Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nikeuw

Kweekverslag 24 x 11l potten

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Dit is mijn 1e kweek dus het zal waarschijnlijk niet allemaal vlekkenloos verlopen.

Daarom zou ik graag jullie hulp hebben bij problemen.

 

Wij gaan 24 stekken in een tent binnen zetten, dit is wat wij tot nu toe hebben.

 

1 x silverbox mylar tent 120x120x200cm

1 x lamp met spiegelkap 600w

1 x davin relaiskast 600w

1 x buisventilator RVK 125 L1 365 cube

1 x can-lite 300 can filter plastic 300 m3

1 x ventilator met thermostaat

1 x hygro thermometer

1 x maatkannen groot en klein

1 x poederblusser

1 x ph meter

1 x kw kachel

4 x lightmix + perlite 50l

 

Dit is ongeveer wat we hebben aangeschaft, zal wel wat dingen vergeten zijn.

 

Voeding ben ik nog even aan het uitzoeken weet nog niet welke ik wil.

 

Ik zal proberen regelmatig een update te geven met foto's.

 

bakken.jpg

tent.jpg

grond.jpg

 

Gr Nikeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice spul, ik zelf zou voor 4x4 gaan 16 stekjes, jammer dan van die andere 8..

Ik denk dat je met 24 onder 600 op zon vlakje wel een mega bos krijgt, en kwa opbrengst t zelfde.. alleen fucking veel knipwerk en kleine topjes.

Maarja wie ben ik..

Voor voeding zou ik gewoon canna vega en terra nemen, kan weinig fout aan gaan.

 

De mazzel en kweek ze,..

 

P.s ik neem aan dat je alles nog netjes afwerkt ?

Kabeltjes, ophanging vd lamp etc. (Rollertjes zijn leuk, maar k zou gewoon 2 kettinkjes nemen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed hoor...ik doe er 25 per meter, en geen kleine topjes, niet te lang in de groei houden max 2/3 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou maximaal de helft van het aantal potten neerzetten,

en die potten dan een stuk groter pakken.

 

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 4 x 65 liter smartpot pakken :)

 

 

Succes :)

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is mijn 1e kweek dus het zal waarschijnlijk niet allemaal vlekkenloos verlopen.

Daarom zou ik graag jullie hulp hebben bij problemen.

4 x lightmix + perlite 50l

 

Voeding ben ik nog even aan het uitzoeken weet nog niet welke ik wil.

 

Gr Nikeuw

 

Als het je eerste kweek is en je het juist wel vlekkeloos wenst te laten verlopen zou ik het starterspakket van sannie bestellen in combinatie met Bac bloei en Bac biologische PK booster.

 

Voor dit aantal zal je wel 2 a 3 pakketten nodig hebben maar dan heb je ook wat en er kan weinig fout gaan en dan hoef je ook geen ph en ec meter aan te schaffen want er valt niks te meten aan kraanwater.

 

GR. knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaat goed hoor...ik doe er 25 per meter, en geen kleine topjes, niet te lang in de groei houden max 2/3 dagen

 

 

Nee, maar over het algeheel kom je gelijk uit.. (in gr)

Maar je hebt dan die hele ene rij rondom echt wel mindere resultaten..

Ik weet namelijk, dat je nooit 1.20 x 1.20 en dan met name die laatste 20x20 volledig belicht kan je lullen wat je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo,

 

Bedankt in ieder geval voor de reacties!

 

Ik denk dat ik maar voor de canna vega en terra ga.

 

Als deze kweek goed gaat dan zullen er nog 1 of meer tenten volgen dus dan ga ik wat kijken met aantal planten enz.

 

@gobru, maar 2/3 dagen laten groeien en dan gelijk in de bloei zetten ja?

 

Ze komen er deze week in te staan dus dan zal ik wat foto's maken.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
@gobru, maar 2/3 dagen laten groeien en dan gelijk in de bloei zetten ja?

 

yep, zo werkt sog :)

 

 

 

Nee, maar over het algeheel kom je gelijk uit.. (in gr)

 

bij jou misschien :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

plp.jpg

 

Sorry dat het zo lang duurt, flink druk de laatste tijd.

We hebben ze sinds donderdag.

 

In sommige potten staan 2 stekken zodat we dalijk de kleintjes kunnen wegdoen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Hier weer een update.

 

plp1.jpg

 

plp2.jpg

 

plp3.jpg

 

Zoals je kan zien hebben sommige een klein beetje gele verdorde randjes, ik neem aan dat dit komt doordat de lamp iets te laag hing?

