Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Capostatus

Bladprobleem week 4

Recommended Posts

Beste Forumlezers,

 

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de oorzaak is van mijn bladprobleem?

De plantjes zitten nu in hun 4de week en schijnen nu een bladprobleem te krijgen. Van de vijf plantjes, tonen 3 blaadjes deze verschijnselen.

 

Ik weet niet of het schimmel is of dat het een tekort van iets is.... :)

 

 

Herkent iemand dit probleem?

 

 

gallery_38807_16237_36150.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeelde bladeren kan komen omdat ze te nat staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer info over medium en omstandigheden zou helpen

 

Krijgen ze uberhaupt wel voeding?

Hoe warm is het met lampen aan & uit in je hok, hoeveel water geef je etc.

 

Je hebt oa een fosfor probleem wat dat zwarte in het blad is.

 

 

Dat vergelen is een later stadium, het necrotische (zwarte) in blad zegt meer net zoals wegdraaien bladpunten.

 

KLIK

 

lezen en proberen te achterhalen waar je fout zit en herstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties... :)

 

Zijn krijgen inderdaad voeding. De eerste week(groei) wortelstimulator(canna). Daarna heb de EC opgebouwd van 1.1 in de 1ste week bloei naar nu 1.6 in de 4de week bloei.

Ik gebruik de merk van House of Garden (1 aardecomponent+Bud Xl)

 

Mijn ruimte is 90/90/250 cm en heb een 600 watt lamp. De temperatuur ligt nu momenteel bij de planten zelf op 27,9 en 40cm onder de lamp op 29,8 graden. Lampen uit op 21 graden. Met een gem LV van 55%

De lamp hangt verder op een gemiddelde hoogte van 60 cm boven de planten.

 

Tevens gebruik ik 18 liter potten en krijgen om de dag 1,5 liter voeding.....

 

Zou dit inderdaad een forfor probleem kunnen zijn?

 

Ik post later de foto's van de dames..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, door je gebruikte voeding krijg ik een aardige indicatie.

 

Rhizotonic gaat je ph van omhoog, vd H&G combi dondert ie naar beneden.

 

Geef je teveel water dan problemen met opname calcium en dus ook fosfor, geef je te weinig dan knalt je EC omhoog en krijg je snel verbrande bladpunten.

heb je dan ook nog een voeding die veel te weinig (zeg maar niks) extra's bevat aan kalk :) zo was mijn 1e echte serieuze ronde met Batmix en H&G ook en ik heb heel zacht water, wist ik veel toen.

 

Oplossing:

Een completere basisvoeding of een Calgel oplossing inzetten en zsm achterhalen met welke ph waarden je aan het werk bent en bijsturen.

 

Heb je zacht of hard water uit de kraan -->EC lager dan 0.4 of hoger?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah, door je gebruikte voeding krijg ik een aardige indicatie.

 

Rhizotonic gaat je ph van omhoog, vd H&G combi dondert ie naar beneden.

 

Geef je teveel water dan problemen met opname calcium en dus ook fosfor, geef je te weinig dan knalt je EC omhoog en krijg je snel verbrande bladpunten.

heb je dan ook nog een voeding die veel te weinig (zeg maar niks) extra's bevat aan kalk :) zo was mijn 1e echte serieuze ronde met Batmix en H&G ook en ik heb heel zacht water, wist ik veel toen.

 

Oplossing:

Een completere basisvoeding of een Calgel oplossing inzetten en zsm achterhalen met welke ph waarden je aan het werk bent en bijsturen.

 

Heb je zacht of hard water uit de kraan -->EC lager dan 0.4 of hoger?

 

Wat zou je zonder deze man moeten....

 

In week 4 al bladprobs voorspelt weinig goeds, dan het wel heel fout in je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn EC waarde is 0.7, best hoog he? :P

 

Welke merk voeding raadt jij mij aan om te gebruiken? Eentje met veel kalk erin en waarom is dat zo belangrijk voor je planten? :)

 

En wat bedoel je met een Calgel?

