Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Smurfje

Meerdere vragen over soort plant en hok

Recommended Posts

Hallo growers en smokers,

 

Ik ben van plan indoor te gaan growen, ik heb op het moment 5 autoflowers buiten, maar ik wil toch een wat hogere opbrengst en buiten heb ik niet de mogelijk grote planten neer te zetten. Vandaar dus indoor growen.

 

Het hok is 120breedte 100diep 180Hoog... Ik heb niet de mogelijk er heel veel geld eraan te besteden, vandaar mijn vraag of het mogelijk is om met 2 ventilatoren de lucht inlaat en uitlaat te regelen? ik heb namelijk al 2 ventilatoren liggen. Is een 600 watt goed voor een hok van die groote of zou een 400 watt beter zijn?

 

Ook heb ik op het forum gelezen dat de 1 een goeie oogst haalt door gewoon kraantjes water te geven, en ergens anders lees ik dat een PH meter een MUST is en je anders veel problemen gaat krijgen wanneer je die niet heb.

 

Nog een vraagje, mij hok is/word dus 120breedte 100diep 180Hoog, er komen 5 plantjes in, het word waarschijnlijk Big Bud of ak47, hoelang zou ik deze plantjen moeten voorgroeien zodat ik voorkom dat ze de 600watter kopjes gaan geven? of zal ik moeten toppen?

 

even een samenvatting van wat ik heb, laat alsjeblieft weten of ik het met de volgende dingen red of dat er nog dingen bij moeten die echt een MUST zijn:

 

- hok 120breedte 100diep 180Hoog

- lamp 600watt of 400watt

- reflecterende binnenkant hok

- 2 ventilatoren (1 onder in het hok voor lucht invoer en 1 boven in het hok voor uitvoer)

- 5 zaadjes

- plagron bio bloei voeding troep heb ik ook nog ergens geloof ik

- ik heb kraan water ^^

- universeel potgrond

- cool white TL lampen voor de groei fase dus de eerste week of 2, ligt eraan wat jullie verstanding vinden en hoelang jullie denken dat ik moet voorgroeien voordat ik ze onder de 600watt 12/12 zet.

 

Green Greetz,

 

Smurfje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe ga je je je filter aansluiten op een ventilator :wOOt :lol: daar had je nog niet aan gedacht zo te lezen ...1 van de belangrijkste dingen

 

kweken kost nu eenmaal wat wil je het goed doen

Edited by gobru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ze laten voorgroeien hoe lang je maar wilt, sommige doen 2 weken, 3 tot een maand, de keuze ligt aan u en de ruimte die je hebt, ik persoonlijk kweek max 5 planten en laat het meestal 3 weken voorgroeien soms tot een maand

 

Als je niet veel ervaring hebt blijf ik bij een 400 watt met de afmeting die je hebt een 600 watt kan zeker ook maar de kans is groot dat je wat problemen gaat hebben met het klimaat in evenwicht te houden maar het is zeker doenbaar, wat is de capaciteit van je afzuiger dat is best wel belangrijk als je wilt gaan voor een 600 watt

 

Als je voeding bio is dan is kraanwater goed, gebruik je gewone voeding dan zal je toch gebruik moeten maken van EC en ph meter.

 

 

Ik wens je alvast veel succes

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus een filter en afzuiging is echt een must? Kan niet gewoon een gat onderin de kast maken met een ventilator die naar binnen blaast en 1 boven in die naar buiten blaast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denk je zelf :wOOt

 

zou het soms gaan ruiken omdat iedereen een filter gebruikt :lol: :lol: :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus een filter en afzuiging is echt een must? Kan niet gewoon een gat onderin de kast maken met een ventilator die naar binnen blaast en 1 boven in die naar buiten blaast?

 

 

 

Het is een must, ja.....buiten de stank is een afzuiger belangrijk om je LV en Temp op pijl te houden,

 

zoals gobru zei, ik zou niet besparen als je wilt kweken, kan je dit maand niet starten, dan start je beter binnen 2 maanden met een completer setup up.....maar een afzuiger+ filter + een goede fan controller als je wilt dat je afzuiger geen herrie maakt, dus dat is allemaal zeker aangeraden

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de stekker van je lamp ga je zelf elke dag in en uit het stopcontact trekken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de geur maakt in dit geval niet uit omdat ik vrijstaand woon, en de kast komt ergens te staan waar niemand komt. maar als een afzuiging een must is om de LV en TEMP op orde te houden, dan zal ik inderdaad nog even moeten wachten zodat ik het in 1 keer goed kan doen.

 

Bedankt voor jullie reacties :wOOt

 

en @soca

 

Ik heb nog zo een schakelkastje met ingebouwde timer liggen, was ik vergeten op het lijstje te zetten. Thanks voor het meedenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

advies is ga sparen ik ben ook ooit is heel cheap-ass begonnen en is altijd duurkoop.

 

leuk een buis ventilator maar ding maakt lawaai en bromt als de zieke zeker als het gedimt word.

 

koop of maak een soft box waarin de ventilator hangt!!!!! fluister stil.

 

koop ook een degelijk filter want veel wiet stinkt als de zieke je wilt in week 8 bloei niet nog 2 weken met gespannen billen moeten wachten of de buurt het niet ruikt.

 

persoonlijk heb ik niks met die 5 planten gedoogd beleid pure nonses.

 

 

JIPPIE U WORD NIET VERVOLGD!!!!(wat ook niet altijd is vanwege proffesionaliteit van de kwekerij) bij een huurhuis wel je woning uit geflikkerd :lol: je hoeft niet voor te komen dus je kan je niet eens laten horen!!!!

 

daarbij word je gepakt op GEUR, NSB praktijken, mogelijk brand etc etc etc

 

maar hoe je het went of keer van buiten af ken niemand zien hoeveel erstaan. 1 lampie tussen de 250 tot 600 watt gaat in een huurhuis of flat echt niet gepakt worden als je thuis weinig stroom verbruikt. zowel dan heeft dat allerlei oorzaken maar nooit het aantal!!!

 

 

faraon geeft al aan 3 tot 4 weken kwijt te zijn met voorgroeien dan komt er nog is bloei overheen +/- 9 a 10 weken tog wel en nog is minimaal 2 weken drogen :lol:

 

das 14 tot 16 weken van begin tot eind. das ong 3,5 oogst per jaar

 

geef mij maar lekker het direct 12/12 systeem dan maar wat meer plantjes de m2 maar dan behaal je ten minste 5 tot 6 oogsten per jaar. en met een zelfde opbrengst/kwaliteit en daarbij komt per 2 jaar scheelt dat 3 tot 5 oogsten ;)

 

en das altijd fijn of je nu voor jezelf kweekt of voor de dood zieke buurman :wOOt :lol:

 

zoek maar is naar topics van atmo believe me systeem is super easy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...