Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nickske92

Magnesium/calcium/... tekort? - Jack Herer 6 weken bloei

Recommended Posts

Hi iedereen

 

Hier al een hoop rondgekeken, maar kan het nog steeds niet zeker zeggen wat er scheelt..

 

Korte info:

 

Jack Herer in grond, stond eerst buiten, nu sinds begin bloei (begin september) onder 400Watt HPS lamp, PK13/14 gekregen tem 7 dagen geleden (voor 2 weken)

 

Het probleem:

 

Sinds kort zie ik - vooral bij de kleine blaadjes in de kropjes - geel/bruin-achtige vlekjes in vooral het midden van de blaadjes.

 

De puntjes zijn ook geel/bruin, maar de plekjes in het midden van het blad zijn eerder roestig.

 

De bovenste bladeren van de plant krullen ook wat om, misschien heeft dit er ook iets mee te maken?

 

 

Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg!

 

Bedankt al B)

 

 

 

gallery_37952_16291_1351687.jpg

 

gallery_37952_16291_1351687.jpg

 

gallery_37952_16291_935501.jpg

 

gallery_37952_16291_1391217.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ver hangt die lamp er vanaf?

Kan het niet zo goed zien maar zouden ook zomaar inbrand vlekjes van vocht/ te dichtbij lamp kunnen zijn.

 

Vindt je het ook terug in wat lager gelegen bladeren net onder die grote top?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp hangt op zo'n 30cm. Zou normaal voldoende moeten zijn voor een 400W lamp, dacht ik..

 

En het komt op blaadjes op allerlei plaatsen voor. Zowel bovenaan als meer in het midden van de plant, én, het lijkt met de dag erger te worden :lol:

 

Plant moet nog een week of twee, schat ik, maar zou niet willen dat het nu in de laatste rechte lijn nog mis loopt..

 

Dus, mochten mensen nog ideeën hebben over wat het zou kunnen zijn, laat gerust weten B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nikske,

heb je deze topic al doorgelezen?

http://www.wietforum.nl/Overzicht-Belangri...ten-t17431.html

 

Wat mij opvalt:

De plant heeft verbrande bladpunten (PK 13/14! B) )

Door teveel voeding, K bij voorbeeld, kunnen andere mineralen geblokeerd worden,

waardoor toch nog tekorten kunnen ontstaan.

 

Maar, met nog twee weken te gaan..........

zou ik me niet meer druk maken, beginnen met spoelen / alleen maar water geven.

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti: Zou het dan niet zo kunnen zijn dat zijn water te snel verdampt en dat zijn voeding nog in de aarde blijft? Hij zou toch ook eigenlijk gewoon de EC van zijn aarde kunnen opmeten, en als deze te hoog is dan is het overvoeding te laag dan moeten ze nog iets bij hebben. En de pH ook opmeten. Of is dat een foute aanpak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good evening

 

Jammer van het teveel aan PK13/14, heb nochtans maar twee weekjes gegeven en nu een weekje en half aan het spoelen (maar is inderdaad na de PK13/14 begonnen).

 

En een teveel aan voeding denk ik niet dat het is, tenzij het water ik gebruik hier niet ideaal is want andere voeding geef ik niet.

 

Die post over bladproblemen heb ik al vele malen doorgescrolled :lol: maar ik twijfel - naar hetgeen ik hier zie en op de foto's in de post - tussen magnesium of calcium tekort.. Kan ik te weten komen van wat ik een tekort (of teveel) heb?

 

De lamp hangt misschien ook iets te laag dan, maar de plant is te groot geworden en mijn plafond is te laag ;) maar buiten de licht gekrulde bladeren ziet alles er nog gezond uit dus denk dat dat geen probleem wordt..

 

Maar, zolang ik die twee weekjes nog overleef, ben ik blij B)

 

Tenzij iemand vindt dat ik toch nog moet ingrijpen?

 

Alvast al mercikes!

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij niet echt nodig om nog in te grijpen. Je hebt twee weken te gaan, en in het laatste week ga je vast spoelen. Dus alleen water geven. Als je de EC van je aarde kan opmeten dan kan je wel zien of je te veel voed of te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk hebben jullie gelijk, want bladeren zijn in recordtempo aan het vergelen B)

 

Misschien toch best eens voedingswaarden checken want nu geef ik enkel water...

 

Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor aarde gebruik je? Organisch? Welke merk voeding gebruik je? kan ook een pH probleem zijn. Als ik jou was dan zou ik alvast een goede pH en EC meter kopen, je hebt dan ook nog een flesje demi water nodig. Dan kan je de EC en pH van je aarde opmeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 6 is vaak de boosdoener B).

 

Spoelen op aarde werkt niet. Die blaadjes zijn toch niet meer te redden, met nog twee weken te gaan komt t wel goed.

 

Afgezuurd water vanaf nu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...