Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
funkyskunkie

luchtbevochter samen met lamp

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik zit met een vraagje, ik wil de luchtvochtigheid hoog houden dmv een koude luchtbevochtiger .

Nou is de vraag hoe groot is de kans dat er kortsluiting komt met mijn 600watt lamp, als de bevochtiger aan staat komt mijn tent zeg maar helemaal blauw te staan met koude damp.

Mij lijkt dat niet echt veilig, en wat kan ik daar het beste tegen doen?Ik :lol: hoop dat jullie een makkelijke oplossing hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik geen bevochtiger nodig heb om stekken aan te laten slaan, dan jij ook niet. laat die bevochtiger achterwege, scheelt dus ook idd kans op kortsluiting. enige waar je op moet letten is dat je stekplug niet droog komt te staan, maar heeft verder weinig met luchtvochtigheid te maken.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites
laagje water laten staan de 1e week

 

Kan je pot zich iig helemaal zeiknat trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak de wanden elk uur nat met een plantenspuit,werk goed en brengt je Lv zo hoog genoeg tot dat ze aanslaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoveel mensen zoveel meningen en oplossingen ikzelf zet bij degen die het nodig hebben even een grote transparante literpot eroverheen beetje het idee van een propagator alleen dan iedere stek apart tenminste degen die het nodig heeft en ....dat zie je snel genoeg welke het kan gebruiken

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de tips, ik heb een folie gespannen over de stekjes en daar onder door laat ik de bevochtiger blazen 1 kwartier per uur, luchtvochtigheid, schommelt tussen 70 en de 85 % en er komt geen waterdamp bij de lamp :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waterdamp die je ZIET maakt de RH% niet hoger, daarvoor moet de damp eerst oplossen in de lucht. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waterdamp die je ZIET maakt de RH% niet hoger, daarvoor moet de damp eerst oplossen in de lucht. ;)

Ik snap niet precies wat je bedoeld... de lv knalt omhoog lijkt mij toch oke.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel gewoon de lv afbouwen he....je wilt tenslotte dat ze zelfstandig gaan drinken uit de pot...als ze slap gaan hangen weet je dat de lv weer wat omhoog moet maar blijven ze gewoon fier overeind staan gauw weghalen dat zeiltje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel gewoon de lv afbouwen he....je wilt tenslotte dat ze zelfstandig gaan drinken uit de pot...als ze slap gaan hangen weet je dat de lv weer wat omhoog moet maar blijven ze gewoon fier overeind staan gauw weghalen dat zeiltje...

Zeiltje haal ik vanavond uiterlijk morgen weg, en overmorgen in de bloei... als ze er klaar voor zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik heb het wel gedaan en ging goed :lol: ik had mijn kroonsteentjes van mijn 600 watt lampen wel afgekit.

 

maar voor de lamp zelf en zijn fitting heb ik er niets aan gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo doe ik het.

 

18liter potten inwateren met 1 liter afgezuurd water.

2 lampen aan 48 uur continu, LV rond de 30/40

Na 48 uur lampen naar 18 uur ,geen water geven!

Water geven pas na 4 dagen....

Na 4 dagen 18 uur de klok op 12/12 en knallen maar...

 

Helemaal geen luchtbevochtiger nodig ..

 

Suc6 man!

 

 

 

Ik heb t dan over amnesia steks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zou nadat je t zeiltje weghaald wel eventjes wachten met je klok omzetten totdat je cker weet dat ze al aardig geworteld zijn

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waterdamp die je ZIET maakt de RH% niet hoger, daarvoor moet de damp eerst oplossen in de lucht. ;)

Ik snap niet precies wat je bedoeld... de lv knalt omhoog lijkt mij toch oke.... :lol:

 

Er lost dus een deel op waarvan je RH% stijgt. De damp die niet meteen oplost maakt je kappen vuil en veroorzaakt schimmels en het veroorzaakt het natslaan van je gewas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...