Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jay127

De groei stoppen

Recommended Posts

Ik heb een probleempje mijn planten zijn te groot nou heb ik een potje gehaald een groei stopper maar iedereen zegt wat anders de een zegt in de eerste week toedienen de ander zegt vanaf de bloeifase en sommige zeggen maakt niet uit wanner KAN IEMAND Mij helpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je de klok al omgezet ? zou zowiezo geen troep spuiten om ze kleiner te houden je hebt zelf dan de klok te lang op 18/6 laten staan denk k dus knakken buigen en desnoods wat snoeien lijkt mij een veel beter plan...en volgende keer wat scherper de klok omzetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je de klok al omgezet ? zou zowiezo geen troep spuiten om ze kleiner te houden je hebt zelf dan de klok te lang op 18/6 laten staan denk k dus knakken buigen en desnoods wat snoeien lijkt mij een veel beter plan...en volgende keer wat scherper de klok omzetten..

hoezo troep omdat jij dat zegt :lol: geloof me die groei remmers die op de markt zijn zijn goed heb het zelf ook al vaker moeten gebruiken nooit problemen mee gehad de meeste worden ook in de fruiteelt gebruikt dus boeie,en snoeien een betere oplossing? :lol:

juist goed de klok wat langer op 18/6 houden krijg je een mooie volle plant beter iets te lang dan te kort en worden ze te groot hoppa groeiremmer erop klaar. :wOOt

 

Ik heb een probleempje mijn planten zijn te groot nou heb ik een potje gehaald een groei stopper maar iedereen zegt wat anders de een zegt in de eerste week toedienen de ander zegt vanaf de bloeifase en sommige zeggen maakt niet uit wanner KAN IEMAND Mij helpen

als je de juiste hoogte hebt bereikt gewoon spuiten werk prima! maar spuit het zeker niet te vroeg anders blijven ze te klein en dat is ook niet de bedoeling neem in aan. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jack White

 

Dat hoorde ik ook wat jij zegt, maatje van me is ermee aan het experimenteren, als dat goed gaat, ga ik het standaard doen.

Iets langer voorgroeien, dan inspuiten als ze niet groter mogen worden.

Maatje zegt zelfs dat de plant dan een week eerder klaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou t lekker bij op tijd schakelen, lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil agent orange toch ook ergens bijtreden

ik zeg niet dat ik enige weet heb van het slecht werken van zo'n product, of schadelijk zijn

maar het lijkt me gewoon geforceerd en onnatuurlijk en niet goed om te doen

 

ken de soort dat je kweekt door research, zie hoelang ze doorgroeien, op tijd klok omzetten

nog steeds te hoog? ombuigen, knakken van enkele toppen/takken?

 

groetjes

 

IMO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat goedje zal wel met hormonen te maken hebben.

Als je iets stopzet doet het niks.

Plant heeft altijd een overgangsfase nodig om in de bloei te komen.

Denk eerder dat je 2 weken langer nodig heb dan.

Misschien bedoel je anti strek?.

Als je ze omhakt stoppen ze ook met groeien btw.

Ben je ook 8 weken eerder klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom gebruiken ze het natuurlijk ook in de professionele fruitteelt, omdat het troep is. :wOOt

Knakken en buigen is ook stress voor de plant.

 

Maar iedereen moet het zelf weten, als het werkt is het goed toch, beter dan dat je hoogte tekort komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gebruiken in de profesionele fruit teelt wel meer zaakjes die k niet op mijn planten zal spuiten maargoed inderdaad ieder is vrij om zulke middeltjes te gebruiken je hebt er genoeg tegenwoordig.... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze gebruiken in de profesionele fruit teelt wel meer zaakjes die k niet op mijn planten zal spuiten maargoed inderdaad ieder is vrij om zulke middeltjes te gebruiken je hebt er genoeg tegenwoordig.... :wOOt

 

 

Nee 80% staat op een kunstmatig medium met chemische voeding en dan commentaar hebben op een groeiremmer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je ze omhakt stoppen ze ook met groeien btw.

