Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowsterke

Beoordeling coffeeshops in Nederland

Recommended Posts

Coffeeshops.

Ze bestaan al heel lang in Nederland, de rest van de wereld kent het nog niet.

Zijn alle coffeeshops wel zo goed met hun producten. Kwaliteit / prijs.

Kan je er een lekker jointje roken of een dampje nemen, lekker eten, drinken.

Vertel je ervaringen.

 

Ik begin met de OchtendGloren in Tilburg

 

gallery_6979_16216_14514.jpg

 

Gisteren ben ik sinds lange tijd weer een keer de coffeeshop ingegaan. Niet om iets te kopen, maar te solliciteren. Jammergenoeg waren er net drie nieuwe dames aangenomen en was ik net te laat.

Deze shop heeft een zeer prettige sfeer. Je kan er zowel binnen als buiten gebruik maken van hun ruimte.

Je kan er smoothies, cocktails, verschillende soorten koffie en thee krijgen. Verse jus en een kleine kaart met eten hebben ze tot hun beschikking.

De OchtendGloren is een deel van de GrassCompany, die meerdere vestigingen heeft in Tilburg en den Bosch.

Ze verkopen hun wiet en hasj in doosjes, die ik al jaren gebruik voor mijn eigen gekweekte topjes in te bewaren. Er zit statiegeld op van 20 cent, omdat je de doosjes weer terug kan geven. De ene vind dit handig de ander niet. Ook kan je er voorgedraaide joints kopen. Vloei/tips.

 

gallery_6979_16216_76594.jpg

 

Er is een gezellige open haard aanwezig. Een poolbiljart. Twee Photoplaykasten, dartbaan en er zijn een hoop spelletjes ter beschikking achter de bar. Kleine headshop en gratis WiFi.

Het personeel is ook aardig en enthousiast en de meeste hebben kennis van zaken.

http://www.thegrasscompany.nl/vestiging/piusstraat

De prijs kwaliteit voor het eten en drinken is daar redelijk. Gelijk aan de andere coffeeshops hier.

Voor de cannabisproducten kan ik geen oordeel vellen, daar ik die niet koop in de shop, want ik kan er niet tegen. Dus ga er geen geld aan uitgeven.

 

Openingstijden

 

 

Maandag11:00 - 23:00

Dinsdag11:00 - 23:00

Woensdag11:00 - 23:00

Donderdag11:00 - 23:00

Vrijdag11:00 - 24:00

Zaterdag11:00 - 24:00

Zondag11:00 - 23:00

 

Misschien dat iemand anders nog andere ervaringen heeft.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de grasscompany aan de spoorlaan kan je boven goed eten, terwijl je lekker vaag bent :lol:

death by chocolate ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frits Bom, daar heb je een uitgebreidere kaart op het menu en is het eten en drinken iets duurder op de Spoorlaan. Wel een supermooie locatie ook. Ze hebben echter geen tuintje ter beschikking. wel een grotere headshop als de Ochtend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk moet helemaal niets hebben van de grote commerciële shops... Zoals THE gras company.

 

En dat van die doosjes heb ik nooit begrepen...maar goed.

 

UG :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowsterke, hebben ze ook biologische wiet in hun assortiment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vindt ik de Kronkel in Nijmegen erg goed.

Nemen ook de tijd om voor joú een lekker wietje uit te kiezen.

Ook als je daar een hamburgertje of frietje besteld kreeg ik het dubbele van wat ik verwachtte.

Verder is de menukaart erg uitgebreid en je kan er rustig chillen op de bank of bar, of gaan voor een potje biljart.

 

Geen wietpas nodig.

Shakes zijn hier een aanrader;) (vers!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

t'Grasje Utrecht

Obrechtstraat 1 3572 EA Utrecht

030 273 3842

 

Voor mijn werk ben ik op verschillende plekken en neem dan weleens een gokje. Zo ook hier en dat pakte heel goed uit. Zo ben ik in de oudste shop van Utrecht geweest t'Grasje in Utrecht. Eerst even moeten zoeken want uit de buitenkant lijkt het niet echt op een shop. Dat is voor mij een pluspunt. Omwonende hebben minder last en het ziet er vriendelijker uit als een bord met open of coffeeshop met neonletters. Er waren verschillende planten aan de buitenkant geplant waaraan je kon zien dat er werd gezorgd voor een verzorgt uiterlijk.

Bij binnenkomst reis je even terug in de tijd voor je gevoel. Een huiskamer gevoel uit de jaren 80 laten we zeggen. Publiek was zeer gemengd, arbeiders, studenten, bankhangers, er zat zelfs een raket geleerde! Er is een grote ovale tafel waar een prachtige verdamper van het huis op staat. Aan de andere kant een lange kerkbank en nog een tafel. Bij het raam staan kamerplanten wat de sfeer zeker ten goede komt.

