoeden.

 

:vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je toch ff het volgende mee gevenik volg je al meteen vanaf het begin... enig idee welke santa dit is. van welke vrouw heeft hij fems gemaakt. ik weet dat het nomercy is maar wel f ?

 

de f4 is persoonlijk mijn favourite. hier begon het voor mij allemaal mee. mijn guru werkte met f4 santamaria. eigen moeders afkomstig van de santa maria waarmee t bunkertje (r.i.p) ooit de cup mee won. echt jaren lang is deze cut bewaard gebleven en overal en nergens heen gegaan.

 

mooie wiet wietsmaakje met toch iets specials er doorheen. simpel te telen en erg mooie opbrengsten. owww kon ik nog maar is terug in de tijd zo'n 'hokje' santa staan. WAT MIS IK DIE TIJD.

 

nostalgie voor een jochie van 24 hahaha. eind 17 toen ik op pad mee mocht hier en daar is een tentje water geven, ik kwam in aanraking met wietforum ( ong 2006 ) hele nachten ouwehoeren met guru... wat een verhalen en wat een waus. beste man zelf inmiddels over de 45 en de wilde haren aardig verdwenen... ook in persoon helaas uit t oog verloren af en toe duikt ie in mijn stadske op ergens op een terrasje. SANTA was zijn TRADE.... ouwe herinneringen ophalen maar de mooi goude tijd is voor hem helaas voorbij. zijn cut weg en hokjes zoals hij had zie je maar weinig :( af en toe lees je is hier in de media sectie dat het weer raak was xxxx planten geruimd maar niet vaak meer.

 

ik hoop dat je veel plezier eraan beleefd. ik heb zelf van de stekken eigenlijk nooit dat slappe fenomeen mee gemaakt je ietsjes als de lamp net aansprong. is dit enkel vanuit zaad dan? ik heb er tog aardig wat langs me klauwen gehad.

 

gaaf dit topic moest t ff kwijt

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof verhaal man :). Ik vind het wel leuk dat dit soortje een gevoelige snaar raakt. Voor wat het allemaal niet goed is he :). Ik heb geen flauw idee van welke generatie het is. Maar de zaden zijn wel degelijk fem of ik heb enorm veel geluk hehe. Op alle planten is er bloei en ik check elke dag voor eventuele hermas. Ik heb vroeger wel eens santa maria gerookt, maar het is pas recent dat ik me in de soortjes begin te interesseren en de smaak/geur/rook/effect wil (her)kennen. Ik zou eerder denken dat het van de F8 komt, ik ga mijn zaadboer eens mailen.

 

En dat slappe tja... Het zijn allemaal zaadlingen ja. Het is nu beter, ik zal zien hoe het evolueert.

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man man man, vanaf dinsdag is mijn ketel (centrale verwarming) al stuk. De onderhoudsman is hier al 2 keer geweest ondertussen en ik (en vooral de planten!!) zitten nog in de kou. Nu maandag, morgen, zou het hopelijk in orde moeten zijn. Pikant detail, mijn hok staat op 4 meter van mijn ketel in dezelfde ruimte maar het is toch stealth genoeg blijkbaar :). Ik wou mijn verslagje al eens updaten terug, fotos zullen vanavond volgen of ten laatste morgen. Ik heb geen fotos van tijdens de week.

 

6/1: temp 20 nacht/24-26 dag. 5l water gegeven met 0.75 ml/l bac bloeivoeding en 0.75 ml/l bac bloeistim

 

7/1: ketel kapot! temp vanaf nu elke dag 11-14° in de nacht en 18-22° in de dag. Gelukkig heb ik mijn warmtemat nog dus de potten hebben warmer. Ik heb proberen bijwarmen maar temp ging amper omhoog met mijn klein blazertje. Heb bijverwarmen opgegeven dan en gehoopt op snelle reparatie van ketel (niet dus..). Ik heb 3 liter kraantjeswater gegeven toen. Opgemerkt dat de bladpuntjes lichtjes verbrand waren van gisteren. Toen besloten om de stimulator achterwege te houden.

 

8/1: 2e dag kou voor de planten. Blaadjes waren terug lichtjes aan het hangen, terwijl ze na mijn veel kijken en opletten van voorbije dagen eindelijk er goed uitzagen imo. 4liter water gegeven met 0.75 ml/l bac bloei.

 

9/1: Ketelman moest komen. Hok was niet toegankelijk die dag, niets gecheckt.

 

10/1: Jeetje, wat een groeispurt of strek! Net in die ene dag dat ik niet kon kijken hebben de planten besloten om allemaal rond de 10-15 cm te strekken/groeien. Aangezien ze net de dag voor die spurt geen water hadden gekregen stonden ze zeer droog. De nieuwe ontwikkelde blaadjes in de "topjes" hangen/krullen. Tensiowaarde tussen (450-500 :() 4.5 liter water gegeven met 0.75 ml/l bac bloei. 3 uur later opnieuw 4.5 l water met 0.75 ml/l bac bloei.

