Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Faraon08

Dabbing:’ Dangerous New Drug Seized in Maryland

Recommended Posts

"This is the crack of marijuana," one official quoted a user as saying of the concentrated butane hash oil.

 

A drug that is gaining popularity on the West Coast is moving eastward and is expected to become more of a threat in Maryland, according to a state law enforcement official

 

That drug, butane hash oil, is such a concentrated form of marijuana that users have been known to pass out while ingesting it, police said.

 

“It’s what’s described to me by one user, ‘This is the crack of marijuana,’” said Sgt Mike Conner, who works in the criminal enforcement division with the Maryland State Police. He said it is being seized in Maryland on state highways and through the mail system and "eventually it will come here" on a more widespread basis.

 

“It’s so potent. …. “It’s a popular way of people getting a very, very strong high,” he said.

 

He said police have also discovered butane hash oil, also known as “dabbing,” “honey,” “amber,” “wax” or “ear wax,” being shipped through the postal system to addresses in Maryland, though he said he was unable to specify exact locations. He said drug dealers and users don't know how to extract the powerful oil from marijuana, so they buy it and have it shipped to them.

 

Users ingest butane hash oil by heating up a piece of metal, like a titanium nail, possibly with a butane torch, and touching the hash oil to it. They then inhale the smoke created from the heat through a glass-smoking device, which, in some cases, can resemble a crack pipe, according to Conner.

 

 

 

“A puff of smoke is emitted, and then the user inhales the entire puff of super-concentrated smoke,” according to SFweekly.com

 

 

 

“It is dangerous,” Conner said. “People claim you can’t overdose on marijuana. In fact, you can. It’s so strong, they are passing out.”

 

 

 

Organizations dedicated to reducing drug use in teens say butane hash oil is gaining popularity because of its potency: It can contain as much at 90 percent tetrahydrocannabinol (THC), compared to other strains of marijuana, which contained 25 percent. The drug is also easier to conceal and carry, according a report on ABC15news.com in Arizona.

 

 

 

Some users are as young as 11, ABC15news.com reported.

 

 

 

Conner said parents concerned about their teens using butane hash oil should be alert for these items:

 

- Butane torch

 

- A glass-type smoking device

 

- A titanium nail or other kind of nail with a burned substance on the end.

 

 

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezelfde vergelijking als een biertje 5% en een fles rum van 80 %

 

Maw, van wiet neem je een gram op een avond en van de bho een speldenknopje.

 

Ik ben zelf geen fan van bho omdat ik het liever langzaam laat inwerken maar men klaagt toch ook niet als iemand een glas whiskey drinkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het enige wat ik zo jammer van vind recreatief cannabis gebruikt; het misbruik. Het zoeken naar een manier om nog sneller stoned te worden, en een nog heftigere high te verkrijgen.

 

Onbewust wordt de kloof tussen medicinaal gebruiker en recreatief, steeds groter denk ik. Nog even en het verschil tussen recreatief en medicinaal is illegaal en legaal.

 

Maar dat gezegd hebbende; er zijn altijd critici die elke smoes aangrijpen om het verbod op cannabis te kunnen promoten, en waarbij hun zogenaamde onderzoeken of meningen redelijk ver van de werkelijkheid staan.

 

Je kan mij eigenlijk niet wijs maken, dat BHO zo ontiegelijk sterk is t.o.v. AHO en ICE dat het bijna gevaarlijk is om te gebruiken.

 

Cannabis is net als alchohol, medicatie en frisdrank; use it, not abuse it. Maar in de praktijk betekend dergelijk misbruik vaak een verbod of aangepaste regelgeving wat weer negatieve invloed heeft op medicinale gebruikers...

 

Misschien moet er wat meer onderzoek gedaan worden naar het effect van AHO en ICE op de longen, en de longblaasjes. Naar de schadelijke stofjes die nog in de BHO zitten, en in elke concentraties dat dat health issues kan opleveren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als bho goed wordt gemaakt met het juiste gas en je doet het ontgassen in de vacuum pan , dan zit er niks meer in bb

 

speldenknopje ;) :( :)

 

maar als ik bho vergelijk met een bong ice , dan doet de ice het beter hoor...maar wat gevaarlijk is er nu aan, oh ja je kan in slaap vallen ;)

 

dat longblaasjes verhaal is maar een verhaal hoor volgens mij, ik rook al 25 jaar en nog nooit last van mijn longen gehad, ik moet het eerste echte onderzoek nog lezen daar over....

 

Dat is het enige wat ik zo jammer van vind recreatief cannabis gebruikt; het misbruik. Het zoeken naar een manier om nog sneller stoned te worden, en een nog heftigere high te verkrijgen.

