Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blowsterke

Cannabis Tinctuur en andere medicinale tincturen

Recommended Posts

gallery_6979_9442_123955.jpg

 

De helende kracht van medicinale cannabis

 

Cannabis is al heel lang in gebruik als medicijn, en zijn helende vermogen wordt ingezet bij onderzoek naar eetlustopwekking bij aidspatiënten, het verminderen van misselijkheid na een chemokuur. Cannabis kan verlichting geven bij chronische pijn, migraine, bloedarmoede en glaucoom. In traditionele culteren werd medicinale cannabis gebruikt bij slapeloosheid en tijdens bevallingen. Het werd in 1842 in het westen geïntroduceerd door William O’Shaughnessy, een ierse arts die er in India mee had gewerkt.

 

Het werd meestal voorgeschreven in de vorm van een tinctuur opgelost in alcohol. Koning Victoria gebruikte het als ze last had van menstruele krampen. Ook bij migraine werd het voorgeschreven, artsen hadden echter moeite met het verkrijgen van exacte doses en betrouwbare resultaten. Aan het einde van de 19e eeuw werd cannabis verdrongen door uitvindingen als de injectiespuit en aspirine, en doordat de overstap werd gemaakt naar farmaceautische medicijnen. Uiteindelijk werd Cannabis zelfs verboden. Medicinale Cannabis werd in 1970 verboden in de VS, maar het gebruik beleefde kort daarna toch weer een opleving: in 1990 bestonden er 2 medicijnen op basis van synthetische cannabinoïden. Marinol bestaat uit THC in sesamolie en wordt voorgeschreven bij migraine, misselijkheid na chemokuren en bij aids. Nabilone, dat qua werking vergelijkbaar is met THC, is veel minder bekend.

Het overgrote deel van de kennis over de helende effecten is afkomstig van ervaring van gebruikers. Een man uit Michigan, die 15 jaar geleden door een vrachtwagen werd aangereden, toont een meterslange sliert van dikke Vicodin-pillen die hij niet meer hoeft te slikken. Een vrouw uit Wisconsin met een pijnlijke gewrichtsaandoening vertelde dat ze na het roken van wiet anderhalf uur op kan zitten in plaats van een kwartier. Een aidspatiënt uit San Francisco stelde dat hij zijn leven dankzij de wiet met 5 jaar had kunnen verlengen. Kankerpatiënten stelden verbaasd vast dat ze na een chemokuur wel iets konden eten. Na het roken van marihuana zie ik veel scherper schrijft glaucoompatiënt Robert Randall. Deze verhalen worden door tegenstanders van medicinale cannabis toevallige bewijzen genoemd. In de VS is er op dit gebied maar weinig wetenschappelijk onderzoek n gedaan, omdat met vreest dat het verbod op cannabis erdoor niet meer sterk staat. De resultaten van een onderzoek onder 600 Britse MS-patiënten wees uit dat er weinig meetbaar verschil was tussen diegenen die cannabisextract namen en de controlegroep. Toch vertoonde de eerste groep volgens de artsen voldoende verbetering om het gebruikt van cannabis te rechtvaardigen. In hun ogen is het een slinkse manier om marihuana uit het illegale circuit te halen en de weg te bereiden voor legalisatie. Doktoren staan er veel minder negatief tegenover, maar maken zich zorgen over de schadelijke gevolgen van het roken en het probleem van de lastige regelen dosering; er gaapt nogal een kloof tussen het vertrouwde driemaal daags 1 tablet en neem twee trekjes, maar drie mag ook. In 1999 ging het Amerikaanse Institute of Medicine overstag: in een rapport werd gesteld dat marihuana mogelijk effect had. Het roken ervan zou schadelijk zijn, maar de risico’s waren, vergeleken met de bijwerking van andere medicijnen, zeker niet extreem. Men concludeerde dat aangezien dergelijke medicijnen nog niet op de markt waren, toegestaan was om patiënten met chronische aandoeningen ‘bij wijze van experiment’ cannabis voor te schrijven. De tegenstanders van marihuana zoeken naar een medicijn op basis van cannabis dat net zo snel werkt. Marinol, het legale alternatief, moet oraal worden ingenomen en daardoor werkt het pas na 1 tot 3 uur erg vervelend voor mensen die een migraine aanval voelen opkomen. Verder is het medicijn duur en valt moeilijk te voorspellen of een bepaalde dosis voldoende effect zal sorteren, of dat de patiënt totaal versuft zal roken. Iemand die af en toe blowt, is daarentegen heel goed in staat om de dosering in de gaten te houden. Veel mensen die nog nooit cannabis gebruikt hebben zijn bang voor de psychoactieve effecten ervan. Anderen menen dat dit effect nu juist verlichting brengt. Voor terminale patiënten kan wiet geen genezing maar wel verlichting brengen. In 2003 ontdekte men in Italië dat CBD de groei van hersentumoren remt. Onderzoek wijst uit dat cannabis mogelijk helpt bij het herstel van hersenscellen na een beroerte. Het roken van cannabis brengt weliswaar gezondheidsrisico’s met zich mee, maar het is na injecteren de snelste manier van toediening en het is gemakkelijk te doseren.

