Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik zit hier met een softbox van 500m3 en een bagger dimmer van Fanline. Paar dagen gelden een variac besteld, ik heb hem net binnen gekregen en meteen aangesloten. Wat een verschil zeg, nu is mijn box nog veel stiller. Het probleem was als ik hem dimde dan kon je hem in een andere kamer horen dimmen. Met de Variac bromt hij niet zelfs op de max.

 

Maar nu vraag ik me af, hoe doen jullie het dan met de temperatuur? Mijn oude dimmer had een thermostaat. Is het gewoon een beetje trial en error? Dus gewoon wat lager instellen en kijken hoe de temp is en vanuit daar de voltage instellen?

 

Een variac is echt zeker aan te raden, geen gebrom meer. Zelfs mijn PC maakt meer geluid. Misschien hoor je zelf de brom niet maar aan de andere kant van je huis kan je het misschien wel horen. Echt een aanrader, dit is een zeker een must have voor een grower die geen dure fancontroller kan betalen. Want de meeste goedkope fancontrollers kosten rond de 40 euro. Voor 60/70 euro heb je al een variac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar nu vraag ik me af, hoe doen jullie het dan met de temperatuur?

 

Elke dag van je kweek 2x instellen,......Als de lampen aan gaan, en als de lampen uit gaan. :verrygood

(als je van buiten aanzuigt.)

 

Zuig je je lucht in huis aan, dan zal het instellen wat makkelijker zijn, omdat je redelijk dezelfde temperatuur aanzuigt.

 

Succes

 

 

Ander topic

Edited by BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een thermostaat wilt dan kan je nog altijd een ander Variac aanschaffen, tweedehands maybe en daarop een thermostaat aansluiten.

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar je temp. kijken en gewoon elke keer handmatig afstellen.. zo doe ik het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...