 

11/1: Geen opmerkelijke verandering, wel terug juiste zuigkracht in aarde. 4 liter water met bacto en yuccca 1ml/l gegeven. Bacto was nodig omdat het 2 weken was en de yucca had ik op 10/1 niet aan gedacht toen de aarde droog was.

 

Verslag en fotos van 12/1 volgen later. Ik wil mijn voeding opbouwen, denk dat ze meer kunnen hebben. Vandaag zal het 1ml/l zijn en ik ga blijven lichtjes stijgen als het goed blijft bevallen. Ik doe mijn best om mijn verslag wat gedetailleerder te doen, maar fotos zullen wekelijks blijven.

 

edit:

fotos van 12/1

Dag 27 12/12

10 dagen sinds eerste bloei

temp lamp aan: al enkele dagen 18-22°

temp lamp uit: al enkele dagen 11-14°

lv niet goed gecontroleerd: ergens 50-58 schommelt het denk ik

5 liter water gegeven met 1ml/l bac bloei

 

Poging tot een overzicht vanaf laag standpunt

gallery_38622_16499_1916072.jpg

 

Overzicht van boven

gallery_38622_16499_3591096.jpg

 

Willekeurig plantje

gallery_38622_16499_1169833.jpg

 

Ander plantje

gallery_38622_16499_2092686.jpg

 

1 van de 2 planten die het meeste last hebben van alle te verduren stress. Ze zijn korter gebleven dan hun zusjes.

gallery_38622_16499_2383882.jpg

 

Topje met raar blad, vooral rechts van de top

gallery_38622_16499_571547.jpg

 

Ander topje

gallery_38622_16499_2040527.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 dagen geleden sinds vorige update, tijd voor nieuwe fotos :whistle:.

 

dag 24 bloei

temp licht aan: ~24°

temp licht uit: 16-18°

Mijn klimaat is tegenwoordig stabiel. Mijn licht uit temp is wat laag maar ik moest kiezen tussen verse koude lucht of warme afgesloten lucht tijdens de nacht. Ik heb gekozen voor verse lucht aangezien ik ook nog de bodemverwarming heb om mijn potten warm te houden.

rlv aan: ~55-58%

rlv uit: ~48%

 

Water en voeding in het kort (kan meer details geven indien gewenst :likken: )

vanaf 14/1 tot 18/1: elke dag ongeveer 1 l per plant. 17/1 met 0.75 bac bloei/liter

vanaf 19/ tot 26/1: elke dag 0.6 tot 0.7 liter per plant. 23/1 met 0.75 bac bloei/liter

 

Vanaf 19/1 heb ik een mindering in de waterbehoefte gemerkt. Op hetzelfde moment had ik de indruk dat de groei er uit aan het gaan was. Ondertussen is dat bevestigd en groeien enkel de topjes nog hoger. Goed ook, want ik heb geen hoogte meer. Ik heb ook amper voeding gegeven omdat ik lichte verbrande puntjes had. Vooral bij 1 plant eigenlijk. Ik denk eigenlijk dat ik daar een buffertab teveel heb ingeduwd. Ook was ik altijd in de veronderstelling dat ik light mix had, maar ik heb dus "medium" mix zoals ik het kon terugvinden. Verklaart achteraf gezien veel over de vroege verbrande puntjes en misschien de moeizame groei samen met het te nat staan?

 

Pics (van 26/01, dag 24 bloei)

 

Vanaf de ingang om de hoogte wat te zien. De eerste 2 planten in de opening zelf zijn de planten die veel krom blad hadden van mijn fan. Ik heb mijn fan verplaatst en deze zijn precies mooi bijgetrokken.

gallery_38622_16499_42758.jpg

 

gallery_38622_16499_2126301.jpg

 

Opbouw plant

gallery_38622_16499_2392876.jpg

 

Sinds 2 dagen is mijn onderste blad snel aan het vergelen. Zou normaal niet te nat mogen staan. Dus ik denk eerder dat ik ondertussen iets te laat ben met mijn voeding of zou het het gebrek aan licht zijn? Vanboven is het bladerdek wel goed dicht ondertussen.

gallery_38622_16499_331051.jpg

 

gallery_38622_16499_690342.jpg

 

Mijn ruimte is te beperkt, ik kan de planten niet apart uithalen om te fotograferen. Maar deze plant is de mooiste van bouw en blad. Topjes zijn niet de grootste in het hok op dit moment.

gallery_38622_16499_1711669.jpg

 

De kleine blaadjes in de topjes hangen slap sinds kort. Mijn lamp hangt ongeveer op 50 cm nu (gaat niet meer hoger), kan dit hiervan zijn?

