Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Casto

Een grote leider is heen gegaan

Recommended Posts

Mandela

 

1918 - 2013

 

Rip

 

“I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear."

 

nelson-mandela.jpg

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het gehoort ja op het nieuws. Het is zowieso al niet zoveel op het moment in afrika. Worden als goed is weer nieuwe nederlandse soldaten naar toe gestuurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

r.i.p.

 

ik hoop dat het goed komt met zuid afrika dat de beste man niet voor niets 27 jaar vast heeft gezeten en zich ingezet heeft voor vrijheid....

 

zal een tijd duren voordat zo'n charismatische man/vrouw weer opstaat in zuid afrika ben ik bang voor :cry

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ANC terrorist..

 

lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb met zuid afrikanen wel eens gesproken over Mandela

schijnt dat deze man graag joints rookte.

de bewakers van robbeneiland ( de plek waar de gevangenis van Mandela was ) ruilden met de gevangenen wiet voor de vissen die de gevangenen vingen.

Zo was het voor de gevangenen een beetje uit te houden, en verdienden de bewakers stevig aan de gevangenen.

Wiet groeit zo makkelijk in Zuid Afrika dat je voor een stevige zak wiet alleen wat los kleingeld nodig had.

(dat geldt nog steeds voor de buitenwiet)

 

Dus die ouwe Nelson, was toch ook een broeder van ons...cannabisliefhebbers..

Een groot man is heengegaan.

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij een goed plan gordon op robbeneiland laat m dan gelijk die joling ook meenemen iedereen blij en zij kunnen mekaar daar de hele dag een beetje uitwonen en niemand die r last van heeft

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een groot bruggenbouwer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verdomme! Ze hebben Nelson proberen een brug te leggen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nelson was een zwarte medewereldburger en dienstbaar, net als het hulpje van Sinterklaas. Om het "zwarte pieten-geschil" uit de wereld te helpen stel ik voor om volgend jaar de naam "zwarte piet" te wijzigen in "zwarte nelson".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie leeftijd van 95 heeft ie bereikt, als ik verder gezond blijf zou ik het ook willen halen.

 

RIP

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm is pas net door en dan nu de hype er omheen :S

 

hoorde vandaag op de radio een arminvanburen gelijkachtige K.U.T. (kwalitatief.....) melodie met teksten van nelson erin, als het nou zo moet laat het dan lekker zitten met je eerbetonen,

 

R,I.P Groot vechter voor vrede

 

in tegen stelling tot een andere genomineerde voor dezzelfde prijs !

A. Hitler (1939) als hij +/- 6 tot 9 maanden had gewacht met polen aanvallen had hij die prijs nog gehad ook :whistle:

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weten jullie wel wat deze man ook op zijn kerfstok had?

 

 

Dan ben je in mijn ogen geen held, ook al doe je goede dingen..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt boefje maar als je kijkt dan hij wel is veranderd na zijn gevangenistijd

ondanks zijn fouten heeft hij er wel degelijk van geleerd en misschien beter nog het versprijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beoordeel de levensomstandigheden in Zuid-Afrika nu eens volgens objectieve normen. In de tijd dat de "witman" aan het bewind waren, was dat land relatief welvarend en politiek stabiel. Natuurlijk ben ik ook tegen apartheid: bordjes bij restaurants met het opschrift "slegs witman" verfoeide ik ook. Maar nu zijn de "zwart man" aan het bewind. De townships groeien, de economie gaat achteruit, de overheid is het gezag kwijt, het is gewoon kommer en kwel. Ik weet geen enkel land in Afrika te vinden dat na het wegjagen van het blanke bewind er economisch op vooruit is gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt boefje maar als je kijkt dan hij wel is veranderd na zijn gevangenistijd

ondanks zijn fouten heeft hij er wel degelijk van geleerd en misschien beter nog het versprijd

Klopt, ik zeg ook niet dat hij geen goede dingen gedaan heeft , maar een held is hij zeker in mijn ogen niet.

Sommige zeggen one man's hero another man's terrorist, maar als jij aanslagen (laat) pleegt/plegen waar kinderen en onschuldige mensen omkomen, kan je in mijn ogen nooit een held zijn of worden.

Dat je geweld gebruikt tegen de autoriteiten kan ik nog zeggen tja, maar in dit geval niet.

 

 

Beoordeel de levensomstandigheden in Zuid-Afrika nu eens volgens objectieve normen. In de tijd dat de "witman" aan het bewind waren, was dat land relatief welvarend en politiek stabiel. Natuurlijk ben ik ook tegen apartheid: bordjes bij restaurants met het opschrift "slegs witman" verfoeide ik ook. Maar nu zijn de "zwart man" aan het bewind. De townships groeien, de economie gaat achteruit, de overheid is het gezag kwijt, het is gewoon kommer en kwel. Ik weet geen enkel land in Afrika te vinden dat na het wegjagen van het blanke bewind er economisch op vooruit is gegaan.

Ook dit is zeker waar, ook kwa verkrachtingen en moorden is het nooit zo slecht geweest als na mandela. Nou is het ook wel lastig om te verwachten dat na jaren/decennia onderdrukking dat het meteen goed komt, maar de feiten liegen niet.

 

 

Ik wil mandela niet in een slecht daglicht zetten, maar het ophemelen van hem gaat in mijn ogen te ver.

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...