 

Verder gaat het wel goed, ze groeien flink hard!

 

Deze foto is van 2 dagen geleden en vandaag hebben we ze in de bloei gezet, wat vinden jullie van de keuze ze nu al/pas in de bloei te zetten?

 

Hoorde laatst van een andere kweker dat hij ze om de paar dagen water geeft en dan wat meer. Heb hier ook wel eens zoiets gelezen, wij doen momenteel gewoon iedere dag een beetje en zelf voelen of de grond nog een beetje vochtig is. Wat doen jullie?

 

Dit was het wel zo een beetje :specool

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe vochtig is het in je tent ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof rond de 40/50 %

Zal vanavond weer wat foto's erop zetten ben namelijk 2 weken op vakantie geweest.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond het ook al een beetje vroeg ja!

Maarja het werd aangeraden en ze staan er niet heel verkeerd bij nu.

 

Heb gister even foto's gemaakt.

 

hennep.jpg

 

hennep_2.jpg

 

en na het dieven

 

hennep_3.jpg

 

Ze zijn nu ongeveer 4 weken onderweg vanaf dat we de stekjes kregen en 2 weken nu in de bloei.

 

Ze zien er allemaal prima uit alleen op deze laatste foto zie je de plantjes die niet zo heel veel blaadjes hebben.

 

We geven nu om de dag ongeveer 1 liter per plant behalve als ze nog te vochtig zijn dan wachten we 1 of 2 dagen.

 

Luchtvochtigheid was inderdaad 50%

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vond het ook al een beetje vroeg ja!

Maarja het werd aangeraden en ze staan er niet heel verkeerd bij nu.

 

Heb gister even foto's gemaakt.

 

hennep.jpg

 

hennep_2.jpg

 

en na het dieven

 

hennep_3.jpg

 

Ze zijn nu ongeveer 4 weken onderweg vanaf dat we de stekjes kregen en 2 weken nu in de bloei.

 

Ze zien er allemaal prima uit alleen op deze laatste foto zie je de plantjes die niet zo heel veel blaadjes hebben.

 

We geven nu om de dag ongeveer 1 liter per plant behalve als ze nog te vochtig zijn dan wachten we 1 of 2 dagen.

 

Luchtvochtigheid was inderdaad 50%

Gr

 

Sorry maar uithuilen en opnieuw beginnen. Wat een dunne sprietjes en zoveel vrije ruimte.....

 

Zet er gewoon 9 neer in 18 liter potten. Zal je is zien. Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

vond het er wel mooi uitzien, 1e ronde zoiezo altijd van je planten af blijven, gewoon laten gaan, nu heb je het met dieven in mijn ogen juist verneukt want nu is opeens niet meer vol en dat was het wel.

 

hoe komt het dat je niet weet wat voor stek je hebt? heeft je stekkenboer een prijsafspraak met je ofzo? dat ie zegt dat het Amnesia is, blijkt het dure PP te zijn ofzo

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jadasveel

Stel wij zetten er de volgende ronde 9 in 18l in, hoe groot moeten we ze dan denk je in de bloei zetten.

 

Zal binnenkort wel weer ef een foto maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jadasveel

Stel wij zetten er de volgende ronde 9 in 18l in, hoe groot moeten we ze dan denk je in de bloei zetten.

 

Zal binnenkort wel weer ef een foto maken.

 

6/7 internode toppen en dan twee dagen wachten en in de bloei. Komt t wel vol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wij hadden ook 16 per m2 ;)

volgende ronde gaan wij ook terug naar 4 per m2 :jump:

 

veel suc6 vooral met je afzuiging/warmte (ik heb onlangs geleerd dat je afzuiging 20% meer moet zijn als alle licht wattage opgetelt :P)

ook iets wat wij atm niet hebben en veel last met de warmte hebben.

 

Heb je ook een Luchtbevochtiger ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen goed nieuws, we hebben spint :lol: :smoke

 

2 dagen geleden viel het ineens op.

 

Ze moeten ongeveer nog 1,5 week en er zijn nu ongeveer 3 toppen redelijk (ingespint).

 

Hier wat foto's

 

20130807_125348.jpg

 

20130807_125359.jpg

 

20130807_125407.jpg

 

20130807_131615.jpg

 

20130807_131620.jpg

 

20130807_131625.jpg

 

Zoals je kan zien zit er veel verschil tussen de hoeveelheid spint.

Er zijn nu 2 planten zover aangetast dat ze al aardig snel aan het afsterven zijn.

