Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
spaansekweker

water uit geven

Recommended Posts

Kan je je buitenplanten water geven uit een kanaal of uit een sloot? verleden jaar herinner ik me,hadden we bv blauwalg in het water. is de ph belangrijk? ik heb het over planten in de vrije natuur in open grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon geen water geven, er kom al genoeg gratis water uit de lucht vallen de laatste tijd haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou gewoon geen water geven, er kom al genoeg gratis water uit de lucht vallen de laatste tijd haha

idd, als het zoveel regent hoef je bijna geen water te geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet et zo nog niet met de hedendaagse vervuiling kunnen er al gauw chemicalien in je lokale rivier of vijver zijn en et water uit een sloot en kanaal is denk ik toch wel een beetje slechter denkek tog ben niet helemaal cker in dit geval hangt natuurlijk ook een beetje af hoe et water er uit ziet en de waarden maar je moet et maar is meten met zo een stripje om ook zwembad water mee te meten (hierop zie je natuurlijk niet of er giftige chemicalien inzitten maar wel de ph waarde enzo) je kan meestal ook zien of dat te zuurtegraad te hoog ligt is er denkek meer kans op chemicallien omdat de meeste toch wel zuurder zijn dan water

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk ook dat het wel kan maar ,verstandiger is om gewoon kraan water te geven indien mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan je je buitenplanten water geven uit een kanaal of uit een sloot? verleden jaar herinner ik me,hadden we bv blauwalg in het water. is de ph belangrijk? ik heb het over planten in de vrije natuur in open grond.

als je planten echt in de "vrije natuur" staan dan moet je alleen maar water geven als je ze net in de grond hebt gezet

daarna moeten ze zelf op zoek gaan naar water.

Als je nadat ze zijn aaggeslagen geen water meer geeft komt het goed hoor

vorig jaar hadden de planten van mij die in de volle grond stonden geen problemen met de droogte en het was vorige zomer toch behoorlijk droog

 

er kwam een lekker oogstje af :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef m'n planten wel eens wat water uit de vijver.

 

Waarom...

 

Omdat ik het idee heb dat er in vijverwater meer natuurlijke voedingsstoffen zitten als in kraanwater, waar overgens ook chloor en weetikveelwatalnietmeer voor rotzooi zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geef m'n planten wel eens wat water uit de vijver.

 

Waarom...

 

Omdat ik het idee heb dat er in vijverwater meer natuurlijke voedingsstoffen zitten als in kraanwater, waar overgens ook chloor en weetikveelwatalnietmeer voor rotzooi zit.

Dat doe ik ook, op de bodem ligt het vol blad en ander natuurlijk afval. Het is blijkbaar zo straf dat mijn plantjes toen ze klein waren overvoed geraakte ...

 

Maar nou regent het dus krijgen ze gewoon helemaal niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...