Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Heb er al 8 toppen tussenuit gehaald ,valt amper op :yummy:

 

Nog even alle trichs zijn net misty geworden nog even geduld ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog 6 hoofd toppen eruit gehaald ,krijgen de onderste op de rest nog beetje extra licht

Heb ook het vermoeden dat er een klein schimmel probleempje is opgetreden maar ben er niet zeker van

Dus voor de zekerheid :execute

gallery_38549_16328_42692.jpg

gallery_38549_16328_253323.jpg

gallery_38549_16328_67021.jpg

gallery_38549_16328_47168.jpg

gallery_38549_16328_219667.jpg

 

Nu afwachten wat ervan over zal blijven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net de toppen gecontroleerd die ik had geknipt en te drogen had gehangen :( al eentje waar de buiten kant van begint te verkleuren naar grijs

linea recta van de rest ook de kop afgeknipt doosje meteen mooi gevuld

Ik laat de onderste helft van de plant nog staan totdat de toppen gedroogt zijn dan gaat de derde ronde verplaatsen naar de hps zon

 

bloeidag 56 alle hoofd toppen + 2 internodes eraf gemiddelde bloei is 8 -11 weken dus al bij al zaten we toch al tegen het einde aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

toon eens een goede foto van de 'schimmel'?

Toppen verkleuren ook naar het einde toe, kom je wel vaker rare dingen tegen.

 

zijn ze überhaupt (wat haat ik dat woord) al rijp? halve week geleden dacht je nog 2.5 weken te gaan? ze staan zo'n 9 weken 12/12 zeker, dus zouden toch al knipbaar moeten zijn, maar ik ken papaya niet.

 

Meten is weten: wat is je RLV?

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzal vanavond eens proberen er een pic van te maken

De buitenste rand begon te verkleuren ,pak weg 1 mm was al grijs dus het zekere voor het onzekere genomen

 

Ze is nu net haar 9de week begonnen indd volgens de zaadbank heeft deze een bloeitijd van 8 tot 11 weken

Ik dacht indd nog 2,5 week door te kunnen om ze zo lang mogelijk te laten staan ,en de laatste 2 weken enkel water te geven

 

Rlv zit momenteel rond de 35 ,deze soort zou wel vrij schimmel gevoelig wezen na de pk toevoeging

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerste poging tot pics van trichs , ronde 1 trichs van de gedroogde toppen

Zien er nog vrij doorzichtig uit dus vermoed dat ik net te vroeg ben geweest met oogsten :(

 

gallery_38549_16328_61904.jpg

gallery_38549_16328_210228.jpg

gallery_38549_16328_197396.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had die plant allang kortgerookt ondertussen :P

 

Zo lang voorgroeien zou ik echt geen geduld voor kunnen hebben... Of je moet zomaar een jointje per week roken? :P

 

Woops reactie was ergens bedoeld voor een pagina veel eerder :o Foutje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D zo lang voorgroeien is geen probleem als je hiervoor een oude pc kast hebt staan :) de vorige ronde was nog aan het broeden in de tent toen deze was ontkiemd ,het was ook orgineel de bedoeling dat deze het gat van het dode plantje zou opvullen destijds

Maar het schiet niet op onder 3x8 wat tl lampen dus bleef ze er onder gedurende de complete bloeitijd

Soort van backup in voorgroei :D

Eerste kweek waar 2 van de 5 zaden dood waren voordat het eerste groene blad bovenkwam en 2 van de 3 planten achterblijvers waren ,leek het mij wel handig een plantje achter de hand te houden die meteen in bloei gezet kon worden ;)

 

Het voordeel is wel op deze manier heb je 2 a 3 maanden om je plant te toppen en flimmen zodat je een mooi bonzai plantje krijgt :)

En dat is tijd die je niet meer verliest onder de hps :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm zojuist controle gedaan van de toppen die hangen te drogen pak weg 10 tot 20 % amber dus wss zal het wel meevallen met het vroege oogsten

vermoed wel dat de extra 2a3 weken voor een betere amber verhouding zou hebben gezorgd

 

Ik heb de 5 eerste toppen gewogen 9gram+ wat mij een gok laat maken naar eindgewicht van 70 gram

Ps pocket magnifier handig voor controle fkd up voor pics ,eens opzoek naar een usb camera :)

gallery_38549_16328_46821.jpg

gallery_38549_16328_146634.jpg

gallery_38549_16328_74393.jpg

gallery_38549_16328_152486.jpg

gallery_38549_16328_145576.jpg

gallery_38549_16328_55715.jpg

gallery_38549_16328_174528.jpg

gallery_38549_16328_54724.jpg

gallery_38549_16328_12255.jpg

gallery_38549_16328_53038.jpg

gallery_38549_16328_70681.jpg

gallery_38549_16328_178870.jpg

 

