Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smokey Mac Pot

2 x blue berry, 2 x Hollands hope van hermafrodieten

Recommended Posts

Hallo,

 

Net geregistreerd. Blij jullie te mogen vervoegen :verrygood

 

We zijn nu toch al een tijdje bezig, begin september, plantjes zijn goed gegroeid maar ik zie nu pas de voorbloei komen.

Bij één zelfs nog geen tekenen van bloei.

Moet ik me vragen beginnen stellen of is dit nog normaal, denk ik dan.

 

Nu vorig jaar wat bleu berry en Hollands hope gegroeid heb echter de lichturen geforceerd , door men naïviteit , en kreeg 2 hermafrodieten. Nu weet ik dat er uit herma's vrouwelijke zaden komen en niets is minder waar.

Heb hier de vier mooiste vrouwtjes grootgebracht die ik ooit gekweekt heb! (Ben dan ook nog maar 3jaar bezig) :)

Vorige jaren zonder problemen de bloei natuurlijk laten inzetten, echter dit jaar zie ik slechts 3 à 4 haartjes per oksel.

 

Begin september... Ik houd mijn hart vast...

 

Iemand tips voor een onervaren kweker?

 

Groeten!

 

Btw ik zou graag wat foto's posten hoe kan dit? Never mind zal best nogmaals de handleiding raadplegen zeker? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu weet ik dat er uit herma's vrouwelijke zaden komen en niets is minder waar.

 

Dan heb je geluk gehad :verrygood of toch niet !

 

herma zaad gebruik je normaal niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu weet ik dat er uit herma's vrouwelijke zaden komen en niets is minder waar.

 

Heb jij even pech!

 

Tenzij jij weet waar, hoe, wanneer en waardoor het hermafrodieten gen in de moederplant/vaderplant zat mag je je aan een hoop herma's verwachten :verrygood

 

Je KAN gefeminiseerde planten uit Hermabestuiving krijgen. Maar of jouw planten aan de voorwaarden voldoen weet ik niet.

 

Ik groei al 3 rondes exclusief herma zaad, met 100% vrouwtjes als resultaat. Ik kan dat omdat ik weet dat mijn planten gefeminiseerde hermafrodieten zijn aangezien het Y chromosoom niet kon doorgegeven zijn.

 

Neemt niet weg dat ze allen nog herma zijn op genetisch niveau.

 

Als jouw herma's geforceerd waren door lichturen en puur vrouwelijk uit regulier zaad waren, banaantjes en geen ballen hebben aangemaakt, heb je geluk. Echter was je originele zaad oftewel feminised of uit zichzelf hermafrodiet en had je ballen in plaats van banaantjes of beiden kan je je zaad best gebruiken om aan de vogeltjes te geven.

 

Dus jij zegt het mij. Foto's van de ouders?

 

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoihoi, leuk dat je ook aanwezig bent op het forum en toevallig ook Hollands Hope hebt :D

Mijn hollandse hoopjes 4 stuks zijn ware monsters geworden, de hoogste met een lenge van boven de 2.70meter !!!

Kan geen voorbeeldfoto plaatsen wegens technische problemen met mijn fototoestel.

De bloeifase heb ik eind augustus/begin september geconstateerd, dus ik denk dat de jouwe wel binnenkort zullen beginnen!!

Het zijn echt al witte knopjes met haartjes goed teken dus :verrygood

 

Veel succes lijkt me leuk je te volgen :)

 

Gr w33d

Edited by w33d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herma's,... :verrygood ik word er niet goed van. vandaag weer een boom van een plant moeten ontmantelen. wat doet dat pijn zeg. zo vakking veel moeite gedaan en dan,. stuif, overal stuif. en wat moet je met zo'n plant? begraven? moet je weer een gat graven. in de sloot kiepen? drijft er een boom van een cannaplant in de sloot, die dingen drijven prima.

nee tis niet gemakkelijk en alles behalve leuk.

maargoed, er was wel een lowrider klaar. wat er vanaf komt hing er aan 1 tak van die hermaboom als hij oogstbaar zou zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is toch niet m´n amnees x katsu kush kruising die herma is geworden mira?