‘Tijdens een migraine-aanval kan ik het soms bijna niet meer aan; het voelt alsof er iemand een priem in mijn hersens steekt. Na het roken van een joint is de druk in mijn hoofd weer dragelijk’ Marcy duda, activist voor medisch gebruik van cannabis, 2003.

 

 

Bron: De helende kracht van medicinale cannabis | Mens en gezondheid | Overige

 

http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/overig...e-cannabis.html

 

gallery_6979_9442_40664.jpg

 

gallery_6979_9442_2743.jpg

 

Deze dosis van 0,5 ml mag dus nogal een aantal keren per dag genomen worden.

 

gallery_6979_9442_4701.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complimenten blowsterke, je weet duidelijk waar je mee bezig bent.

Ik heb in verleden de olie van wernard geprobeerd.

De zo geheten golyolie.

 

Helaas merkte ik er na verloop van tijd niet veel meer. (Gewenning?) Mijn pijnklachten blijven tieren terwijl dit na een dikke joint veel minder is (maar ook high dus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werkt tinctuur beter als olie.

 

Het bijkomende positieve aspect is, dat ik geheel van mijn tandvleesprobleem af ben.

En niet alleen ik, maar bij nog 5 anderen ook bevestigd gekregen. Zelfs kalksteen veel minder als anders.

 

Normaliter is de mondhygieniste dik 2 uur bezig met mijn gebit.

De laatste x was dit slechts een kwartier.

Heel de tandartsenpraktijk was verbaasd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_6979_15270_113481.jpg

 

Goede middag

 

gallery_6979_15270_78667.jpg

 

Aangezien ik zeer teveden ben over de tincturen en ze nog steeds wil verbeteren, ga ik er heerlijk mee door.

 

gallery_6979_15270_304.jpg

 

Vrijdag ben ik uitgenodigd op de universiteit van Leiden.

 

gallery_6979_15270_79185.jpg

 

Waar een van mijn tincturen geanalyseerd gaat worden door een stagaire van Arno Hazekamp.

 

Hier kijk ik al even naar uit :verrygood

 

gallery_6979_15270_124117.jpg

 

Momenteel worden er ook andere kruidentincturen gebruikt, zoals de oregano en tijm. Voor de verkoudheid van mijn jongste, dit in combinatie met de cbdrijke tinctuur, tegen de hoofdpijn en keelpijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blowsterke weet jij nog natuurlijke kruiden tegen opvliegers? Ik heb er sinds 3 weken ernstig last van en wil niet aan de pil... baal als een stekker slaap al zo klote en nu dit probleem er nog is bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijnzaadolie...binnen paar dagen heb je er geen last meer van...weet ik van de vrouw, die heeft er meer vrouwen mee geholpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lousdy,

 

Gedroogde salie, hier thee van zetten 4 x daags, laatste x voor de poging te gaan slapen.

 

Of Chinese engelwortel, die kan je halen in capsulevorm, bij de drogist. Wordt in China door velen vrouwen gebruikt.

 

Zo heb je ook nog zilverkaars, rode klaver en monnikspeper.

 

Je moet even kijken welke het beste bij je past.

 

De overgang heb ik gelukkig al gehad.

Maar dan is het nog niet over, alleen je menstruatie, je hormoonhuishouden blijft nog langer bezig.

 

Wat Gobru zegt, klopt ook, je zal best nog meer hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Gobru en Blowsterke ik ga er morgen meteen achteraan. Zo zie je maar wat een heerlijk forum dit toch is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vrouw zegt 3 maal daag theelepeltje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Probeer eens Maca, klik Hoor ook goeie resultaten van salie.Wat ook kan werken is Royal Jelly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In lijnzaadolie zit de natuurlijke vorm van oestrogeen, dat is het gene dat verdwijnt bij de vrouw in de overgang.