Ik dacht er zelf aan deze er tussenuit te halen en weg te gooien.

 

Maar nu is de vraag, wat gaan we doen?

Ik ga proberen vandaag en/of morgen wat roofmijt te kopen ergens en ga vanavond wat touwtjes spannen in de hoop dat de spint naar boven loopt via het touw.

Ook las ik dat je verschillende vloeistoffen erop kan spuiten b.v. water met zeep, maar dat dit niet echt goed is voor de kwaliteit van de wiet.

 

Heb je nog andere suggestie, heel graag!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bac bio plant vitality plus raad ik je aan, is bio stof heb toen 1x goed gespoten en anderhalf week geen last gehad daarna nog 1x gespoten en ze waren vrijwel verdwenen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
bac bio plant vitality plus raad ik je aan, is bio stof heb toen 1x goed gespoten en anderhalf week geen last gehad daarna nog 1x gespoten en ze waren vrijwel verdwenen :smoke

 

Zou ik ook doen op die grote toppen pfffff...

 

Roofmijt heeft ook geen zin meer. Enige wat je kan doen is stofzuigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeiii niet te best ouwe

 

en t is ook niet van gisteren ofzo... was het je nog niet eerder opgevallen dan er beestjes waren?

 

zonde zeg!

 

bijna altijd gezeik met stekken van de growshop als ik het goed begrijp

 

maar dat je bladern zo verbrand zijn is ook niet normaal

 

 

stofzuigen werkt schijnbaar, kheb het ooit eens iemand zien doen tijdens het knippen.. hij vertelde erbij dat hij daarvoor dagelijks met de stofzuiger het hok in moest

dus je hebt er flink werk aan...

 

k heb ooit eens iets gelezen over een sate prikker boven in je top, omdat spint altijd in het hoogste punt wil zitten gaan ze op de prikker een web spannen ipv je plant

maar geen ervaring mee!

 

hopen dat het goed komt!

 

tentje goed schoonmaken (desnoods spuiten) voor dat je de volgende ronde begint

en k zou eens opzoek gaan anar zaadjes... dan begin je schoon, zonder het gezeik van stekken met meeldauw/spint etc etc

 

succes

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van de spint zeg, als ik stekken haal, dan dompel ik ze geheel in een anti spint oplossing (plant vitality plus of ARTS spint). vind sproeien moeilijk omdat meeste bestrijdingsmiddelen contact spray zijn, dwz als je mist gaan ze niet dood, dit voorkom je dus met het geheel onderdompelen van de stek (niet de plug!), dit herhaal ik dan nog 1x, na een week en dan gaan ze hun laatste pot van 20L in dus gaat onderdompelen niet zo goed meer :P, maar heb nog nooit een spint probleem gehad op die manier. (ander voordeel is, als je dit preventief doet in vroeg stadium, het gif er tegen de tijd van oogsten er ondertussen wel uit is, want gif sproeien met toppen is eigenlijk een no-go, als je het al doet, moet het al een bio gif zijn en geen dikke toppen anders dikke toppen + vocht = toprot )

 

En als je beetje goede stekkenboer hebt, doet hij dit natuurlijk al voordat hij je ze verkoopt..

 

Verder moet je nu goed je tentje schoonmaken, anders geheid weer problemen met de volgende draai ;) (eigenlijk sowieso na iedere draai je hok/tent schoonmaken!)

 

Maar ik zie hele toppen ingekapseld met webben, had je nog enigsinds kunnen voorkomen door met de stofzuiger (met panty) er dagelijks eroverheen gaan, je wilt je toppen natuurlijk ten alle tijden beschermen.

Ook dagelijks (als dat kan natuurlijk) even de bladeren inspecteren, die webben kun je meestal goed zien in de kartels van het blad mede als de spint zelf onder het blad zelf. (hoe eerder je het ziet, des te beter kun je ingrijpen)

 

Stel je stekken waren schoon of je had zaad, dan ben je nog niet altijd veilig voor spint (of andere beestjes), ik heb daarom ook een filter/gaas voor de inlaat gemonteerd en niet met dezelfde kleren waarmee je lekker door het bos gewandeld hebt je eigen hok bezoeken, of eerst andermans hok bezoeken daarna die van jezelf ect.

 

Denk dat iedereen wel eens een dik spint probleem heeft gehad, ikke wel in ieder geval, vandaar nu dus de voorzorgs maatregelen, want spint kan echt heel snel een heel groot probleem worden zie je wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...