Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Friday-Highday

Vochtpercentage toppen

Recommended Posts

Als het om curen gaat, dan wordt er vaak gesproken over de toppen drogen tot een vochtpercentage van ongeveer 30% waarna je ze gaat curen tot ongeveer 15%.. Maar hoe weet je nou wat het vochtpercentage in je toppen is?

 

Mvg en weltruste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt letten op het knakken van de takjes.

Als het te nat is kun je het takje niet knakken, als het droog is breekt het takje als het knakt.

Persoonlijk zorg ik dat het bijna droog uit de droogruimte komt (de dikke takjes knakken dan net niet, de dunne wel) voordat het een paar dagen de schoenendoos ingaat.

Vervolgens de weckpot in (eerste paar dagen een beetje luchten en omschudden) en dan laat ik het zo'n drie maanden staan om te rijpen.

Matige wiet wordt daar alleen maar beter van.

Goeie wiet blijft gewoon goeie wiet :lol:

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook goede wiet gaat er flink op vooruit na curen, het ''bladgroen'' chlorofyl verdwijnt langzaam aan, en dat proef je.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je dan je potje open doet poefffffffffffffffffffff hele kamer ruikt gelijk en dan weet je dat je wat lekkers hebt :lol:

 

ik doe zo , week .. anderhalf droog ..stop ik het in potten en laat ik de eerste 1 week 3x p dag luchten 5min daarna week pot dicht en om de paar dagen ff luchten

daarna week 3 in de pot compleet dicht

 

stop de pot niet te vol ik vul het 4/5 zodat ik ook de pot kan draaien en oog inspectie kan uitvoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...