Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Anoniempje55

Efficient kweken onder 600W

Recommended Posts

Efficient kweken onder 600W, welk systeem is het best?

 

Stel je hebt een 600W lamp (en filter en de rest) en een ruimte van ongeveer l=2m x b=2m x h=2.4 m.

De bedoeling is de planten automatisch te bewateren.

 

Hoe kan je in deze opstelling het beste rendement halen?

 

5 of iets meer planten en dan toppen, SCRoGen, enz.

of

50 planten waar je nix aan hoeft te doen.

 

op grond? op steenwol? op mapito?, op cocos?

 

ik wil wel keer op keer hetzelfde medium kunnen gebruiken, zonder te verversen. Wel bijvoeden.

dus: aarde niet, mapito wel?

 

Kort om: hoe gebruik ik deze 600W het best?

note: hoe minder planten, hoe minder strafbaar.

Edited by Anoniempje55

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het goedkoopste wil ivb stroom zou ik voor SOG kiezen. Sea Of Green, de naam zegt het al. zo veel mogenlijk plantjes op een oppervlakte. zo hoef je misschien wel 2 weken korter je lamp aan te hebben omdat de planten toch niet groter hoefen en kunnen ivb ruimte. zo hoef je ze maar 2 weekjes te groeien en meteen bloeien. terwijl je met 4 plantjes misschien wel 5 weken groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, alhoewel,

 

ik mijn pp plantjes maar 14 dagen heb laten groeien.

 

ik dacht dat sog en scrog hetzelfde waren, maar niet dus...

 

dus...

 

screen of green is een net erover en buigen maar,

 

see of green is: zoveel zetten dat je een grote groene planten zee ziet...

 

?

 

ok...

 

en als je continu je medium wilt hergebruiken...

dan kan je het beste Mapito gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt. ik laat mijn planten meestal wel wat langer groeien dan 14 dagen. ook als ik geen SOG doe. maarja ik zie hier ook de meeste mensen raar opkijken als je een keer 500 gram per plant afhaalt onder een 600 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja dat klopt. ik laat mijn planten meestal wel wat langer groeien dan 14 dagen. ook als ik geen SOG doe. maarja ik zie hier ook de meeste mensen raar opkijken als je een keer 500 gram per plant afhaalt onder een 600 watt.

het wordt steeds minder

 

3000 - 1000 -500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw ruimte is dus 2 bij 2 meter, dat is dus 4 vierkante meter . Dit kan een 600 watter niet in z'n eentje van goed licht voorzien .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens een buitenplant gezien waar 500 gr is afgekomen, maar die hou je in geen 1 kas, die is dan 2,5 m br en 3 m hoog en was als moederplant gebruikt en had veel vertakkingen. Die had 5 maanden gegroeit. Dan praat je van een omtrek van plm. 10 m. Maar je naam zegt het al, je bent in alles een beetje pro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

binnen planten hoefen niet zo groot te worden als buiten plant om het zelfde op te brengen. maar dat weet je wel. ik laat mijne meestal 6 weken groeien. ze zijn dan echt nog maar 80 cm hoog. maarja dat komt om de manier waarop ik kweek. ik gebruik eigenlijk alle technieken door elkaar. in het begin top ik een paar keer. dan train en buig ik ze horizontaal. dan SCROG ik ze. en dan ook nog weer prunen zodat alles echt licht krijgt. dan nog een weekje groeien en dan maar bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jouw ruimte is dus 2 bij 2 meter, dat is dus 4 vierkante meter . Dit kan een 600 watter niet in z'n eentje van goed licht voorzien .

klopt, die 2mx2m=4m2 kan inderdaat niet goed door 1 lamp verlicht worden.

Dit zie ik nu in de praktijk,

 

die 5 plantjes heb ik vlink breedte gebogen,

ze gebruiken geen 4m2 maar wel meer dan 1m2.