Snel naar de balie voor de kaart. Die ging maar door en door. Binnenkaart met hash en wiet en een buitenkaart. Dat is voor mij een uitzonderlijk iets en deed me blij verrassen. Je kan 5jes halen wat wel lekker is als je eens wat wilt proeven. Ik zag Heribei staan en nog meer lekkers. Ik ben voor de sour n diesel en CBD wiet gegaan. snd was een buitensoort. Gelijk een dikke gedraaid en dat was een prima keuze. Niet te sterk maar een goede smaak en prettig effect.

Het personeel heeft de tijd voor me genomen en liet me wat soorten zien. Alles prima in deze shop, hier zal ik zeker nog vaak terugkomen. Prachtige kaart en prettige sfeer.

 

Als iemand foto's heeft, feel free. Ik kon ze niet vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MiraMar, t Grasje in Utrecht, is voor mij wel 10 jaar geleden dat ik daar geweest ben. De omschrijving die je geeft is dus nog niks veranderd in heel die jaren. ;)

 

https://plus.google.com/1134116144662491478...gl=nl&hl=nl

 

Miami, Het menu is hier in Tilburg bij alle coffeeshops varierend, ze hebben maar zelden biologisch gekweekte wiet hier.

Daarom zal ik het nooit kopen in de shop. Alleen hasj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga vrijwel altijd naar Notos in Leerdam. Kwaliteit is altijd goed. Afgelopen week wat Powerplant en Bubblegum gekocht. Powerplant net voor 5e keer in mijn Volcano gehad en hang nu een beetje te zweven op de bank ;)

 

Notos Leerdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

coffeeshop purple in vlissingen heb ik altijd 1 van de beste shops gevonden

altijd ruim assortiment aan verschillende wietjes en mooie dames die je bedienen ;)

 

grass company aan het station in tilburg vond ik ook erg gezellig en 1 van de groottste waar ik al geweest ben

alleen vind ik het wel best irritant om die doosjes in je jas of broek ofzo te steken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha leuk topic blowsterke,

 

doordat doorgaans niet het hele jaar door binnen kan telen wil het nog wellis periode voorkomen dat ik shoppa tours houd zoals we dat hier noemen.

 

ik kom graag in tilburg ff snel langs bij de tourmalijn. ik ben zelf zeer te spreken over de space haze erg apart maar wel een schofterige prijs van 13,50 ( hoe verzinnen ze het dat was vroegah 30+ gulden ;) ) en de diamant haze geeft je ook een lekker non social aka sleping stoned gevoel. niet erg om de dag mee af te sluiten.

 

jij meen dat bijna alles hydro is daar? meestal krijg ik van hydro weed die ik door rook een drukkend gevoel op me kop dat ondervind ik niet bij deze wietjes.

 

de shop die jij aangeeft ken ik nog helemaal niet moet ik maar snel weer is langs gaan.

 

de grasscompagny vind ik persoonlijk een drama shop. hoewel ik toch altijd ff spiek op de terugweg naar het station wat ze op het menu hebben is het niks voor mij. personeel is gewoon .... tjah.... hoe formuleer je dat nou is op een forum hempy.... hmmm.... tjah

 

TE DOM VOOR WOORDEN!!!!

 

volk waar je tegen zegt dat je stad en land af reist voor mooie speciale soorten bied zo'n muts ( je weet wel zo'n griet die HEEELLL VEEEEL verstand heeft van wiet omdat ze in een coffeeshop werkt kuch kuch hmzzzz )

 

je dood leuk powerplant aan en oww ja de white widow is ook wel erg sterk.

 

nou dit soort shops probeer ik dus te mijden al sinds uberhaupt een shop in mag. helaas door onsportief gedrag van de regering zijn er door de jaren best wat mooie shops gesloten de tour word jaarlijks kleiner en kleiner. neem nu bijvoorbeeld het bunkertje ook zo'n leuk shoppie in apeldoorn wat pal aan het station zat eigenlijk ook wel echt een 'toeristen' spot :D en veel te weinig pakeer plaatsen voor al het smokerzz gajes wat daar op een dag langs wipte :) :lol:

 

maar die had wel zulke gruwelijke vette santa maria en alles voor een schappelijk prijsje, erg lekker uitgebreid zitten kan je der niet maar de wiet was er wat ik er rookte altijd wel oke.

