Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Cocos slab PH waarde te hoog

Recommended Posts

Ik ben begonnen met een kweek op cocos slabs,maar nu is mijn drain PH 6.2 en heb ik een aantal keren 10 minuten gespoeld(ph waarde 5.6).Nu blijft me drain gewoon de waarde 6.2 houden en wil ik dus een spoel beurt geven met PH 5.0,is dit de juiste beslissing ?

 

En het is erg vreemd want ik ben begonnen met 5.5 en na een week 5.6,dus hoe die nou in godsnaam op 6.2 komt is mij echt een raadsel.

Mvg wietbladeren

 

Ik gebruik Canna coco A+B,BN-TML ,BN-roots,BN zym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon 5.5 / 5.7 blijven geven.

En niet blijven spoelen.

 

Daarmee verzadig je je medium.

En ja kokos word wel te nat!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gewoon geduld hebben en 5.7 blijven geven.

 

het verschil in ph kan komen door het temperatuur verschil tussen voedingsvat en slab.

als je bladerdek dicht is gegroeid komt het wel goed

 

ohja en tml the missing link is een biologisch goedje als ik het goed heb.

daar kan het ook door komen

 

ohja en bnzym altijd maar halve dosis geven anders word je water troebel

 

bn roots is trouwens ook biologisch die kan je ook beter niet meegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denken je dat ik dan moet doen tim ?Gister gespoeld vandaag nog niet.In totaal 4 x 10 minuten (1min=55ML)

En thanks am!! van die roots wist ik niet en dat van TML begrijp ik niet helemaal,moet ik dit dus niet geven of .... ?

Of geven als bladvoeding ??

Me eerste x dit,is ff wennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals tim al zei niet blijven spoelen en gewoon doorgaan met voeding geven.

als je kokos eenmaal verzadigt is loopt al het water er zo langs en blijft de ph in de koko's hetzelfde.

 

als je zorgt dat de plant meer verdampt kan je dus sneller bijsturen.

dit doe je door de EC te verlagen, de temperatuur en/of licht intensiteit te verhogen

 

succes :lol:

 

en pH moet je niet uit de drain meten maar met een extractie naald uit je medium trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph drain boeide mij nooit.

Ikbgaf gewoon ph 5.5 continu.

 

En zorgde dat mijn medium ten alle tijden iets vochtig was.

 

4x waterbeurten is weinig in mijn ogen.

Beter verspreiden naar 8/10 kleinere beurten gedurende de lichtfase.

Zo houd je een constante in je medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier het zelfde!!!

 

'telkens ik met een nieuwe lading planten begin spoel ik m'n systeem en laat ik ze weken op een ec van 1.4 en ph 5.5. Maar de dag nadien is m'n ph ook 6.2. Ik had het de vorige kweek zo gelaten en na 2 weken was de helft DOOD.

 

Nu heb ik het probleem ook bij een andere tent en ik heb wel 6 keer gespoelt maar de ph waarde bleef maar tevergeefs rond de 6. Ik heb ze toen laten weken in ph 4.0 en een uur later was de ph waarde van het weekwater al terug op 6.

 

Ik heb dan nog eens 6x laten weken op een ph waarde van 4.0 en nu is eindelijk de ph waarde 5.5 a 5.6

Planten doen het nu uitstekend.

 

En ik geef ook maar 1x water in een dag.

 

Ik zou toch echt niet niets doen zoals hier gezegd wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen met 4.0ph

Planten dood bij 6.2ph

 

1x per dag water?

 

ROTFLOL!!!!!! "GOOGLE MAAR FF"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier het zelfde!!!

 

'telkens ik met een nieuwe lading planten begin spoel ik m'n systeem en laat ik ze weken op een ec van 1.4 en ph 5.5. Maar de dag nadien is m'n ph ook 6.2. Ik had het de vorige kweek zo gelaten en na 2 weken was de helft DOOD.

 

Nu heb ik het probleem ook bij een andere tent en ik heb wel 6 keer gespoelt maar de ph waarde bleef maar tevergeefs rond de 6. Ik heb ze toen laten weken in ph 4.0 en een uur later was de ph waarde van het weekwater al terug op 6.