 

welkom op wietforum smokey.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu weet ik dat er uit herma's vrouwelijke zaden komen en niets is minder waar.

 

Heb jij even pech!

 

Tenzij jij weet waar, hoe, wanneer en waardoor het hermafrodieten gen in de moederplant/vaderplant zat mag je je aan een hoop herma's verwachten :)

 

Je KAN gefeminiseerde planten uit Hermabestuiving krijgen. Maar of jouw planten aan de voorwaarden voldoen weet ik niet.

 

Ik groei al 3 rondes exclusief herma zaad, met 100% vrouwtjes als resultaat. Ik kan dat omdat ik weet dat mijn planten gefeminiseerde hermafrodieten zijn aangezien het Y chromosoom niet kon doorgegeven zijn.

 

Neemt niet weg dat ze allen nog herma zijn op genetisch niveau.

 

Als jouw herma's geforceerd waren door lichturen en puur vrouwelijk uit regulier zaad waren, banaantjes en geen ballen hebben aangemaakt, heb je geluk. Echter was je originele zaad oftewel feminised of uit zichzelf hermafrodiet en had je ballen in plaats van banaantjes of beiden kan je je zaad best gebruiken om aan de vogeltjes te geven.

 

Dus jij zegt het mij. Foto's van de ouders?

 

B

 

 

Neeeee.....

 

Dat meen je niet al mijn werk voor niks dus??

Ze zijn echt vrouwtjes er worden geen ballen gevormd enkel haartjes...

Gaan deze planten nu nog toppen aanmaken of mag ik deze schatjes op de composthoop gooien?

 

Greetz,

 

Mcpot

 

 

 

Is toch niet m´n amnees x katsu kush kruising die herma is geworden mira?

 

welkom op wietforum smokey.

 

greets Tita

 

 

 

Tof bedankt!

 

Hoihoi, leuk dat je ook aanwezig bent op het forum en toevallig ook Hollands Hope hebt ;)

Mijn hollandse hoopjes 4 stuks zijn ware monsters geworden, de hoogste met een lenge van boven de 2.70meter !!!

Kan geen voorbeeldfoto plaatsen wegens technische problemen met mijn fototoestel.

De bloeifase heb ik eind augustus/begin september geconstateerd, dus ik denk dat de jouwe wel binnenkort zullen beginnen!!

Het zijn echt al witte knopjes met haartjes goed teken dus :verrygood

 

Veel succes lijkt me leuk je te volgen :D

 

Gr w33d

 

 

Super!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo er staan al wat foto's in men album, maar om deze in een bericht te plaatsen heb ik men pc nodig blijkbaar.

Ik kan de link niet volledig kopiëren met men ipad. Zonde...

 

Maar neem gerust alvast een kijkje,

 

 

Groeten,

 

Mcpot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, ik weet niet zoveel van Herma's, Mannen, en omgebouwden... haha

 

Ik weet wel van vrouwtjes.

Heb jij gaten onder in je potten? Zijn de wortels in het geval van ''ja'' de grond in gegroeid?

Dan kan het zijn dat je dames net als alle andere dames in de volle grond iets later in de bloei gaan dan de dames in potten.

Dan hoef je je dus nergens zorgen over te maken. Komen ze in ieder geval niet zo snel voeding en water tekort.

Verder heb ik geen info voor je....

Succes ermee!

groet, Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tita, die staan er netjes bij hoor. Geen zorgen! Jij hebt er geen herma in toch?

Is echt goed buiten te doen trouwens, die dingen bloeien vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry, ik weet niet zoveel van Herma's, Mannen, en omgebouwden... haha

 

Ik weet wel van vrouwtjes.

Heb jij gaten onder in je potten? Zijn de wortels in het geval van ''ja'' de grond in gegroeid?