Zijn nog wat wazig maar nog een beetje oefenen en zal wel verbeteren :D

 

Nog wat pics van het plantje na haar knip beurt tussen de 10 en 15 cm eraf :)

gallery_38549_16328_423177.jpg

gallery_38549_16328_483345.jpg

gallery_38549_16328_249905.jpg

 

En voor de volgende ronde staat er master kush /papaya /bubble gum ...en mogelijk 2x misty op het menu

Misty is aan het voorgroeien maar gaat niet vooruit

papaya stekken zijn er 3 goed bezig onder de tl

master kush en bubble gum liggen te ontkiemen

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het beu papaya is :execute

Eerste knip kwam op een mooie 41 gram uit pak dat ik ondertussen al 10 gram gesmoord heb in de weken hiervoor :icecream:

De onderste helft heeft de droog doos tot de nok toe gevuld dus benieuwd wat daar nog van gaat komen

Kwa worteling is ze er volledig voor gegaan geen plekje meer in de pot waar geen wortel zat ^_^

 

Papaya en misy bakken staan nu onder de 24 uur hps ,en de potten met batmix staan al gevuld te wachten tot de kush en bubble zaadjes ontkiemd zijn

Zodra ze ontkiemd zijn gaan ze mee onder de hps eerst in kleine potjes die al gespoeld met tonic klaarstaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik neem aan dat je schimmelalarm voorbarig is afgegaan, met slechts 35% rlv ;)

 

ze zien er goed rijp uit hoor op die fototjes! Zal wel lekker smaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bovenste 15 cm was indd al wel tegen rijp aan ,is op de minimale bloei tijd eraf gehaald

Had ik ze nog wat langer laten staan had er mss wel wat meer gewicht op gezeten

Nu de eerste toppen droog zijn vraag ik me ook wel af of het wel schimmel was , enigste wat ik er nog van kan vinden is een paar donker grijze /zwarte puntjes :(

 

Ach ja nu teminste ruimte in de tent voor de volgende ronde :)

De eerste toppen zijn sinds vanochtend echt droog en liggen nu te curen in het doosje ,smaken ondertussen wel lekker :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm beetje tegen vallende ronde om en om 60 gram droog :(

Qwa gewicht van 1 plant valt het nog best mee maar had toch wel wat meer verwacht ,lijkt mij sterk dat dit komt door de 2 weken zonder bloei boost ..

 

Ik zal het op de mix van geen booster en 2 weken te vroeg oogsten steken + mss toch nog iets te vochtig gekweekt

 

Op naar de volgende master kush en bubblegum hebben net hun kopje boven de grond gestoken

 

 

The End

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke topic speedy en iedereen fiets op z,n eigen manier al doende leert men,ben 63 jaar heb al heel veel planten het levens licht laten zien

en vindt het dan ook niet gepast dat je van sommige mede growers die dan zogenaamd de wijsheid in pacht denken te hebben van die sarcastiche opmerkingen krijgt!!! verder wens ik je bij je volgende kweek weer veel plezier!! mvg.NEZZY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezzy zelfs van sarcastische opmerkingen kan je iets leren ;)

 

Fun hebben we altijd wel ,volgende ronde hoop ik op mooie kleurtjes en hemelse smaken

Vrouwtje staat al klaar om de volgende ronde om te zagen

gallery_38549_16594_63885.jpg

 

Maar in de tussentijd

gallery_38549_16594_34594.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat wel lukken de master kush en bubble gum zijn nog mooi groen aan hun eerste echte blaadjes bezig (sinds vandaag onder de hps )

Beide misty's zijn nog aan het proberen

En de papaya cluster is aan zijn omgeving gewend en is lekker aan het loslopen in zijn 2 liter potje :)

 

Ondertussen even een weekje relaxen op de papaya en bekijken wat we gaan doen voor de 4de ronde

Mss enkele van de 14 weken bloei alvast beginnen voorgroeien , waar ik dan ook eerst mijn nieuwe voorgroei kast voor moet gaan bouwen

 

Dit zal het ombouwen van een 1mtr hoge serverkast bevatten :wacko:

Lekker dikke behuizing dus ook vrij zwaar :( maar die kan wat meer hoogte aan als mijn huidige en is ook iets langer

Helaas hier is nog geen bouwplan of wat dan ook voor en de kast zit momenteel nog vol losse pc onderdelen :)

 

Doe nog een lekker pafje en mss dat ik er zometeen de eerste stappen voor ga nemen :spliff: :dj: :whip:

Zal er mss een bouw verslagje van maken voor de fun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...