 

Ik heb dan nog eens 6x laten weken op een ph waarde van 4.0 en nu is eindelijk de ph waarde 5.5 a 5.6

Planten doen het nu uitstekend.

 

En ik geef ook maar 1x water in een dag.

 

Ik zou toch echt niet niets doen zoals hier gezegd wordt...

 

sorry hoor maar jij snapt er dan ook duidelijk niks van.

 

wat gooi je allemaal door je vat heen als je voeding maakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat hij. A en b ontstopper van hg gebruikt.

 

Ipv: a en b coco van house&garden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogguh,

Planten gaan goed gelukkig,was zo en zo een overbevoeding door foute calibratie van EC meter.Aantal plantjes werden wat geel en hadden verbranden bladpuntjes dus gespoeld(helaas wat te vaak),maar de gele trekken weer bij :lol:.FF over die spuit daar kan je toch geen vocht mee ontrekken uit je medium ?

Gewoon ff wat cocos uit de slab pakken demi water erbij,paar x roeren ff laten staan en we hebben de waardes ?Dus dat is de manier van meten ook op slabs ?En als het zo is is dat dan echt de waarde die in je slab zit of moet je dan nog de ec van demi water eraf afhalen ?

 

Ik heb heel wat verslagen gelezen en ze hebben het toch vaak over drain water,dus dacht gewoon het water dat uit de slab komt,meten en dan heb je indicatie van de waardes(Ph is iets hoger als het uit de slab komt)in je slab.

http://www.wietforum.nl/we-gaan-er-weer-voor-t72978.html Deze van combikillr bv

Mvg wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogguh,

Planten gaan goed gelukkig,was zo en zo een overbevoeding door foute calibratie van EC meter.Aantal plantjes werden wat geel en hadden verbranden bladpuntjes dus gespoeld(helaas wat te vaak),maar de gele trekken weer bij :lol:.FF over die spuit daar kan je toch geen vocht mee ontrekken uit je medium ?

Gewoon ff wat cocos uit de slab pakken demi water erbij,paar x roeren ff laten staan en we hebben de waardes ?Dus dat is de manier van meten ook op slabs ?En als het zo is is dat dan echt de waarde die in je slab zit of moet je dan nog de ec van demi water eraf afhalen ?

 

Ik heb heel wat verslagen gelezen en ze hebben het toch vaak over drain water,dus dacht gewoon het water dat uit de slab komt,meten en dan heb je indicatie van de waardes(Ph is iets hoger als het uit de slab komt)in je slab.

http://www.wietforum.nl/we-gaan-er-weer-voor-t72978.html Deze van combikillr bv

Mvg wietbladeren

 

gedemineraliseerd water bevat geen mineralen dus geleid ook geen stroom dus heeft een ec van 0.

 

dan kan je beter handje kokos pakken en uitknijpen boven een maatbeker en dat meten dat werkt in mijn ogen een stuk beter.

 

op de site van canna: Het meten van het afvoerwater bij kokosmedium levert op dit moment nog steeds onbruikbare en irrelevante gegevens op. Sturing aan de hand van zulke gegevens kan derhalve schade veroorzaken aan de plant! Middels de zogenaamde ‘1:1,5 extract methode’, krijgt u betere informatie over de voedingcondities in het wortelmilieu (lees pagina 3.27 de uitleg over de 1:1,5 extract methode).

 

k heb eeen extractienaald bij de horticoop gehaald werkt perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan hem ook niet vinden op internet.

zal er vanaaf wel ff een foto van maken

 

-edit het is gewoon zo'n doseerspuit(200ml) geloof ik met een naald van 7.5 cm eraan

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh relaxed man Thx

 

Ph drain boeide mij nooit.

Ikbgaf gewoon ph 5.5 continu.

 

En zorgde dat mijn medium ten alle tijden iets vochtig was.

 

4x waterbeurten is weinig in mijn ogen.

Beter verspreiden naar 8/10 kleinere beurten gedurende de lichtfase.

Zo houd je een constante in je medium.

Me seconde timer is onderweg :lol:

 

Nog een vraag is er een tijdstip dat jullie aanbevelen om je"drain"te meten ?

heb het ff aan wouter gevraagd (noord)over die spuit,maar dat is helemaal niet mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...