Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
P H donner

coffeeshops krijgen keurmerk

Recommended Posts

HAARLEM - Burgemeester Bernt Schneiders lanceert volgende week het Keurmerk voor Haarlemse Coffeeshops. Haarlem is de eerste gemeente in Nederland met een keurmerk voor coffeeshops.

 

De afgelopen maanden hebben het Team Haarlemse Coffeeshopondernemers, de GGD Kennemerland, de Stichting Drugsbeleid, de Stichting We Smoke, de Stichting Mediwiet en de gemeente gewerkt aan de ontwikkeling van het Keurmerk voor Haarlemse Coffeeshops.

 

Extra maatregelen

Het voldoen aan de eisen van het keurmerk geeft aan dat de betreffende coffeeshop extra maatregelen heeft genomen boven de wettelijk vastgestelde AHOJG1-criteria. Acht coffeeshops ontvangen tijdens de bijeenkomst een keurmerk.

 

Goede afspraken

Burgemeester Schneiders is blij met het resultaat. “In het verleden heb ik veel coffeeshops moeten sluiten en sancties op moeten leggen. Vanuit deze spanningsvolle situatie zijn we in gesprek gegaan met de coffeeshophouders en andere partijen met als uitgangspunt een goed gereguleerde en verantwoorde verstrekking waarbij de branche zoveel mogelijk zelf haar verantwoordelijkheid neemt. Door de succesvolle samenwerking hebben we nu goede afspraken kunnen maken over bijvoorbeeld toegangscontrole op leeftijd, huis- en gedragsregels, scholing van medewerkers (productkennis, overval- en agressietrainingen), tegengaan van overlast en verhogen van de veiligheid. Dit zijn extra maatregelen die door coffeeshops worden genomen bovenop de landelijke eisen. Ik heb er vertrouwen in dat de coffeeshops met dit keurmerk kiezen voor een verantwoord en veilig ondernemerschap. Voor deze coffeeshops geldt daarom bestuursrechtelijk een milder sanctieregime. Haarlem wil zo laten zien dat het reguleren van coffeeshops ook anders kan”, aldus burgemeester Schneiders.

 

Veiligheid en overlast

Het keurmerk zorgt voor aanvullende maatregelen bij de verkoop van softdrugs om de veiligheid, bestrijding van overlast en de bescherming van de consument nog meer te waarborgen dan nu het geval is. Het keurmerk moet er toe leiden dat er een veilig en verantwoord softdrugsbeleid wordt gevoerd

 

BRON

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Ja indd het is zo krom hier in nederland.Hoe vaak zijn er nou problemen in een coffeshop ?hoe vaak in een kroeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat niet om problemen in de coffeeshop.

Maar de kwaliteit van het product, waarin hygiene ook een belangrijke rol speelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies , maar wat vaak dat ik haren in zakjes coffeeshop wiet aantref

 

en die horen daar echt niet in te zitten en dus blijkt dat er met het product niet netjes omgegaan word

en daarom kweek ik het liever zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hoe zit het met kroegen waarbij men eens te diep in het glaasje heeft gekeken?

 

Nooit gehoord van Sociale hygiëne ?

Verplichte kost voor de eigenaar/barman ;)

 

 

precies , maar wat vaak dat ik haren in zakjes coffeeshop wiet aantref

 

en die horen daar echt niet in te zitten en dus blijkt dat er met het product niet netjes omgegaan word

en daarom kweek ik het liever zelf

 

Stel alles is legaal van steriele kweek tot shop.... alles!

 

Ga jij dan in de shop je weed kopen a 12/13/14€ p/g ?

 

:)

 

Zou ik ook doen als ik 1 gram in de week rook................

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah das van zelf sprekend vind ik. Als ik een bakker ben, dan weet ik gewoon uit mijn zelf dat ik als eerst mijn handen moet wassen, nagels kort houden, haarnetje om etc. Dat is bij elke sector eigenlijk zo. Tenzij die gasten van nature gewoon vies en smerig zijn.

 

Dat zie je ook bij veel growers, lange nagels met viezigheid ertussen, zelf vind ik dat echt super vies en smerig. Lekker nagels kort houden en vaker je handen wassen. Maar goed dat was wel een beetje offtopic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...