 

ik zelf kwam geregelt ook nog in nijmegen bij de kronkel ooit is gekomen door een forumlid die de blueberry aanraadde, heb deze shop daarna ook nooit een jaar overgeslagen. 3 heerlijk grote pooltafels, verse milkshake eeeen lunchkaart en erg ruim. ook vriendelijk personeel en bloed mooie vrouwen :D

 

echter vind ik de wiet de laatste tijd daar om te janken. ik haal tegenwoordig in nijmegen me wiet bij de jetset en ga chillen in de kronkel.

maar hoe dan ook de kronkel heeft haar boeltjes mooi voor elkaar zag elke shop er maar zo uit. hier durf je met een niet blower naar binnen te gaan. respect!

 

 

ik ben sinds vorig jaar helemaal verkikkerd op den haag. den haag en haar coffeeshops is als je het mij vraag wietparadise. ik kom graag bij cremer, dizzy duck en greenhouse. bij cremers is gewoon nog de mogelijkheid om een potje bier te drinken en wietje te klappuh. doet me denken aan de oldskool days in amsterdam. ik zag het hier sinds jaren in een coffeeshop gebeuren :) mooie kaart werd er zeer goed geholpen en prijzen zijn stukken goedkoper in vergelijking met wiet uit amsterdam. sterker nog ik had mooi mzzzl met cheese en een hazeje voor 8 eurie per gram. dat kost normaal 10 tot 14 eurie...

 

ook greenhouse en dizzy hebben een mooi aanbod aan soorten. bij dizzy is de entourage ook goed verzorgd. wel is het de keren dat ik geweest bent enorm druk.

 

je struikelt er wel over de bekende rapperzzz dit fenomeen ervaar ik ook in de dampkring aan de haarlemmer straat. 2 jaar terug ofso liep ik daar ook een klein donker manneke om ver wat een bekende rapper moest wezen ( ik hou me niet zo bezig in die scene maar een paar boys van mij maakte het diepe indruk op hahaha )

 

dit shop mag er btw ook zeker wezen. sterker nog dat straatje totaal mag er best wezen. dampkring, barneysfarm en greenhouse kun je aardig wat centjes verliezen. al vind ik greenhouse vaak echt bagger producten aanbieden. toppen die er niet uit zien etc etc. snap ik geen kloot van ik ben wel gecharmeerd van flink wat soorten van hem maar die zien er in mijn pot tog vele malen beter uit.

 

anyway greenhouse is een mooie shop om swinter in de avond langs te gaan mooie fel rode lichten dikke kooi vijver ik kan daar altijd wel in een euforisch sfeeertje terecht komen wat ik omschrijf als typisch voor daar. eten mogelijkheden genoeg. ik geloof dat dat niet kan bij dampkring en barneys farm btw maar ook die hebben gruwelijke menu.

 

pfff heel l*l verhaal ik heb nog wel zat shoppies waar je terecht kan. gelukkig maar want 10% van alle shops is toch zeker nog wel 30 adressen waar je redelijk tot mooi wiet kan kopen. die andere 90% heeft of kud troep op grimmige uitstraling of beide :D ;)

 

die lijst zal ik van de week afmaken, ben nu wel toe aan serie kijken

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiraMar, t Grasje in Utrecht, is voor mij wel 10 jaar geleden dat ik daar geweest ben. De omschrijving die je geeft is dus nog niks veranderd in heel die jaren. :)

 

Kan me goed voorstellen dat dit het geval is, leuk. Kan me voorstellen dat dezelfde mensen er ook nog komen als toen.

Vind het een gezellig plek met goede rookwaar voor een prima prijs. De CBD nu ook gerookt en die is gewoon goed. Geen fratsen. Verder vind ik die verdamper een onwijze plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MiraMar, t Grasje in Utrecht, is voor mij wel 10 jaar geleden dat ik daar geweest ben. De omschrijving die je geeft is dus nog niks veranderd in heel die jaren. :D

 

Kan me goed voorstellen dat dit het geval is, leuk. Kan me voorstellen dat dezelfde mensen er ook nog komen als toen.

Vind het een gezellig plek met goede rookwaar voor een prima prijs. De CBD nu ook gerookt en die is gewoon goed. Geen fratsen. Verder vind ik die verdamper een onwijze plus.

 

Staat de CBD weed nog steeds op het menu? Ik ben ooit eens helemaal naar Utrecht gereden voor 't Grasje en was zeker tevreden maar kan me niet herinneren dat er CBD weed op het menu stond..ik ben namelijk al heel lang op zoek naar een shop waar je een CBD soortje kan roken voor momenten dat mijn rugpijn erg is maar ik geen zin heb om lam te zijn. Kan je zeggen hoeveel €/gram de cbd kost?

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...