Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Snaaiper

Snaaiper hoort eens rond

Recommended Posts

kan je eindelijk aan de slag man... ;)

 

ik zie hier wel nergens een voorbeeld van je opstelling staan? of zie ik erover?

 

met die soortjes kan je hier idd genoeg info en hulp vinden....

 

komt goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Sensi staat er idd nog niet bij, wou ik eigenlijk in het kweekverslag zetten maar zal het hier ooknog ff bij zetten. Nee, ik moet het erbij zetten, ben het jullie verplicht :rtfm: punt aan de lijn zeg maar.

 

De aangeschafte setup komt van Urban Garden Shop in Terneuzen, en gadverdamme wat een leuke winkel is dat. Niet om hier een GS review neer te typen, Urban is trouwens ook geen Growshop maar een GardenShop al horen binnentuintjes er natuurlijk ook bij.

John heb van zen vorige werkgever duidelijk meegenomen hoe het niet moet, mooie open sfeer, leuke inrichting en faire prijzen. Is vroeger een Aldi filiaal geweest, dus parkeerplek zat en je kunt achterom gaan omje auto te laden.

Der is nog werk aan de winkel en die site van hem moet toch eens de lucht in (is wel een testversie maar die heb ik via google en JD forum gevonden weet niet of ik hem mag doorgeven, google zelf eens hee) maar, goed bezig, zeker een bezoek waard (zeker voor Belgen) en uiteraard staat de koffie machine klaar.

 

De spullen:

- Hortilab 80: 80x80x160, hij heb SJ/Mammoth ook maar de Horti is toch een pak steviger dan de SJ/M, staat een tent van elks opgesteld en de SJ/M is veel wiebeliger dan de Horti dewelke toch veel solider aanvoelde en zag. 1 grote deur rondom om het hele ding open te zetten, 2 kleinder zijdedeuren en gaten in diverse Ø rondom + 3 verluchtings roosters dus mogelijkheden zat.

-Verlichting gaat verdeeld worden door 2 stuks 2x55W Mammoth T-neons dus totaal 220W (voor wie het zich afvraagt, ja deze kun je nog aan elkaar koppelen zodat je maar 1 voeding naar de lampen hangt en de rest doorverbind. Heb momenteel 4 stuks 6500K lampen en 2 stuks 2700K lampen (moet er nog 2 bij bestellen waren er geen meer maar das nog geen ramp). Er is eventueel in de toekomts nog ruimte voor eventueel een derde set, we zien wel.

- een RVK 100 fan (max 180m³)

- fanline FCT1500 controller met thermostaat

- CAN 1500PL filter

 

fan gaat door de filter zuigen en afblazen dmv slang door dak vd tent. Filter is Ø125 met een flens van Ø100 dewelke ik op het rechte stuk ga inzagen zodat die dmv een slangklem netjes om de Ø100flens schuift en klemt.

 

Ik had al een thermo/LV metertje, een Tensio en een halve zak Batmix + de Dedicated lijn van Bionova. Met die Bionova heb ik inmiddels wat ervaring uit men 2013 buiten seizoen. Doseringen zijn ruim veilig en verder kan het leerproces van "planten lezen" nou ook weer verder.

 

We gaan er mee aan de slag en we zien wel hoe het loopt, ik moet dadelijk nog ff naar de doe het zelf om slangklemmen (oeps vergeten), wat materiaal om de filter/fan op te hangen, een doorverbindingskabel voor de lamp en een set wielen. Ik wil namelijk de tent op een betonplexplaat (heb ik nog stuk van over) 80x80 op rolwieltjes zetten. Kan de tent in de hoek blijven staan voor gewone bezig heden, eens het scrog net erin hangt en vol begint te geraken en ik moet achteraan wezen rol ik het weg en kan de hele tent open.

 

Kan het overigens kwaad dat ik de electro in de tent heb ipv erbuiten? Ik heb namelijk een opp van 80x80 waar maar 1 16ltr pot in komt te staan.

Dus als het Ok is om een plankje met een stuk of wat opbouw stop contacten en 1 voedingskabel naar buiten in de tent aan het plafond heb hangen kan ik alle kabels mooi kort en gebundeld houden.

 

 

 

En oh ja last but not least, wat heb UGS aan me overgehouden, het kweekspul net geen 400€, heb nog gelijk een fles aarde voeding meegenomen (ik had enkel Autoflower Supermix in huis) en MissSnaaip moest ook nog wat bloemenzaad.

 

 

Ga ik later nog bij bestellen of afhalen: nog 2 lampen 2700K, micro scoopje, een aarde thermometer en Bionova Freeflow hetgeen hetzelfde is als Sannies Yucca. Verder zal de tijd het uitwijzen waar er gesleuteld mot worden. Als ik wat verder sta in de verbouwing is het de bedoeling dat er in het tuinhuis een dedicated Stealth SCRO hok komt.

