Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Buddah_Cheeze

bladmisvorming bij zaailing

Recommended Posts

Goeiedag iedereen ik wil iets delen omdat ik het wel waard vond

 

dit zijn de jonge zaailingen

 

gallery_38976_16378_3235020.jpg

 

zoals je ziet is rechtsonder (skunk#1) aanzienlijk groter dan de rest dit is omdat dit de overlever was van de vorige zaaironde (ongeregelde temperatuur in incubator)

maar er is duidelijk ook iets aan de gang

deze zijn gezaaid op batmix wat geen goede keuze is maar het is a lesson learned

nu ook zij er co2 tabs gebruiks samen met bacterial van no mercy suply

de lamp is hps 400w

 

De meeste planten waaronder de skunk#1 staan in een 6.5l pot

maar de volgende die ik ga laten zien staan beide in smartpots

 

Deze 2 zijn tegelijk ook de beste en de slechtste qua prestatie van de master kush zaailingen.

 

de winnaar

 

gallery_38976_16378_2349526.jpg

 

gallery_38976_16378_930648.jpg

 

de lozer

 

gallery_38976_16378_2329617.jpg

 

gallery_38976_16378_136176.jpg

 

nu als dat geen drastisch verschill is dan weet ik het niet meer beiden hebben dezelfde bewatering gehad

zoals je ziet op de eerste foto kan je zien dat er nog zijn met dit probleem en de enigste reden dat ik mij kan inbeelde is onvoldoende zuurstof (wat ik al opgelost heb)

dat gezegd zijnde zouw ik dit ook niet posten als dat geen totale gok is

als er bijkomende info nodig is dan kan ik die wel geven

Edited by Buddah_Cheeze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven.

Smartpot verdampt meer dan plastic... je lv is 33%..

 

Waarom, als ze al op batmix stonden ook nog die tabs en bacterial, overload en nergens voor nodig, mogelijk bijdragend aan.

 

Daarnaast zie ik geen flap open ergens voor lucht aanvoer, hoe heb je dat geregeld?

 

Planten die willen groeien maar te weinig verse lucht krijgen en een straf klimaat willen ook nog wel eens zo reageren met wegdraaiend blad ed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had een van de deuren van de tent opengaflapt maar dit leidde tot een hogere tempschomeling dag/nacht (en dus ook lv verlies)

ook een kleine verdamper bijgeplaatst die staat gericht op de fan en deze combi lijkt zijn job wel te doen qua lv (zodat de warmte van de lamp niet met alles gaat lopen)

de gene van op de foto die dus het dichtste bij de deur staat begon van dit temperatuurverschil hard te klauwen (dit was eergistere)

nu staan de flappen open en is de deur snachts terug dicht gebleven dus te temp was minimaal 19.4 deze nacht

de klauwen lijken nu meer ontspannen maar egt resultaat zien duurt nog wel een dagje of twee denk ik

de fan en da lamp staan ook een stuk hoger om een gunstiger klimaat te creeren

 

binne enkelle dagen volgen nog wel enkelle fotos om zelf eens te kijken of ze t goed doen of niet na deze inspanning

 

bedankt voor de reactie was helder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet iedere baby is moeders mooiste.

Bij zaailingen zie je wel vaker wat verschillen.

Vooral als je verschillende soorten hebt staan.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo erg als dit heb ik het nog niet gezien, maar is een gevalletje overvoede zaailing

 

de nieuwe bladeren zien er beter uit,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou me der eigenlijk niet teveel zorgen over maken

ik kweek altijd al met zaailingen (geen stekken in belgie :)) en heb al vanalle lelijke babies gezien

dit wil niets zeggen; wat je nu moet doen is gewoon kijken dat het eruit groeit

 

in 99% van de gevallen (en dan spreek ik enkel uit eigen ervaring) zijn de nieuwe blaadjes die erop gaan komen wel mooi gevormde en is dit probleem weg

heb ook al wel gehad dat de plant zo lelijk bleef (met een AK47 als ik me niet vergis), en toen bleef de plant ook in vergelijking met z'n soortgenoten opmerkelijk klein

maar als die uiteindelijk in bloei ging kwamen er net zo'n mooie toppen aan als de rest, dus weeral weet ik niet of dit echt een probleem is

 

 

groetjes

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een kleine update om te laten zien hoe ze er nu bijstaan

 

dit is de hele bende

 

gallery_38976_16378_4055499.jpg

 

dit is de skunk#1 (die een weekje langer heefd gehad ondertussen)

 

gallery_38976_16378_2289984.jpg

 

de onderste zijtakjes komen bijna boven de toplaag bladeren uit. een probleem?

 

gallery_38976_16378_1706050.jpg

 

en dit zijn dan terug de master kushies met een smartpot die op hun beurt nog steeds de beste en slechste zijn qua prestatie (van hun soort)

 

de winnaar

 

gallery_38976_16378_150317.jpg

 

gallery_38976_16378_2359564.jpg

 

de lozer

 

gallery_38976_16378_2138584.jpg

 

gallery_38976_16378_1465775.jpg

 

ze zijn er dus goed bovenop gekomen al heb ik momenteel nog wat last van een te lage temperatuur snachts

daar heb ik een infraroodstraler van toolland 400/800w was maar een 9euro vanwege een lopende promo

deze heb ik vandaag aangeschaft en ga deze vanacht testen... we zien wel

ook heb tussen muur/vloer/plafond isimo platen platen (5cm) gestoken om het afkoelen in de nacht wat tegen te gaan (dagtemp zal ook even in de gaten gehouden moeten worden denk ik)

 

ik heb ook de tips een beetje opgevolgd qua bewatering en verluchting (aan dit laatste is nog een beetje werke zoals een actief inlaatje kopen enzo)

met een ietswat droger medium lijkt dit soort het beter te doen

deze zaadjes zijn trouwens geplant op skunk 11/10 kush 17/11 dit even ter info

 

en dank voor de interresse in men vorige post ik snap dat in herhaling vallen rond deze zaken vervelend kan zijn tog is het leuk dat de ervaren mede hobbyisten hun mening effe delen

kritiek daar kan je op verder bouwen of deze nu positief is of niet (liever toch da eerste)

 

verder nog greetz

 

cheezy buddah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...