Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hemprenaissance

nieuwe set up halen

Recommended Posts

hey luitjes t is tijd om me hokkie aan te passen. me oude dr100 gaat functioneren als droog hokkie en er komt een nieuwe tent.

 

paar vragen voor de kenners want ik twijfel.

 

gaan voor een secret jardin 120x120 of voor de greenroom ( die laatste zijn sterker?)

 

dan de afzuiging

 

tis bedoelt voor 1 x 600 watt en ga werken met een ordinaire spiegelkap. bedoeling is dat die muis stil moet zijn. ik wil snachts draaien en overdag lampje uit.

 

neem ik gewoon een 500 kuub softbox.

 

of neem ik een 1000 kuub softbox in rubber?

 

deze zal gedempt moeten worden en ik hoor goede verhalen dat dat bromvrij kan tegenwoordig, voorheen werkte ik met een buisventilator en zo'n standaard fan controller maakte lawaai als de ziekte ;)

 

jullie hebben hier vast alwel van de variac gehoord? is er bij deze echt amper een brom te horen? of wat raadde jullie aan?

 

 

hoop dat er mensen zijn die me een beetje kunnen helpen, hoop eigenlijk uiterlijk volgende week zondag van start te gaan. wil der ook een verslag van bij houden hier op het forum. twijfel trouwens nog aan de bezettingsgraad. voorheen altijd 16 potten op een m2 onder 600 watt direct 12/12 vanuit zaad. nu ga ik over op 1,20m2. zou ik grotere potten nemen en gewoon 16 x aanhouden van 11 liter over na 18 liters ?

 

of hou ik gewoon 11 liters en dan 25 stuks.

 

ruw idee over de genetica:

 

blue cheese barneys farm

strawberry haze greenhoue seeds

super lemon haze green house seeds

cheese greenhouse seeds

black jack sweetseeds

chocolope dna genetics

 

hoor graag van jullie

 

peace hempy

 

ps: welk merk filter. ik heb can light gehad en rhino en beide werken voor geen reet vanaf week 7. nou ja veels te weinig.

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor de 1000 m3 sofbox gaan met een variac.

 

Presh filter van 1000 m3

 

als je nog steeds 12/12 wilt blijven kweken zou ik er 25 potten nemen. anders 16.

 

edit: volgens mij passen er helemaal geen 25 potten in een 120.

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar kun je je mening ook onderbouwen?

 

uhmm er zijn ook potten die zijn precies 30x30 dat gaat net ;) netals 25: 24x 24cm potten

 

die variac is dus een prima dingetje??eigen ervaring? ik wil langs gaan bij puksupport en zal ook genoodzaakt zijn om langs desjop te gaan in eindhoven denk ik. aangezien voedingen niet compleet zijn bij puk. zag dat ze geen pk boosters hadden van b.a.c enkel de bloei maar.

 

waarom preshfilters? ik ken het merk wel maar nogmaals ik heb alleen met can gewerkt prima dingen maar te groot en te zwaar. can light en rhino die laatste 2 waren een ramp

Edited by hemprenaissance

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat je bij puk gaat, dan heb je straks iig goede spullen.

 

ik zou er 16 nemen maar goed ieder z'n eigen ding.

 

snap niet zo goed dat can en rhino filters niet bij je werken, heb zelf nu een can en nooit problemen mee gehad.

 

me volgende wordt een presh, waarom? gewoon omdat het goed spul is.

 

ik zou het gewoon allemaal bij puk zelf vragen als je er toch heen gaat, die kunnen je zeker wel verder helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik nu een 940 kuub afzuiger op een variac en in hoor zo goed als niets. Met 432 Watt TL draait deze op ca. 40%.

 

hier wat meer te lezen

 

Het nadeel is dat een variac niet zomaar temperatuurgeregeld is, dus of een heel stabiele temp in huis, of regelmatig met de hand bijstellen.

Wel denk ik dat het filter dan een stukje kleiner moet zijn als je standaard ver dimt. Ik gebruik zelf een 500 Kuub presh filter sinds kort, de luchtstroom door het kool moet volgens mij ook een bepaalde verhouding hebben om goed de luchtjes te absorberen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij desjop ben ik nu een aantal keer geweest en moet zeggen dat ik er goed geholpen ben. helaas verkopen ze geen variac en iets 'ff' bestellen duurt weer een week ;)

 

ik wil eigenlijk zondag knalluh.

 

verder kweek ik op een locatie waar ik dus niet even 1,2,3 handmatig de boel kan instellen. ik zal er wel dagelijks komen maar slechts 1 x langswippen.

 

is er dan een betere oplossing?

 

ik koop nu gewoon liever alles goed dat ik weer ff vooruit en goed materiaal heb dan voor een paar 10tjes op de eerste rij daar word niemand nie vrolijk van.

 

tnxx voor de replys :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt gelijk dj, was dat ff vergeten van die luchtstroom bij presh.

 

dus 500 m3 filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een 1000 kuub softbox :wacko: ??

 

help waar is die tijd dat je 20% meer kuub aan filtervermogen t.o.v je box :whistling ik probeer t te begrijpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kan je dan toch dimmen met een variac of iets anders

 

dan neem je een 500m3 softbox, heb je die variac ook niet meer nodig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar laat die filter van 500 kuub geen geur door dan?

 

ook niet in de zomer bij warm weer want daar heb ik met die andere wel last van!!!! en dat wil ik heel graag zien te verkomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan doe je toch iets fout

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit de oude doos

 

Ik heb eigenlijk altijd een 500 kuub filter gehad, en pas na 2 jaar gebruik liet deze geurtjes door, nu voor het eerst een presh filter dus daar weet ik nog niet van hoe lang deze mee gaat.

Misschien is er wel een 750 kuub filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

high mensen bedankt voor de replys

 

ik vraag me nog wel 1 ding af. die variac dim je dus handmatig en laat de softbox continu bromloos draaien.

 

maar hoe vaak piel je aan dat ding per dag? ik heb gewoon weg niet de mogelijkheid om veel aan dat ding te pielen ;)

 

ik zag namelijk bij puk ook een complete set: softbox, filter en fan controller.

 

http://www.puksupport.eu/klimaatbeheersing...ombi-pack-750m3

 

hiervan beweren ze ook dat die brom vrij is maar deze kan nagenoeg zichzelf regelen.

 

is deze net zo stil als de variac?

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ook ff contact gehad met de gasten van puk.

 

blij dat ik ff heb gebelt. want voor mij is het nieuw ....

 

MAAR!!!

 

1.20 x 1.20 secret jardin tenten zijn er ook eindelijk in 215cm hoog :wacko:

 

hij had er nog geen verkocht en hij had de precieze prijs ook nog niet helemaal. maar na lang worstelen hebben we er bij die normale tenten 15 cm bij kennen lullen ;) op na de volgende 15 :blink: :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...