 

is dat misbruik als je sneller stoned wil zijn...dus ook sneller van de pijn af bent....hoe sneller stoned hoe liever...ik rook liever minder en ben goed stoned dan dat ik de hele dag moet roken om een beetje effect te hebben

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd gobru, ik gun iedereen zijn rokertje, en de wijze waarop. Ik bedoel alleen te zeggen dat als steeds jongere mensen gaan experimenteren met methodes om een heftigere high te krijgen dan krijg je vanzelf een keer ongelukken, komt het negatief in het nieuws en gaat dit krankzinnig betuttelende land maatregelen treffen om dergelijke misstanden aan te pakken.

 

Aantal jaar gelezen is er een dame zwanger geworden terwijl ze de pil slikte, oorzaak bleek St. Janskruid te zijn dat ze voor haar depressieve klachten slikte. Op de verpakking stond heel duidelijk dat het een interactie geeft met de anticonceptie pil. Week later kwam er in het nieuws dat met St. Janskruid uit de schappen wilde halen zodat het niet meer vrij verkrijgbaar was. Omdat 1 muts de bijsluiter niet goed gelezen had wilde de overheid gelijk drastisch ingrijpen. Is gelukkig allemaal met een sisser afgelopen, maar geeft wel aan hoe krankjorum dit betuttelende land kan reageren.

 

Zelfde met alchohol, en de banga meisjes en breezer sletjes, door het misbruik van de jongeren is de leeftijdsgrens naar 18 gezet en nog zuipen jongeren zich de tering en in een coma.

Dit land heeft al een achterlijk cannabis beleid, en dit soort berichten doen daar denk ik geen goed aan. Zelfde als de mensen die zwaar verslaafd zijn aan coke speed of heroine en daar cannabis de schuld van geven. Had ik maar geen cannabis gerookt dan had ik ook niet verder willen experimenteren. I mean c'mon...

 

Dat longblaasjes verhaal hoor ik wel vaak, en kan best zijn dat het lang niet zo erg is als ik soms hoor. Onderzoek moet dat inderdaad staven of ontkrachten.

 

Dus met misbruik bedoel ik eigenlijk jongeren die zich (vaak in combinatie met alchohol) zo wasted willen laten worden dat het op het randje ballanceert van verantwoord gebruik. Dat kan cannabis een slechte naam geven, met een toch al discutabele reputatie.

Ik veroordeel niemand om hoe of wat hij of zij de cannabis nuttigt, ik hoop alleen dat dergelijke berichten uit de media blijven voordat het in de politiek weer een eigen leven gaat leiden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Begrijp me niet verkeerd gobru, ik gun iedereen zijn rokertje, en de wijze waarop. Ik bedoel alleen te zeggen dat als steeds jongere mensen gaan experimenteren met methodes om een heftigere high te krijgen dan krijg je vanzelf een keer ongelukken, komt het negatief in het nieuws en gaat dit krankzinnig betuttelende land maatregelen treffen om dergelijke misstanden aan te pakken.

nee dat klopt helemaal kerel , maar dan beter experimenteren met bho dan lsd of ander rommel maar ik snap je punt BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ding weet ik bij mezelf.

Dabben doet me helemaal niks.

Het bezorgt me alleen een hoestbui van een half uur tot een uur.

Mijn longen trekken het niet.

Maar ben dan ook geboren met een afwijking aan mijn longen.

Voor een gezond iemand zal het een ander effect hebben.

Alleen bij orale inname werkt bij mij cannabis het effectiefst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is het enige wat ik zo jammer van vind recreatief cannabis gebruikt; het misbruik.

 

 

Dit is met alles toch zo,....drugs of geen drugs.

De meerderheid heeft een zelfdenkend vermogen mee gekregen en kan daar dus gebruik van maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dabben doet me helemaal niks.

Het bezorgt me alleen een hoestbui van een half uur tot een uur.

 

Mij doet het ook minder , medicinaal vrijwel niets

dat moet je ook niet hebben blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik bedoel alleen te zeggen dat als steeds jongere mensen gaan experimenteren met methodes om een heftigere high te krijgen dan krijg je vanzelf een keer ongelukken, komt het negatief in het nieuws en gaat dit krankzinnig betuttelende land maatregelen treffen om dergelijke misstanden aan te pakken.

 

'steeds jongere mensen' = propaganda

'methodes om een heftigere high te krijgen' = propaganda EN betuttelend

'dergelijke misstanden' = betuttelend

 

Rook als onervaren sjaak op een lege maag een sterke joint en je suiker-levels in je lichaam kunnen ook spontaan zo laag gaan dat je flauw valt. Colaatje, klontje suiker, 5 minuutjes, helemaal weer boven Jan. Geen BHO voor nodig, geen blijvende schade en hopelijk een goede les over je eigen 'tax'.

 

Seriously, BHO vergelijken met crack en daar in mee gaan ;) ;) :( Enig idee wat er in crack zoal zit?

 

Kijk eens op YT of in wat google hangouts, zitten duizenden lui online te dabben zonder flauw te vallen, op 1 epic filmpje na overigens, maar da's ook al jaren oud. Ze hoesten wel verrekes, dus Blowsterke, denk niet dat jij de enige bent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...