Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Priapos

hoe een kweekkast maken???

Recommended Posts

Hi All,

 

Ik ben bezig met mijn stekkenkast die ik gekocht heb en nu wil ik eigenlijk wel een stekkie laten opgroeien thuis.

Wat heb je nodig om een kast te maken/bouwen, ik las iets over een tl-lamp, is dit genoeg.

Kan iemand mij op weg helpen.

Het gaat dus echt om één plant die ik ook wil laten bloeien uiteraard.

 

 

Alvast bedankt...

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik heb voor men 5 planten 1*400 Watt natrium lamp gekocht

 

-Een afzuigertje van in de brico

-6* isemo platen

-Hout (balken

-Zwart wit plastic

 

Maken

 

Je maakt gewoon een houten skelet op de afmetingen dat je wilt bij mij is dat 80*80*1m85.

Nu zet je alle kanten een isemo plaat tussen en maak het vast met p.u. schuim behalve 1 plaat omdat je die als deur moet gebruiken.

 

Hang een balk verticaal vanboven in je kast en zorg dat je je lamp er aan kan hangen en de draad van die lamp steek je door 1 van die isemo platen (behalve de deur) en zorg dat het gat juist even groot is als je draad.

 

Snij een stuk uit je isemo om je afzuiger in te plaatsen.

 

En beneden heb ik 2 gaten gemaakt met 2 buizen die voor luchttoevoer zorgen.

 

Behang alle wanden met zwart/wit plastic.

Normaal kan je als je wilt nu je plante in je kast zetten direct

beginnen Want zelfs als het maar voor 1 plant is zou je beter een natrium lamp kopen want dan is je opbregst meer gepeperd dan met je tl lampjes.

 

Hopelijk heb ik je hier een beetje mee geholpen. Het is misschien niet suuuuper goed maar ik ben er een schoon resultaat mee aan het halen. Kijk maar in mijn handtekening daar staat de link naar mijn kweek.

 

GrTz,

 

NiTrOgEn :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

HE,

 

hartstikke tof man, hier kan ik echt mee uit de voeten.

Ga morgen meteen aan de slag, al weet ik niet wat je met isemo platen bedoeld, mag dat niet gewoon hout zijn ????

 

P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kwam in de gamma ook al van zulk soort platen tegen en daar wou ik ook me kast voor bouwen maar hou zit het met de warmte en vocht

worden de platen niet heel warm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee de isemo houd juist de warmte tegen ze worden normaal ook gebruikt voor isolatie materiaal dus is wel goed, wel nie heel stevig :whistling als je nog maar op duwt, duw je erdoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, hout is beter en veiliger. weegt alleen wel meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...