Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

G-pimp

TIP! tegen kutbeesies

Recommended Posts

euy mensen, je kent het vast wel die klere beesjes die je planten aanvreten ;) niet leuk als je mooiste plantjes daardoor verpest worden.

Er is overal veel te lezen over bestrijding, maar je wordt ook niet overal wijs genoeg uit.

Daarom hier echt de ultieme oplossing die bij mij perfect werkt :blink: :

 

benodigdheden:

- 30 gram zachte of groene zeep

- 20 gram spiritus

- 1 peuk

 

Meng de zeep en spiritus in 1 liter water, ff tijdje laten staan, totdat t echt helemaal vloeibaar is.

Pak een peuk, gooi de tabak eruit in een bakje water en laat dit ook trekken tot je ziet dat de tabak zijn stoffen goed in het water heeft laten trekken.

Zeef de tabak en gooi het vloeibare goedje bij je mengsel van zeep, spiritus en water, doe dit in een spuitflessie en klaar is kees.

 

Geef je plant ongeveer 1 x per dag een douche met het spul(natuurlijk niet als ze in de zon staan!!) en alles komt goed.

Hoe vaak je het moet uitvoeren hangt af van de hardnekkigheid van je plaag en van het soort beestje (bij mij hielp het tegen alle beestjes), maar ik zweer je die beesjes eten nog liever kots :pooh dan dat ze met jou mengsel in aanraking komen :D . Je ziet ze gewoon lijden en cremeren! en terecht want ze vreten toevallig wel jou kweek naar de knoppen.

 

Het is niet slecht voor je plant, tenminste dit zou wel het geval kunnen zijn als je de dosering verhoogt (niet op getest) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt.. deze tip is toch wel algemeen bekent?, maarja ik heb gelukkig

nog geen beestje in me plant zien lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet nog steeds zeep halen..., ik krijg bij masai altijd zon witte laag op de plant en het lijkt soms wel of de plant er niet zo goed tegen kan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Groene zeep is anders dan normale zeep, in de normale zeep zitten stoffen die niet goed zijn voor de plant, zoals o.a. parfum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Groene zeep is anders dan normale zeep, in de normale zeep zitten stoffen die niet goed zijn voor de plant, zoals o.a. parfum.

Dus met wat moet je het dan mengen..? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Groene zeep is anders dan normale zeep, in de normale zeep zitten stoffen die niet goed zijn voor de plant, zoals o.a. parfum.

Dus met wat moet je het dan mengen..? :whistling

30 gram groene zeep

20 gram spiritus

1 sigaret

 

als je dit bedoelt dan moet je voort ff beginnen met bovenaan lezen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groene zeep zit vaak in zon klein plastic emmertje. het merk heet "Driehoek" en is overal verkrijgbaar.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...