Ben je ook 8 weken eerder klaar.

 

Werkt als een tiet. Een maat van me groeit niet eens voor. Hoeft nooit water te geven ook :wOOt

 

OT zelf top ik liever, dit jaar zijn ze ook wat groter geworden dan geplanned maar ik kom er net mee weg hoop ik.

Weten wat je kweek helpt al een stuk om je ruimte maximaal te benutten (en dat was mijn probleem. nieuwe soort binnen, had ze buiten alleen gegroeid )

Share this post


Link to post
Share on other sites

prutsert, als je met dezelfde genetica blijft werken in je huidige setup is het een kwestie van kijken of ze iets meer of minder voorgroei nodig hebben de volgende ronde.

 

waarom spuiten.

 

je kan t eens proberen om ze uit te laten groeien en na dag 11 12-12 met dit goed te spuiten en dan zien wat de weegschaal zegt aan het eind van de rit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoezo troep omdat jij dat zegt :wOOt

 

 

geloof me

 

 

:lol: :lol: :lol:

 

vooruit omdat jij het zegt ;) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
prutsert, als je met dezelfde genetica blijft werken in je huidige setup is het een kwestie van kijken of ze iets meer of minder voorgroei nodig hebben de volgende ronde.

 

waarom spuiten.

 

je kan t eens proberen om ze uit te laten groeien en na dag 11 12-12 met dit goed te spuiten en dan zien wat de weegschaal zegt aan het eind van de rit.

 

 

Dat doe ik ook, maar het blijven planten he en je kan dus wel eens iets verkeerd zitten, en heb je dan beperkte hoogte of een veld wat niet egaal is, is het een mooi hulpmiddel.

Zoals ik al zei, mijn maatje is het nu uit aan het proberen, en als het helpt en de planten zijn een week eerder klaar, waarom niet?

 

Bio Optimal anti-celstrekking is een natuur identiek hormoonbehandelings-preparaat, op basis van soja, dat het gewas kort en compact houdt en tevens het gewas sneller oogstklaar maakt.

 

Bio Optimal anti-celstrekking werkt opbrengstverhogend. Door de onnatuurlijke overgang van 18 naar 12 uur raakt de hormoonhuishouding van de plant volledig verstoord en gaat de plant over in een toestand van noodgroei. Het gewas steekt dan al haar energie in het zo lang mogelijk worden. Dit gaat ten koste van de ideale structuur.

 

Door de hormoonbehandeling met Bio Optimal Anti-celstrekking wordt de verstoorde energiebelang hersteld, met als gevolg dat het gewas kort en compact blijft. Het gewas steekt haar energie niet in de noodgroei waardoor het eerder overschakelt op bloemvorming, met als gevolg dat het gewas eerder oogstklaar is.

 

De ontwikkeling van de wortelgroei, en stamdikte gaan normaal door.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik hou t lekker bij op tijd schakelen, lol

bij zaadplanten is dat soms moeilijk in te schatten :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je over wil gaan van Groei naar bloei is heel simpel, men draait de klok van 18/6 naar 12/12 en stopt met groei voeding en stapt over naar Bloei voeding..geef het plantje even ze tijd en hopla ze zit in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je over wil gaan van Groei naar bloei is heel simpel, men draait de klok van 18/6 naar 12/12 en stopt met groei voeding en stapt over naar Bloei voeding..geef het plantje even ze tijd en hopla ze zit in bloei.

ja beste koot maar dat gaat nu eenmaal niet altijd met zaadplanten de ene soort wordt nog groter dan de ander :wOOt stekken gaan veel sneller de bloei in en stoppen veel eerder met groeien dan zaadplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik vroeg toch of bedoel je anti strek?

Je bedoelt appel maar noemt het peer?

Dat stopt de groei niet maar de strek.

Ze blijven dan wel kleiner ja maar van buigen en knakken en de lamp er goed boven houden ook he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...