 

ik zie nu als ik mijn lamp lekker laag wil hangen, zeg 50 cm, dan worden de buitenste planten al niet meer 100% belicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb wel eens een buitenplant gezien waar 500 gr is afgekomen, maar die hou je in geen 1 kas, die is dan 2,5 m br en 3 m hoog en was als moederplant gebruikt en had veel vertakkingen. Die had 5 maanden gegroeit. Dan praat je van een omtrek van plm. 10 m. Maar je naam zegt het al, je bent in alles een beetje pro.

sorry foutje tis indoor vergete

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnen planten hoefen niet zo groot te worden als buiten plant om het zelfde op te brengen. maar dat weet je wel. ik laat mijne meestal 6 weken groeien. ze zijn dan echt nog maar 80 cm hoog. maarja dat komt om de manier waarop ik kweek. ik gebruik eigenlijk alle technieken door elkaar. in het begin top ik een paar keer. dan train en buig ik ze horizontaal. dan SCROG ik ze. en dan ook nog weer prunen zodat alles echt licht krijgt. dan nog een weekje groeien en dan maar bloeien.

Dan draai ik dus al 3 kweken, als jij er 2 klaar hebt.

Wie heeft dan het rendament denk je :smoke

Stroomverbruik ligt ook nog eens een stuk hoger :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dan toch kiezen voor de growboxen. Bij mij zit de mapito er nu al een jaar in. Is niet aan de plant te zien dat die er ook maar iets of wat moeite mee heeft.

Er vanuitgaande dat je elke kweek ongeveer hetzelfde krijgt, is alleen je rendament te verhogen door zo weinig mogelijk te groeien in je bloeihokje.

En mooie oplossing is dan appart voorgroeien onder tl. Krijg je hele mooie plantjes, met veel internoden en die kunnen na overpotten meteen de bloei in :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerder had ik het over veel meer planten dan 1. toen had ik het over SOG van 100 planten. daar had ik nat 3 kilo en droog iets minder dan 1 kilo vanaf. nu heb ik het over 1 plant en niet met SOG. lees eerst een keer goed voor je wat zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jouw ruimte is dus 2 bij 2 meter, dat is dus 4 vierkante meter .  Dit kan een 600 watter niet in z'n eentje  van goed licht voorzien .

klopt, die 2mx2m=4m2 kan inderdaat niet goed door 1 lamp verlicht worden.

Dit zie ik nu in de praktijk,

 

die 5 plantjes heb ik vlink breedte gebogen,

ze gebruiken geen 4m2 maar wel meer dan 1m2.

 

ik zie nu als ik mijn lamp lekker laag wil hangen, zeg 50 cm, dan worden de buitenste planten al niet meer 100% belicht.

Als je met veel planten gaat werken ,bv 24 stuks op 1.5 vierkante meter oppervlak ,dan is het de moeite waard om de buitenste planten op een verhogingkje te zetten . Zo komen deze planten toch weer dichter naar de lamp toe . Hier zijn alleen geen bestaande systemen voor ,of wel?

 

Ik zal nog eens een tekening plaatsen met dit 'Arena' idee kijken wat jullie er van vinden! maar misschien bestaat het al lang ,dat zou ook nog kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je met veel planten gaat werken  ,bv 24 stuks op 1.5 vierkante meter  oppervlak ,dan  is het de moeite waard om de buitenste planten op een verhogingkje te zetten . Zo komen deze planten toch weer dichter naar de lamp toe . Hier zijn alleen geen bestaande systemen voo , of wel?

 

Hoi hoi

 

Ik heb 2 grote lange bakken waar ik mee kweek (0.5x1,2mtr) van 35cm diep, aan de zijkanten van de bak zit 30cm aarde en in het midden 20cm zodat de zijplanten hoger staan en dus veel beter licht krijgen, ook zet ik dan natuurlijk de wat grotere sterkere steks aan de zijkant (totaal 36stuks in 2 bakken)

De kleinere steks zet ik in het midden en hou ik zo laag mogelijk dmv buigen, voordeel hiervan is ook dat je lamp niet zo vaak omhoog hoeft.