gallery_38622_16499_95301.jpg

 

Ik heb mijn best gedaan om het veld wat gelijk te houden. 1 plant buiten beeld had ik per ongeluk een internode te ver getopt. Deze heb ik het meeste van al moeten mishandelen.

gallery_38622_16499_479725.jpg

 

Richting hier blaast mijn fan tegenwoordig. Dat was het minst schadelijke plekje ervoor dat ik kon vinden. Bladeren lijken me toch minder gekruld dan de vorige locatie.

gallery_38622_16499_2322081.jpg

 

Kritiek/commentaar of tips zeer welkom! Laters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je toppen zijn mooi aan het aandikken....

 

Bladeren zijn mooi groen...

 

Ceep up the good work !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Sex'n combi.

 

Ik heb echte meeldauw gespot op 1 blad. Ik heb gans het hok ingespoten met ARTS toprot (zou tegen meeldauw moeten werken) en het geinfecteerde blad royaal. Het grappige is dat ik dat al preventief had gebruikt in de groei. Als het niet verbeterd ga ik binnenkort toch eens langs de growshop moeten.

 

edit: zal deze post vanavond editten met foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeiiii nu al meeldauw? how come dat gaat snel man...

 

vind het btw erg jammer dat de belangstelling in je topic SOOOOW laag is.... veel mensen zeiken altijd maak een topic aan etc etc. maar zolang je geen 1000+ post heb lijkt het er haast wel op dat niemand je een reactie gunt.

 

ik volg je nog altijd tot het bitter eind. veel suc6 en houd het bestrijden biologisch dude!!!!

 

peace hempy

 

edit: dat blaadje heb je btw verwijderd hoop ik???

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje maat, nu hopen dat die meeldauw verdwijnt.

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hempy: Ik heb geen idee hoe dat komt. Zoals ik daarnet las komt het van hoge LV. Misschien omdat mijn temp-overschakeling van dag/nacht niet geleidelijk genoeg is en ik condens krijg. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gecheckt. Ga dat morgen eens proberen te doen. Ik heb na je post het blad verwijderd. Ik had daar nooit aan gedacht en ook niet direct zo gelezen. Bedankt daarvoor!

 

@hempy & sex'n: Ik vind het ook wat jammer dat er niet meer reacties zijn maar het is wat het is. Ik lees zelf ook heel vaak andere topics zonder te reageren, meestal wel omdat ik schrik heb te spammen. Ik heb alleszins al van jullie solide advies gekregen, waarvoor bedankt.

 

@Sneepje: Thanks man. Ik ben licht hoopvol dat het goed komt.

 

Ongeveer 3 uur na het spuiten heb ik het blad verwijderd en de meeldauw was al geminderd. Het zag eerst goed wit en nu kleiner en meer gele tint (niet goed zichtbaar op foto)

gallery_38622_16499_2405669.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees ook mee! Zo te zien gaat het je netjes af. Heb zelf nog niet genoeg ervaring om andere beginners die zichzelf al goed ingelezen hebben tips en tricks te geven :P Dus verder dan mooi, dik, vet kom ik niet echt :P Maar bij deze:

 

Mooi veldje en succes nog met die meeldauw (als het dat is)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sex'n: Ik heb de fotos van meeldauw nog eens opgezocht en ik had dat pluizige niet wat ik denk dat je bedoeld. Ik kan het echter niet anders omschrijven dan een schimmel. Al het wit en het lichtgroen was een vieze witte laag. Het is jammer dat ik geen foto had van voor het spuiten, gans ander zicht. Ik heb het nog niet op andere bladeren gezien en afzuiger draait nu hoger, dus voorlopig doe ik gewoon lekker door.

 

@Nononsense: Ik snap wat je bedoeld want ik heb hetzelfde lol. Fijn da je meeleest ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mc , ziet er leuk uit die Santa's

 

Mijn 1ste soortje altijd leuk om te zien , gaat morgen ff doorlezen je verslag

 

Jammer van de schimmel ..... Kan evt een Hotbox zwavel verdamper proberen

 

Ligt denk ik meer in je temp ...... Wat zijn je graden's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto afgaand zou ik niet denken dat dat meeldauw is, maar dat kan jij het best beoordelen natuurlijk.

 

Meeldauw komt bij mijn weten door een te grote schommeling in relatieve luchtvochtigheid, verschil van dag naar nacht.... als het in de nacht heel vochtig is en overdag vrij droog, dat is een ideaal klimaat voor meeldauw.

 

Ik heb er alleen maar over gelezen, heb er gelukkig zelf nooit mee te maken gehad. Bij mij zijn er wel steeds enkele kleine fruitvliegjes.... maar die doen weinig kwaad.