Dan kan het zijn dat je dames net als alle andere dames in de volle grond iets later in de bloei gaan dan de dames in potten.

Dan hoef je je dus nergens zorgen over te maken. Komen ze in ieder geval niet zo snel voeding en water tekort.

Verder heb ik geen info voor je....

Succes ermee!

groet, Shark

 

Hey shark,

 

Heb wel gaten in de potten maar de wortels zijn niet doorgegroeid, ze blijven ook maar groeien... Zullen waarschijnlijk nog in voorbloei staan maar het is toch al september en heb een beetje schrik voor toprot.

 

Thx voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, eindelijk de tekenen van echte bloei!

Tis een wonder...

Ze hebben zich tot vandaag gestrekt...

De eerste topjes vormen zich. Toch altijd een bijzonder moment :lol:

 

Hoe ga ik deze in godsnaam nog kunnen afbloeien? Suggesties zijn zeer welkom :P

 

Denk aan een guerrilla kweekje met autoflowers volgend jaar. Heb al wat spots gaan verkennen, ziet er goed uit, maar das voor een andere categorie.

 

Greets

 

Smokey Mac pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer een eindje verder... :D

 

drie staan in volle bloei en eentje blijft achter en maakt meer blaad aan dan top :(

die gaat waarschijnlijk toch nog een leeker hasje worden, alles is meegenomen denk ik dan...

 

gallery_38633_16147_80157.jpg

 

ik heb een beetje teveel voeding gegeven blijkbaar of is dit natuurlijk?

 

gallery_38633_16147_275231.jpg

 

de andere drie gaan gezien het weer redelijk, mogen niet klagen zeker... :lol:

plan voor volgend jaar ligt al uitgeschreven... VERDUISTEREN!!!

kweet het; bezint eer ge begint, maar had vorige jaren geen problemen met een late bloei... ;)

 

ik hoop er toch nog iets van af te halen, denk dat ze wel nog een paar weken mogen staan,

wat denken jullie?

 

gallery_38633_16147_250128.jpg

 

gallery_38633_16147_2284.jpg

 

gallery_38633_16147_184485.jpg

 

 

ze gaan echt tergend traag...

kan dit door teveel voeding of is dit louter het weer?

 

groeten,

 

Smokey mac pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie voedingstekorten eerder als teveel.

Ze staat in volle grond toch? Wat voor grond heb jij daar? is die opgewaardeerd?

 

ook heeft ze het - begrijpelijk - wat koud. Dan vertragen ze inderdaad.

 

niet veel aan te doen, tenzij je ze gaat uitgraven

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zie voedingstekorten eerder als teveel.

Ze staat in volle grond toch? Wat voor grond heb jij daar? is die opgewaardeerd?

 

ook heeft ze het - begrijpelijk - wat koud. Dan vertragen ze inderdaad.

 

niet veel aan te doen, tenzij je ze gaat uitgraven

 

Hallo Baekelandt,

 

Ze staan alle vier in potten, 3 in 10 liter potten en 1 in 7,5l.

De grond is potgrond met 1/4e compost.

 

Ik gebruik nu in nood de bloeivoeding van aveve met npk 3-6-6 tot ik terug naar growshop kan.

Ik geef echter bijna het dubbele dan voorgeschreven omdat ik ook vond dat ze tekorten vertoonden.

 

Er is echter bij de grootste plant op verschillende plekken van beginnende stamrot gevonden.

Deze was echter enkel vrij oppervlakkige grauwe schimmel en heb deze plekken uitgesneden en daarna "beplakt" met een kalkmengsel zoals ik hier ergens heb gelezen... ;)

Hoop dat het werkt, ze lijkt er na 24 uur vrij weinig last van te hebben en de schimmel lijkt gestopt... :lol:

 

Moet ik ze nog verpotten in dit stadium of laten gaan?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow again,

 

De stamrot lijkt onder controle op dit moment, ben gisteren achter een kleine wandserre geweest en daar staan er nu 3 vrouwtjes in. Voor dé vierde was geen plaats meer.