 

Groeten Harry

Edited by Bambo

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnen planten hoefen niet zo groot te worden als buiten plant om het zelfde op te brengen. maar dat weet je wel. ik laat mijne meestal 6 weken groeien. ze zijn dan echt nog maar 80 cm hoog. maarja dat komt om de manier waarop ik kweek. ik gebruik eigenlijk alle technieken door elkaar. in het begin top ik een paar keer. dan train en buig ik ze horizontaal. dan SCROG ik ze. en dan ook nog weer prunen zodat alles echt licht krijgt. dan nog een weekje groeien en dan maar bloeien.

Het klinkt allemaal wel cool maar heb je een foto ben benieuwd wat voor boom je dan krijg wil je er 300 gr droog van afhalen en als je dan zeg dat ze maar 80cm hoog worden als ik je goed begrepen heb :verrygood dan moet ie toch wel 2 meter breed zijn lijk me :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn kweek nadert zijn einde.

ik denk dat ik de 2e kweek toch nog even op grond blijf kweken. Ik heb namelijk geen geld voor grote inverteringen.

 

De enigste verandering die ik doorvoer is dat ik van 5 naar 16 planten wil, onder 1x600W.

 

de potten moet ik nog aanschaffen.

ik geloof dat deze 4x4 potten precies 1m2 kunnen vullen? Over hoeveel liter potten praten we dan? en ff nederlands..kost da/pot?

 

Mijn grond wil ik hergebruiken als dit kan. (allmix, 1 kweek mee gedaan)

 

ik koop er 1 a 2 zakken allmix bij, goed mixen met mijn oude allmix grond, kan dit

 

en dan zal ik ook wel een grond verijkings middel nodig hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

anoniempje ik weet ni waom maar jou text lezen is hoogst irritant en zelfs pijnlijk in men ogen

 

warom heb je zo die rood gebruikt er zit nieet eens een patroon in

Share this post


Link to post
Share on other sites
anoniempje ik weet ni waom maar jou text lezen is hoogst irritant en zelfs pijnlijk in men ogen

 

warom heb je zo die rood gebruikt er zit nieet eens een patroon in

Hij doet het juist goed man wtf trip jij dat zijn de hoofdzaken ei :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
anoniempje ik weet ni waom maar jou text lezen is hoogst irritant en zelfs pijnlijk in men ogen

 

warom heb je zo die rood gebruikt er zit nieet eens een patroon in

Als je high bent doe je rare dingen....

 

spelen met kleuren,

 

of

 

nuteloze reacties geven.

 

kzou zeggen: get a life....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie halen alles door elkaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je dat met de hand water gaan geven dan :unsure:

 

Ik zou eigenlijk gewoon mapitopotten pakken dan, onderin wat kleikorrels en dan vullen met grond, doe je de volgende keer de invertering naar mapito met druppelsysteem.

Potten kosten nog geen knaak, zijn 25 x 25 en 10 L inhoud

Je zou er dan trouwens moeten zijn met 2 zakken mapito = 40 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 * 11 liter potten stijf tegen elkaar / die kosten zo'n 1,50 euro. Zeerwierkalk 1 fikse hand per pot om je grond op te waarderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor de reacties weer.

 

dus ik kan mijn grond voor mijn 2e kweek opwarderen met 1 hand zeewierkalk/pot. Dat wou ik weten.

 

ja ik geef (nog) met de hand water. Nog wel, maar als ik ooit geld heb, waarschijnlijk een blumat systeem.

 

Ik wil in de toekomst wel eens testen op mapito. Ik hoor hier goede berichten over, en het feit dat het meerdere kweken mee kan, zonder nieuwe zakken aarde te moeten aanslepen is voor mij een pluspunt.

 

Nu is mapito een kunststof en geen grond, maar waarom zijn er dan andere potten voor nodig.

 

Nu ik toch andere potten wil kopen is het slim dat ik dan meteen mapito bakken koop.

 

Hoeveel bakken met hoeveel planten kan ik dan het best onder 1x600W zetten?

 

kan ik met dit systeem ook 16 planten onder 1m2?

 

Nou, ik wacht het nog ff af, mapito bakken of 16x11l potten.

 

ps RadoN: geen kleurtjes meer....beter?

Edited by Anoniempje55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...