 

Die zwavelbox zal waarschijnlijk de gezondste oplossing zijn voor je gewas en de mensen die het straks gaan oproken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je de Hotbox willen inzetten ..... let er wel op dat de Geur erg opvalt ...... Dus je moet wel ff goed opletten met gebruik ervan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Boosie. Als zwavel/verdamper opvallend geurt is het geen optie voor mij tenzij ik ab-so-luut niet zonder kan. Toch bedankt voor de tip.

Graden staan in het verslag maar ik zal het kort proberen samen te vatten. Ga er wel direct bij zetten dat mijn klimaat niet echt stabiel is geweest.

Eerst 10 dagen ofzo: 27 / 15

Van 22/12 tot 06/01 : 24-26 / 18-19

Van 06/01 tot 13/01: 18-22 / 11-14 Deze daling was omdat mijn ketel kapot was, vanaf 06/01 had ik ook de wartemat geinstalleerd. Dus gelukkig hadden de potten nog beetje warmer!

Van 13/01 tot heden: 24 / 16-18 Dit is wat ik nu makkelijk kan aanhouden incl veel frisse lucht. De nachten die eerder warmer waren zette ik mijn afzuiger af/minimaal, ik wil dat nooit meer doen vandaar koudere nachten. Dit zal ik blijven aanhouden tot het einde normaal.

 

De LV is altijd redelijk hetzelfde gebleven. Eerste dagen in de 60 % rlv. Dan altijd rond de 48-58 % tot 2 dagen geleden. Mijn afzuiger draait nu hoger en de min max van de laatste 2 dagen is 43-48%. Ik ga hem eigenlijk nog tikkeltje hoger doen en proberen onder de 45% te blijven. In de zomer moest ik bijna constant vol vermogen afzuigen, ik moet nog wennen aan het idee dat ik in de winter het effectief zelf kan regelen. MC wulle denkt graag luidop. :P

 

Sex'n: Ik weet het niet meer lol. Ik heb gisterenavond een inspectie uitgevoerd van al het blad en ik heb niets in die aard meer gezien. Ik denk dat het een freak accident was of misschien zelfs iets van vuil/etensresten die aan mijn kleren hing en zo beschimmelde op het blad? Het is vergezocht maar ik heb eens 1 dag rondgelopen met wat beslag aan mijn pull zonder het te merken haha. Normaal heb ik wel degelijk hygiene :P. En de rookwaren zijn allemaal voor mezelf hoor. Al dat werk en liefde die erin kruipt is onbetaalbaar :P. Ook twijfel ik sterk als ik verder ga doen met deze hobby als deze ronde klaar is, dus teveel kan er nooit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan denken dat je geen meeldauw hebt.

 

Mijn lv zit tussen de 40 en 60%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij wat ik zo op de foto zie is het ook geen meeldauw hoor :whistle:

 

momenteel niks erbij gekomen? denk dat je er voortaan beter aan doet om eerst te gaan werken met melk op de bladeren. en ff checken met foto's via het forum.

 

niet meer spuiten in ieder geval wanneer het stabiel is.] :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok geen meeldauw dan hehe. Er is niets meer bij gekomen. Melk op bladeren? Koemelk? :)

 

Weet iemand hoe lang de santa blijft doorgroeien? Ze blijven precies kleine topjes aanmaken en zo de hoogte in te gaan. Mijn lamp hangt nu al op 40-53 cm van de toppen.. Ik zie tekenen van stralingswarmte denk ik. Kartels staan omhoog en nieuw blad is slap en precies droog.

 

Vandaag begint week 5 bloei. Kan ik het maken om zo goed als alle stengels te gaan knakken of is het te laat in de bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high dude, gewoon de boel plat knakken... geef dat niet snel het gewenste effect dan kun je ze ook 24 uur in het donker laten.

 

santa's kunnen achterlijk groot worden. ik heb moederplanten gezien van dik 2 meter hoog vol met stekken. door de weinige groei en korte bloei periode is dit ook een leuk commerciele strain geworden

 

 

edit: jep koemelk :yummy:

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer beter even nakijken of het echt is wat je denkt, we willen graag veel te goed doen, waardoor we meestal meer kwaad dan goed doen.

 

Santa blijft lang doorgroeien, het is 1 van de soorten die blijft groeien heb ik horen zeggen, waardoor monsterlijk oogsten mogelijk zijn.

 

Dat is veel te dicht om goed te zijn, ik draai met 400W en ze staan ongeveer op die afstand, liever iets verder dan te dicht :)

 

Ik zou knakken en buigen met die afstand plant-lamp.... je moet niet teveel schrik hebben om te knakken, cannabis is een heel sterke plant. Wel zien dat nadat je ze geknakt hebt met een gewichtje kunt omlaag houden, anders staan ze morgen terug rechtop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...