Overigens is het envelopje van Sannie vandaag op de post gedaan dus dat heb ik hopelijk vijdag in de bus.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit sniper maar ik zou die electra toch buiten je tentje houden ,zo kan er geen vocht in komen ;)

Je voeding bv is niet echt happy als die te vochtig word

Die fan controller is volgens mij dezelfde die ik heb ,

Mijn temp meter ervan heb ik wel moeten callibreren ,Dus wel ff goed testen want de mijne week 10 graden af tegen over een digitale

Callibreren is simpel om te doen maar hij moet er wel voor uit elkaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle electro zou wel bovenin de tent moeten komen. Vermits er maar 1 dame gaat staan die wel het volle oppervlak gaat benutten zou ik normaal nooit tot aan 1.6m hoogte komen en dus zou alle electro boven de lampen komen te hangen. Rechtsreeks water zou uiteraard nooit in de buurt komen en in een kweekruimte staan alle electro ook gewoon binnen. Electro zou dus enkel onder invloed staan van luchtvochtigheid.

 

Heb in elk geval een stroomblok met 6 contacten gekocht vermits los opbouwwmateriaal nogal duur uitkwam.

 

Wel bedankt voor de tip ivm kalibreren, zal er de eerste dagen wat mee spelen zodat ik weet wanneer de thermostaat aanspringt. Ik neem aan dat je dan de regel knop van de potentiometer moet aflichten en enkele tandjes verdraaien of ik zet extra streepjes op de behuizing als ie niet te ver afwijkt.

Het is deze http://coput-online.nl/fanline-fan-controller-thermostaat-fct-1500-1000-w en ik heb die overigens aanzienlijk minder betaald dan wat ze hem in de link aanbieden, 35€

 

 

Morgen plaat zagen en wielen eronder, laagje schuimplaat en tent erop en de rest afwerken. Heb ook gelijk nog een zak zaai/stek grond opgehaald en wat kokos vezels om de Batmix wat armer en luchtiger te maken, heb normaal ook nog ergens perliet liggen dewelke bij de batmix niet al te rijkelijk aanwezig is.

Dus kan ik morgen ook gelijk de aarde al voorbereiden en inwateren zodat alles klaar staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee er zit geen potentio meter in

Werkt op een soort van bimetaal principe onder je verstel knop zit een ronde metalen schijf die verbonden is met het spiraal wat aan de buiten kant zit

Hiertussen bevind zich een metalen plaatje wat werkt als een relais schakelaar ,de warmer het word de meer de schijf uitzet en zodoende de verbinding maakt

Dit heeft mij 1 uur geduurd om erachter te komen dat er geen draadje los was gekomen daar de spiraal maar op 1 punt verbonden zit op de unit :)

 

Maar goed onder die metalen schijf zit een schroefje waarmee je zijn hoogte insteld en zodoende de temperatuur schijf meer richting werkelijkheid stuurt

Ik heb dit gedaan door het weerstation zijn digitale meter naast de spiraal te hangen om de werkelijke temp te weten ,dan de instel schijf op dezelfde temperatuur te draaien en dan de callibratie schroef bij te draaien tot hij contact maakt bij die temp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met je hokje Sniper??

 

Wil graag resultaten zien nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Redelijk Oude Rocker.Omwille van niet zo beste aarde en weinig ervaring niet zo'n beste start gemaakt maar is wel redelijk bijgetrokken.Opmerkingen ij de setup, toch we enkele:Voor mijn noden is de tent veel te hoog, een SCROGGER met neon verlichting heb niks aan een hoge tent.De afzuiging volstaat maar net en moet met dit weer al een pak harder gezet worden willen we het wat fris houden,tent staat wel op zolder dus dat telt met dit weer ook mee.De CAN filter laat me ook in de steek. Nu zijn mijn afzuig en filter sowieso ondermaats, dat wist ik bij aanschaf enkel jammer dat de filter nou al geurtjes doorlaat, dus daar mag ik eigenlijk ook niet over klagen.Mijn idee, als je kunt en er plek/mogelijkheid toe hebt: Een kast met maten 1m breed x 0.6m diep op een metertje ofzo hoog afhankelijk of de afzuig erin of erop/achter/onder/.... komt en verlichting voorzien door T-neons (3x 2x55W of 2x 2x75W of een T5 opstelling knutselen met een EVSA, in elk geval een 300 a 400 W licht erboven) en uiteraard SCROG.Of dat hier ooit komt weet ik niet, heb andere zaken aan mijn hoofd nou dus na deze ronde gaat de tent vast weer even de kast in zodat ik men huis kan afmaken. Of de tent erna nog uit de kast komt is helemaal een grote vraag.Hoop dat je der wat mee kunt, ga je toch voor een tentje zoals ik zorg dan dat je in elke geval voldoende capaciteit op je afzuig en filter hebt.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay,

 

Ik weet niet of je mijn setup hebt gezien, maar ik wil sowieso naar een wat zwaardere opstelling.

http://www.wietforum.nl/topic/105532-de-bouw-van-mijn-eerste-microfluo-hokje/page__view__findpost__p__1284582

 

Kijk maar eens als je tijd hebt.

En foto's van de kweek zijn ook gewenst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...