 

Hier nog wat foto's van de plantjes er gister bij stonden;

 

gallery_38807_16237_17468.jpg

 

gallery_38807_16237_17468.jpg

 

gallery_38807_16237_15769.jpg

 

gallery_38807_16237_86874.jpg

 

Je moet een beetje je nek breken om ze goed te bekijken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat dat nu net al voor me gedaan zijn jaartje of 7 geleden, al is breken net teveel gezegd :)

 

Gezien je planten gaat alles helemaal goed, was dat aangetaste blad 1 vd 1e grotere bladeren die aan de plant kwamen?

In de groei willen planten nog wel eens tegen tekortjes aanlopen (paarse steeltjes oa) wat je dan later als het bij trekt alsnog terug kan zien in oudste blad, de plant moet er wat mee zullen we maar zeggen.

 

Als de balans richting ok gaat zet het probleem niet verder door en is plantgedrag normaal.

zaak om dan niet te ver te gaan en een nieuw probleem erbij te krijgen.. antagonisme.

 

Vraag me af wat die glans op het blad is op 1e foto rechts onderin, bespuit je de planten ergens mee?

 

Qua voeding.. welk medium kies je en ververs je elke kweek en gebruik je veel ph min wat de kalkbuffer weg vreet of heb je erg kalkminnend soortje?

 

Kies voor een zo volledig mogelijke voeding raadt ik altijd aan maar blijf weg vd 1 compo vd reguliere voedingsmerken, kies als je die neemt een A&B voor betere balans en veel minder gedoe.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lostchild :lol:

 

 

Ik spuit de planten inderdaad elke week 1x met Canna Cure zodat ze beter bestemt zijn tegen o.a. spint, meeldauw en andere soortje ongedierte.

 

PH-van Canna gebruik ik o.a..Soms wilt het allemaal niet lukken dan daalt mijn ph waarden naar 4.5 en dan gooi ik er gewoon wat kraanwater bij zodat ik toch op de 5,6/5.8 komt te zitten.

 

Ik voeg hier wat foto van vandaag 02 oktober. Ik hoop dat je nu wel een beter beeld krijgt van het probleem.

 

ps: Dutch heeft bijv A en B. Bedoel je zoiets?

 

gallery_38807_16255_64550.jpg

 

gallery_38807_16255_114103.jpg

 

gallery_38807_16255_38798.jpg

 

gallery_38807_16255_90350.jpg

 

gallery_38807_16255_66791.jpg

 

gallery_38807_16255_114785.jpg

 

gallery_38807_16255_72182.jpg

Edited by Capostatus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blad wat onderin af valt.. weinig licht dus nergens voor nodig dat blad, valt vanzelf af nadat plant eruit getrokken heeft wat ze nodig had al gaat het harder als ze wat natter staan (hier net een paar zelfde bladeren weggehaald onderin, ik werk met tensio dus heb goed inzicht).

 

Midden en boven in de plant echter bij grote schutblad heb je erg duidelijk roestachtige necrose gaatjes vergezeld van een lichtgroene naar geel overgaande waas in je blad, wat aangeeft dat er met de ca/mg opname iets niet goed zit, die necrose is uiting van tekort en N huppelt (plaatselijk) vrolijk mee omdat die samenhang met ca/en mg opname heeft.

Gaat opname P ook niet lekker en krijg je paarse bladstelen en meer van dat gedoe.

 

Waarom zuur je aan tot beneden de 6 op aarde?

De meeste voedingen hebben een sterke buffering en je krijgt een ophoping zo.

Tussen de 6 en 6.5 is prima, nog beter is om niet aan te zuren en eens te kijken wat er dan met de ph allemaal gebeurt (liter aanmaken, meten, 12u later roeren, 12u later nog eens meten voordat je dit aan de planten gaat geven). Houdt daarbij wel rekening met des te meer voeding in water des te sterker de buffer zal gaan werken en je zo maar 0.2 lager uit kan komen.

 

En ja wat die A&B aangaat, Dutch Pro heeft het maar ook Hy-Pro, BAC, Aptus en zo nog wat.. GHE is er ook nog en die noemen het 2 compo ;)

Volgens mij ga je hier wel wegkomen met een topdressing Maerl en wat minder water + die PH- laten voor wat het is want dat vreet kalk en fuckt de ph nog meer.

 

Cannacure :lol:

Als je al wat hebt van wat je noemt helpt het in ieder niet, wel mooie bladvoeding maar om dat nu in de bloei nog te doen?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...