Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vlrs

Witte schimmel op de aarde?

Recommended Posts

Yo,

 

begin/midden april kwamen er opeens 3 plantjes uit het niets uit de grond op de plek waar ik vorig jaar 3 grote outdoor grapefruit bomen had staan. Deze heb ik laten staan omdat ik het erg knap vond dat dat zaad de hele winter heeft overleefd, als het mannetjes zijn gaan ze alsnog om. Maar bij 1 van die 3 (inmiddels 2, 1tje is dood gegaan bij het verplaatsen en er staan trouwens ook nog 3 plantjes die ik zelf heb geplant) zit een soort witte schimmel(?) op de grond. Ik heb gewoon potgrond gemixt met friese klei en ze daar in geplant net als vorig jaar, maar nu begint er iets raars en wits op te groeien. Ik heb al even gegoogeld en het zou niet slecht zijn, alleen zegt m'n schoonpa die heel lang tuinier is geweest (en sinds vorig jaar door mij ook wietplanten heeft hehe) dat 't wel slecht is en dat ik maar beter die planten om kon hakken.

 

Nou weet ik dus niet meer wat ik moet doen? Kan iemand me helpen?

 

Hier zijn een paar foto's, de eerste is bij die ene die uit zichzelf op kwam en die andere is bij een grote bak waar 2 autoflowers inzitten.

 

gallery_35137_15813_2752763.jpg

gallery_35137_15813_1120192.jpg

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit had ik ook, komt volgens mij door de slakkenkorrels.

Ik heb alle korrels met beschimmelde aarde weggehaald want dit lijken mij niet de gezonde schimmels ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja, ik was vergeten te zeggen dat ik dacht dat het daar misschien door kwam. Moet ik gewoon die aarde en slakkenkorrels weghalen en en een beetje nieuwe slakken korrels strooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt.

 

Zijn trouwens wel erg veel slakkenkorrels dat je daar strooit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn zeker van de lidel? Zijn idd de korrels heb ik ook op me guerilla gewoon weghalen en degelijke korrels strooien gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn van de aldi geloof ik, maar ik haal 't zo wel weg en strooi wat nieuwe andere.

 

Bedankt voor alle reacties! One love!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...