Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Green and Greener

witte groei punten/opgezwollen steel

Recommended Posts

Hey iedereen ,

 

ik zit met het volgende, bepaalde groei punten slagen wit uit en zijn wat misvormd.

 

med_gallery_35316_16108_3276664.jpg

Een oudere plant (stek) heeft dit ook gehad , maar uiteindelijk is het er "uit" gegroeit.

 

med_gallery_35316_16108_1459890.jpg

Nu deze stek het ook krijgt wou ik toch even checken wat het kan zijn.

 

ook heeft een andere stek een opgezwollen onderstam?!?

med_gallery_35316_16108_3779847.jpg

med_gallery_35316_16108_3735357.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

te veel water?

te weinig kalk?

geknakte stam?

 

het is gissen...

 

over die stam zou ik me geen zorgen maken overigens.

 

Mischien kun je wat meer info geven over je soort :

 

cannabis

potjes

voeding

 

dat zou een wat duidelijker beeld moeten scheppen.

Edited by Wazum

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste die dit vertoonde is een Buddha Cheese. hij deed dit ook maar op 1 tak wat ik beetje raar vond. De overige takken leken/lijken hier geen last van te hebben.

Deze heb ik ook gewoon laten doen en is blijven doorgroeien met als gevolg dat de bladeren nu witte "littekens" dragen. Groeikop zelf ziet er terug normaal uit.

Deze doet het nu ook goed en voor de rest geen problemen meer.

 

Nu deze 2de het ook krijgt begin ik me vragen te stellen , maar weeral enkel op de groeikop van slechts één tak. weederom weer maar 1. :s

 

Heb maar bang moest het terug komen op latere termijn als ze in bloei staan..

Witte misvormde toppen lijken me niet zo gezond en prettig.. :lol:

 

De potten zijn standaard maten , geloof dat zze nu in 6 liter potten staan.

En ze krijgen de Canna voedings lijn mee. Buiten de grow die ik niet heb,dus geef ik organsische tomaten voeding mee in de groei. vorige planten gaven mooi groei resultaat. Nu krijgen ze Flores want ze zijn in voorbloei geschoten.

Ec durft al eens wat hoger of lager zijn. 1.5-2.0

Eveneens de PH ook omdat ik nog niet over het juiste meet gerei beschik. (nu zijn het van die test buisjes met een vloeistof.) Kan ik geen waarde opzetten, gaat met kleurtjes xD , vermoed rond de 5.5 - 6.0

Potgrond zelf wat Batmix en op het laaste heb ik stek grond gebruikt omdat die er luchtig en zuiver uitzag.

Wou voor enekele zakken batmix niet perse naar de GS rijden. (belg). :wub:

 

Vraag maar raak als je nog wat wilt weten.

Edited by Green and Greener

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat nu wel juist in me op komt is dat ik er witte deksel van plastic tonnen er heb onder gelegt als wateropvang.

En bij die 2de die het nu krijgt liggen ze er ook later onder.

Deze deksels zijn flexibel en steken over het muurtje heen waar ze opstaan.

Bij het water geven ga ik de planten een voor een af en geef over de pot verdeeld water en dit herhaal ik ook enkele keren.

Door de flixibiliteit van de deksel kan ik ze wat naar onder plooien en het opgevangen water terug aflaten lopen in men gieter. waardoor de planten goed doordrongen zijn maar toch niet zeik nat blijven staan.

Dit water gebruik ik de dag erna opnieuw na het voorzover ik kan terug op punt te brengen.

Edited by Green and Greener

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat nu wel juist in me op komt is dat ik er witte deksel van plastic tonnen er heb onder gelegt als wateropvang.

En bij die 2de die het nu krijgt liggen ze er ook later onder.

Deze deksels zijn flexibel en steken over het muurtje heen waar ze opstaan.

Bij het water geven ga ik de planten een voor een af en geef over de pot verdeeld water en dit herhaal ik ook enkele keren.

Door de flixibiliteit van de deksel kan ik ze wat naar onder plooien en het opgevangen water terug aflaten lopen in men gieter. waardoor de planten goed doordrongen zijn maar toch niet zeik nat blijven staan.

Dit water gebruik ik de dag erna opnieuw na het voorzover ik kan terug op punt te brengen.

 

 

Elke dag water ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat nu wel juist in me op komt is dat ik er witte deksel van plastic tonnen er heb onder gelegt als wateropvang.

En bij die 2de die het nu krijgt liggen ze er ook later onder.

Deze deksels zijn flexibel en steken over het muurtje heen waar ze opstaan.

Bij het water geven ga ik de planten een voor een af en geef over de pot verdeeld water en dit herhaal ik ook enkele keren.

Door de flixibiliteit van de deksel kan ik ze wat naar onder plooien en het opgevangen water terug aflaten lopen in men gieter. waardoor de planten goed doordrongen zijn maar toch niet zeik nat blijven staan.

Dit water gebruik ik de dag erna opnieuw na het voorzover ik kan terug op punt te brengen.

 

 

Elke dag water ???

 

 

Ja zo goed als alle dagen toch. Hangt ook wat van het weer af.

Heb ze ook net in grotere potten gezet dus dat zal mss ook wel wat schelen de komende dagen.

 

 

 

 

Heb ik gedaan , maar kan niet echt iets vinden dat zelf nog maar in de buurt komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"t is een gokje, maar misschien toch even proberen: Die witte deksels waar je potten op staan. Misschien geven die door het licht wat weekmaker af. Hebben planten die niet op die deksels staan er ook last van?

Share this post


Link to post
Share on other sites
"t is een gokje, maar misschien toch even proberen: Die witte deksels waar je potten op staan. Misschien geven die door het licht wat weekmaker af. Hebben planten die niet op die deksels staan er ook last van?

 

 

Weekmaker? Lichte verbranding bedoel je of?

 

Ja het is namelijk wel zo dat de ene die het enkele weken geleden kreeg dat daar het deksel ook van toen onderligt.

En deze 2de ligt het deksel er indd nog maar een week onder en sindsdien heeft ie het.. Schoot me gistere ook te binnen..

Dus kan gewoon reflectie van te sterk zonlicht zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...