 

Ik heb ze hierin gezet door de vele regenbuien van de laatste dagen. De kas staat niet tegen de muur zodat er langs achter wat tocht doorkan, ook zet ik de deur halfopen voor wat circulatie. ;)

 

Nu is mijn vraag of dit genoeg tocht zou opleveren tegen toprot want de luchtvochtigheid is best hoog. :lol:

Zet zo wat fotootjes bij.

 

Alsook vroeg ik me af wanneer het stamrot terug zou keren of ik best oogst of zo lang mogelijk wacht?

Na hoeveel weken is een top rookbaar? B)

 

Later.

Share this post


Link to post
Share on other sites

top is rookbaar na het drogen

maar pas lekker na het curen.

Beste geval 4 weken na de oogst.

 

je kan met een ventilator de lucht in beweging houden, dan gaan je toppen minder snel rotten bij hoge rlv.

Verder zou je kunnen van je serre een kweekkast maken met ontvochtiger en afzuiging

 

succes ermede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij wat fotootjes van de laatste veldslagen: :)

 

Mijn pleisterwerken om de stamrot tegen te gaan:

Eerst de plekken met stamrot chirurgisch verwijderd, grauwe schimmel blijkbaar enkel oppervlakkig.

 

gallery_38633_16147_218987.jpg

 

Dan pleisterpapje gemaakt met kalk en klein beetje water, met proper mesje de openliggende stam beplakt,

niet erg mooi maar alst werkt ben ik een gelukkig man :(

 

gallery_38633_16147_3425.jpg

 

Het kastje dat ik gratis kreeg in volle constructie, staat gedraaid, :lol: sorry!!!! ;)

 

gallery_38633_16147_152991.jpg

 

 

Zoals jullie kunnen zien is er maar plaats voor 3, eigenlijk voor 2 want zo krijgen ze te weinig tocht denk ik.

Het laatbloeiertje blijft buiten staan.

 

gallery_38633_16147_170558.jpg

 

 

:o druk druk druk :o

 

gallery_38633_16147_210879.jpg

 

gallery_38633_16147_207695.jpg

 

gallery_38633_16147_298438.jpg

 

De topjes groeien gestaag en sommige oudere bladeren kleuren blauw-paars

 

gallery_38633_16147_144774.jpg

 

gallery_38633_16147_153265.jpg

 

 

Ik hoop dat ze nog lang gespaard blijven van toprot, maar dat is denk ik ijdele hoop B)

Ik denk dat ze nu in de 5e of 6e week zit, kan ook de 7e zijn.... ;) mijn geheugen begint gaten te vertonen maar dat zal waarschijnlijk die joint met supergeurende critical zijn ;)

 

groeten,

 

Mc Pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het noodlot heeft net toegestaan! B)

 

Mijn grootste dame haar Hoofdtop heeft het begeven. Hij krakte af toen ik haar in de kas zette... ;)

Er hangt ongeveer 30 gram nat aan, maar ik vraag me af of ik deze wel ga kunnen roken aangezien ik nog maar in de 6e week bloei zit :lol:

Zou je die kunnen roken? Er hangt best wel veel thc aan men vingers plakken van het knippen!

 

Groetjeuhs

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is als te vroeg oogsten...je kunt het roken maar je krijgt niet meer als een lichte high.

zonde man B)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is als te vroeg oogsten...je kunt het roken maar je krijgt niet meer als een lichte high.

zonde man :lol:

 

Zeg dat wel gezelligheids roker!

 

Ben er het hart van in... ;) ga proberen er een hasje van te maken

Is toch de eerste keer hasj dus kunnen al eens oefenen haha B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde inderdaad.

Maar voor de rest staan ze er nog supergezond bij zo te zien op het eerste oog.

Dus als er nog een aantal mooie dagen gaan komen, dan redden ze het misschien tot het eind.

Momenteel is het weer maar bagger voor buiten.

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...