Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
roodgordijn

beginnend blad probleem

Recommended Posts

sjahh hier ben ik weer B)

normaal gesproken kweek ik op 11 ltr potten maar wou het deze keer met wat minder planten per vierkanten meter proberen door ze te toppen en 20 ltr smartpots te gebruiken

 

wat ik tot nu toe heb mee gegeven

 

2weken groei, wortel en groei stimulator canna

 

eerste 2/3 weken bloei, bloei stimulator van canna

 

1x per week alleen water mee gegeven

 

en heb me aan het aanbevolen voedings schema van canna gehouden

thats all the info ;) heb helaas nog geen ph en ec meter :lol:

 

wou morgen gaan beginnen met boost meegeven (bloombastic van atami)

maar toen k vandaag een aantal planten goed bekeek vraag ik toch eerst maar ff wat advies hier op het forum voordat ik de plantentjes ga verneuken:

 

 

wat moet ik nu doen, weekje alleen water meegeven of ? ;)

 

fotos

 

gallery_38041_16325_1912770.jpg

gallery_38041_16325_2607759.jpg

gallery_38041_16325_779614.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt teveel voeding gegeven (gebruik je Vega en Flores?) en omdat je niets met de ph hebt gedaan (rhizotonic = +3 bovenop je kraanwater ph)) zul je ook daar niet helemaal goed zitten maar 20ltr is aardige buffer indien goede aarde en niet teveel schommelingen op vocht nivo.

 

Geef je wel genoeg water op de smartpot?

Hier gaat er 2ltr om de dag in, ze staan onder 432W t5, onder HPS was elke dag wel 2ltr mogelijk.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Roodgordijn,

 

lijkt op een blokade van Calcium, is je aarde nieuw of gebruikt?, in nieuwe aarde zou voldoende calcium moeten zitten.

Zorg er voor de je de PH van je medium en je voedingsoplossing kan meten, het kan namelijk gebeuren dat bepaalde elementen zoals calcium niet goed worden opgenomen bij een te hoge of te lage PH waarde hierdoor lijkt het of er een tekort is aan een bepaald element terwijl er meestal voldoende in de bodem aanwezig is.

 

Cheers and keep em green,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

yess klopt ik heb flores en vega mee gegeven

te veel voeding lijkt me ook het meest voor de hand liggend

 

wat is nu het beste om te doen?

 

een weekje alleen water geven met 25 ml cannazym op 10 ltr

en dan volgende week vanaf zaterdag beginnen met boost toe te voegen?

 

ik geef trouwens ongeveer een liter per dag onder een 1000watt gavita lamp

 

zal het blad trouwens nog herstellen als ik de ph weer omlaag krijg?

 

 

 

 

Hoi Roodgordijn,

 

lijkt op een blokade van Calcium, is je aarde nieuw of gebruikt?, in nieuwe aarde zou voldoende calcium moeten zitten.

Zorg er voor de je de PH van je medium en je voedingsoplossing kan meten, het kan namelijk gebeuren dat bepaalde elementen zoals calcium niet goed worden opgenomen bij een te hoge of te lage PH waarde hierdoor lijkt het of er een tekort is aan een bepaald element terwijl er meestal voldoende in de bodem aanwezig is.

 

Cheers and keep em green,

Pieterpost

 

 

hmmm ik gebruik wel gewoon nieuwe aarde (van canna)

en je hebt gelijk een ph meter staat ook bovenaan me shoplist!

maar tot die tijd moet ik het doen zonder helaas ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk beginnende overvoeding inderdaad.

Ik zou ze een paar dagen water geven en dan verder voeden op 1/2 sterkte als dat dan ok gaat kan je altijd nog omhoog..

Je kweekt op aarde dus zou sowieso niet iedere keer voeding mee geven ivm je buffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik raar vind is dat toen ik net de planten bekeek een aantal andere planten ook hetzelfde probleem lichtjes beginnen te krijgen

terwijl ik gister alleen kraan water heb mee gegeven

 

is dat omdat er nog teveel voeding in de grond zit,

of kan het misschien zo zijn dat ik juist te weinig voeding heb mee gegeven?

dan krijg je toch dezelfde probleem als met overvoeding ?

 

naar mijn idee krijg je wel veel sneller problemen op 20 ltr smartpots dan met normale 11 ltr potjes

 

 

im lost ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan best dat je na een krappe dag geen verbetering maar nog verergering ziet.

Je kweekt op aarde daar komt alles "wat later aan" bij de plant als het ware.. het is geen hydro he ;)

Zou nog een paar dagen door wateren en van daar uit oordelen of gewoon effe een EC meter halen dat bespaard gokwerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geef trouwens ongeveer een liter per dag onder een 1000watt gavita lamp

 

wat ik raar vind is dat toen ik net de planten bekeek een aantal andere planten ook hetzelfde probleem lichtjes beginnen te krijgen

terwijl ik gister alleen kraan water heb mee gegeven

 

naar mijn idee krijg je wel veel sneller problemen op 20 ltr smartpots dan met normale 11 ltr potjes

 

Zoals ik al eerder aangaf zit er ook met je watergeven iets niet lekker, ik gebruik tensio's omdat het anders lastig bepalen is op een grote smartpot maar als ik kijk naar hoeveel water er via de potten verdampt denk ik dat je te weinig water per keer geeft waardoor je ook een oplopende EC in je aarde zult krijgen (hotspots) met calcium en nog wat andere problemen tot gevolg die samenhangen met in orde zijn waterhuishouding.

 

Zit je niet goed met je water krijgt je ca/mg/N probleem en kort erna begint je K overschot :whistling

Verbrande randen en N tekort ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ spacefrog dan ga ik nog een paar dagen zonder voeding door en ff van dag tot dag bekijken wat de planten doen ;)

 

@lostchild toen ik wat dieper in de potten voelde met me hand was het onderaan de pot best wel droog

geef jij ze van onder water

of gewoon van boven met de sproeistok?

ik denk dat ik ze dan maar iets meer water ga geven dan.

ongeveer 1.5 liter perplant zonder voeding de komende dagen, is dat verstandig om te doen?

 

thanks voor de hulp guys :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik plemp er via maatkan om de dag 2 liter via boven in, beetje krap allemaal op 120x60, schotel heb ik niet en ik de lekbak stonden ze te strak tegen elkaar aan dus van boven bewateren. Tent ernaast doe ik wel via vloedden, werkt goed.

 

Smartpotten beter niet optilen om te schatten wel/geen water maar je zou een lange dunne sateprikker (ff bij tuincentrum kijken weetjeprecies wat ik bedoel.. ligt bij de bamboestokken) voorzichtig her en der in de pot kunnen steken en dan kijken hoeveel aarde eraan blijft hangen om te bepalen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...