Lijnzaadolie vult dit op natuurlijke manier aan, geen last meer van opvliegers, dunner haar en droogheid beneden zeg maar :verrygood

 

Dit moest ik even van de miss hier neerzetten :) :D

 

Verkrijgbaar bij de betere natuurwinkels....de tuinen bijvoorbeeld, in capsule vorm

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen is het dan zover.

Op de universiteit van Leiden gaan diverse tinctuurtjes van mij geanalyseerd worden.

Wordt geacht om 12 uur aanwezig te zijn, met hun te lunchen, dan gaan de analyses beginnen.

Ik mag daar bij aanwezig zijn.

Aangezien ik al heel de week niet lekker in mijn vel zit, hoop ik morgen toch weer verder opgeknapt te zijn.

Deze kans wil ik niet aan me voorbij laten gaan.

 

Wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Blowsterke heel veel plezier en leerzame momenten daar in Leiden.

Hopelijk vallen er wat monden open daar boven de rivieren en ontdekt men wat nieuws..

Geniet ervan , geniet van ut weer en we horen het graag......

mooi dat je zo'n ingang hebt gevonden om de wiet olie cq tinctuur op dit niveau op de kaart te krijgen.

 

Houdoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een zeer leerzame middag met een verassende uitslag :verrygood

 

Vanmiddag hebben we een korte analyse gedaan. Dit weekend een grote, waar ook de terpenen weergegeven worden.

Die uitslag krijg ik volgende week.

 

Alvast een korte impressie

 

 

gallery_6979_9442_297998.jpg

 

gallery_6979_9442_799769.jpg

 

gallery_6979_9442_574312.jpg

 

gallery_6979_9442_402273.jpg

 

gallery_6979_9442_398450.jpg

 

Later een uitgebreid verslag met nog meer foto s en een verassende uitslag qua CBD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet!!!!!!

 

Mooi dat je dit voor elkaar hebt gekregen...

 

Ik ben zeer benieuwd naar de uitslagen en conclusies.

 

Nogmaals vet!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig blowsterke...

 

goed lezen in dit topic supernoob :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was zeker super om een keer mee te maken dit.

 

 

 

gallery_6979_9442_29461.jpg

 

De tincturen worden verdund met ethanol. Tegelijkertijd wordt er ook BHO van Amnesia geanalyseerd.

 

gallery_6979_9442_31705.jpg

 

Beide stagiares, een uit Italie en een uit Tsjechie, zijn de voorbereidingen aan het treffen

 

gallery_6979_9442_18787.jpg

 

gallery_6979_9442_101051.jpg

 

Na het klaarmaken van het speciale papiertje, wordt het in het water met ethanol gedompeld, dit blijft zo 20 minuten staan

 

gallery_6979_9442_13868.jpg

 

Dan wordt het eerst bekeken onder infra rood licht, daarna om meer kleuren en duidelijkheid te krijgen met een vloeistof

 

gallery_6979_9442_5094.jpg

 

Jammer dat ik geen duidelijkere foto s heb

 

gallery_6979_9442_1180.jpg

 

Vanmiddag is een korte analyse gemaakt.

 

Momenteel wordt er een grote gemaakt waar ook de terpenen naar boven gaan komen.

 

Dat gebeurd met deze apparaten

 

gallery_6979_9442_35762.jpg

 

gallery_6979_9442_26403.jpg

 

gallery_6979_9442_65832.jpg

 

 

gallery_6979_9442_60390.jpg

 

Van deze grote analyse krijg ik nog een volledig rapport eind volgende week.

 

Wat mij vooral verbaasde, was dat de Santa Maria Super Shivagallery_6979_11919_200959.jpghet hoogste CBD gehalte heeft, daarna de hasj-landras tinctuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit blowsterke :verrygood

 

ben benieuwd naar het voledige raport!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoer...... :verrygood

 

Geen kattepis!

 

Ben ook benieuwd naar de rest !

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verhaal !

 

Het wordt hoog tijd dat dit soort testen gemeengoed worden en meer mensen toegang krijgen tot wiet olie en tinctuur omdat

de taboe sfeer is verdwenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zeer interessant om te zien, maar van welke landras kwam de hash??? Ik heb trouwens een vermoeden dat de Chocolate Rain ook wel eens een CBD-tje kan hebben.Je komt helemaal in de ohm-sferen, iets dat ik eerder meegemaakt met een buitenlandse hash 20 jaar terug.Ben benieuwd naar de terpenensamenstelling.

 

Is er nog stek in leven van deze Santa Maria Super Shiva, die getest is???

 

gallery_6979_9442_60390.jpg

 

Dit is een gaschromatograaf.:verrygood

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...