Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannacaine

plant ,welke grondstoffen bij welke week?

Recommended Posts

iemand die mij uit kan leggen wanneer en in welke week hij grondstoffen meer nodig heeft.

op Aarde

 

bijv :

 

week 1 voornamelijk stikstof en zo min mogelijk Kalium. ph 5.8 / 6.0

week 2 voornamelijk fosfor en stikstof . ph 5.9 / 6.1

 

enz enz enz tot einde

 

als het ware een soort voedings schema van wat de plant in de weken voornamelijk op neemt en juist minder

van in de grond moet zitten, wekelijks gezien ?

 

grtz canna

 

verkeerde topic kut !

moderator ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me gewoon aan een merk voeding/aarde houden. Als je gaat kweken op Plagron aarde dan kan je beter ook Plagron voeding gebruiken etc. Deze zijn vaak op elkaar afgestemd.

 

Wanneer je planten aan bepaalde stof tekort komen dan kan je het zien aan je planten (vaak aan de bladeren). Als je het goed doet dan zal je hier nooit last van hebben, vandaar dat ik zei dat het beter is om je aan een lijn te houden en de bijbehorende schema's. Als je echt wilt weten wat je planten kwa stoffen nodig hebben dan kan je het gewoon aflezen op de verpakking van je voeding.

 

De meeste problemen ontstaan wanneer mensen voeding van verschillende lijnen gebruiken dat kan het bijv zo zijn dat in voeding 1 al x% kalium in zit en in voeding 2 ook al een x% aan kalium zit. Wat je dan krijgt is een overkill, meer dan je nodig hebt. Je moet gewoon van je planten leren, veel dingen kan je hier op dit forum vinden. Als je problemen hebt dan kan je het opzoeken. Gewoon een schema van 1 voedingslijn aanhouden dan komt het helemaal goed. Als je bladproblemen tegen komt dan kan je het hier wel opzoeken en of vragen.

 

Wat PH betreft, als je gewoon bio aarde gebruikt dan hoef je vaak je water niet af te zuren (Plagron Bio, Canna Terra), scheelt je ook een hoop werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook heel lastig om zo'n schema te schrijven.

heeft met meedere factoren te maken wat de plant nodig heeft.

 

wat voor soort grond?

wat voor soort plant?

welke omgeving Temperatuur en lv enzo

 

je zit nooit 100% goed wat dat betreft maar als je er probeert zo veel mogelijk bij in de buurt te komen ben je goed bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen te doen als je over voeding in losse componenten beschikt en precies weet wat en hoe je eea aan moet pakken qua aanmengen en de rest.

Iets teveel van het ene en je hebt verdrukking en ook Kalium hebben ze nodig als kleintjes vd waterhuishouding :verrygood

 

Beter een goede basisvoeding nemen en daar verder op uit bouwen ipv wiel opnieuw proberen uit te vinden :D

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen te doen als je over voeding in losse componenten beschikt en precies weet wat en hoe je eea aan moet pakken qua aanmengen en de rest.

Pfff, volgens mij is er echt vrijwel bijna niemand die het zo doet. Volgens mij kom je dan ook nog eens duurder uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn er die het wel doen hoor, ook op WF al zijn het er inderdaad waar het op canna aankomt niet veel en het is veel goedkoper al werk je met heel andere volumes dan, Grondstoffen komen vaak in baal en dat is voor een particulier niet zo makkelijk, beter een flesje dan op de plank wat de hele lading dekt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen te doen als je over voeding in losse componenten beschikt en precies weet wat en hoe je eea aan moet pakken qua aanmengen en de rest.

Pfff, volgens mij is er echt vrijwel bijna niemand die het zo doet. Volgens mij kom je dan ook nog eens duurder uit.

moskou nu even denken aan een kwekers die met een tps 5pomp systeem werken :verrygood en ja die zie je hier op wf maar heel zelden

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol grow weed ik schreef ook "vrijwel bijna niemand" :verrygood Maar dat zullen dan vast wel de pro kwekers zijn ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zelfs de meest proffesionele kweker weet niet hoeveel hij van wat moet toevoegen.

die gokt ook maar en hoopt dat ie in de buurt zit.

zolang de planten geen directe feedback kunnen geven over wat ze nodig hebben blijft het toch gokken.

en daarbij zijn er zo veel factoren die een invloed hebben op de voedingsbehoefte zoals ik al eerder zei.

de gene die zegt dat ie precies kan vertellen wat een plant in welke week nodig heeft mag mij uitleggen hoe die dat weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...