Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dirk1965

Bloei

Recommended Posts

Hallo, ik zit met een eigenaardig probleem. Vorig jaar vroeg ik mijn vriendin om bij een bepaalde growshop in Amsterdam een bepaald soort zaad te kopen. (Royal Queen #1) De shop bleek niet meer te bestaan en ze is toen bij een andere shop gaan vragen en die hebben haar een papieren zakje met zaad meegegeven bewerend dat dat hetgeen was wat ze zocht. Nu heb ik zo'n zaadje ontkiemd, ging heel vlot en groeide ook goed. Had al redelijk snel bladeren met 7 vingers. Een goede 10 dagen geleden heb ik besloten om de plant in bloei te zetten (12/12) maar het ding blijkt te weigeren om te bloeien. Zou dit om een autoflower kunnen gaan of weet iemand anders wat de oorzaak kan zijn. Ik heb op een bepaald moment wel wat temperatuurproblemen gehad in het hok (temp schoot soms ineens tot bijna 40° om daarna terug te zakken onder de 20°) maar die zijn nu onder controle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zet de lamp maar op een 11/13 licht regime ipv 12/12, dus 11 uur licht & 13 uur donker voor de duidelijkheid.Tropische landen dicht bij de evenaar hebben een 12/12 licht/donker.

 

Heb je een foto van de plant?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nog even afwachten. Zaden planten kunnen soms nog wel 2 weken doorgroeien zonder dat er bloei te zien is. Zie je over een week nog niets? Dan zou ik me zorgen gaan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30306_15762_2780615.jpg

gallery_30306_15762_2451415.jpg

gallery_30306_15762_914321.jpg

Plant staat onder 6x55w PLL en in de hoeken van het hok staan nog een paar 18w tl om ook onderaan wat extra licht te geven. De volgende plant is al aan het voorgroeien onder een scrognet. Plant is ergens eind maart, begin april ontkiemd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijgt de plant mischien vals licht?

anders idd gewoon nog even afwachten komt vanzelf wel hoor,

zaden hebben gewoon wat langer nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal nog een weekje duren voor je iets gaat zien, zo te zien is de plant nog niet heel erg oud, duurt soms wel tot vier weken met zaadplantjes voor ze gaan bloeien (tenminste hier wel). Heb nu zelf er eentje die er wat langer over doet, de rest was met 21 dagen in de bloei, die laatste begint nu de eerste haartje te laten zien, rest heeft al bolletjes ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

onder laag wattage duurt dat soms ook veel langer en na 10 dagen is vrijwel ondenkbaar .

een rooie libanon wel btw .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dan maak ik me voorlopig geen zorgen. Ik las hier altijd dat ze binnen de 10 dagen na 12/12 begonnen te bloeien maar dat is dus specifiek voor stekken heb ik nu begrepen. Mijn vorige planten heb ik allemaal in open lucht afgebloeid maar deze keer wou ik er eens eentje binnen afwerken om te zien of mijn toppen dan wat compacter zouden zijn.

Ik heb dus ook begrepen dat de soort rooie libanees is. Ik vind daar niet direct veel over terug maar ik veronderstel dat het dan toch goeie wiet geeft.

Dit is de 2de plant van hetzelfde zaad die ik enkele weken geleden ontkiemde. Deze staat nu gewoon buiten in de zon en gaat in het hok als de andere klaar is. zoals je kan zien wordt deze een scrog.

gallery_30306_15764_1711863.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die TL lampen in de hoeken heeft je plant niets aan, om effectief te zijn moet TL 5 à 10 cm van je plant.

Kan je ze niet wat dichter hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, die hangen vast aan de wand. Trouwens, die tl rechtsachter hangt bijna tegen de plant hoor, die aan de andere kant inderdaad iets verder maar staat op dezelfde schakelaar dus brandt automatisch mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 10 dagen is me maar 2 keer gelukt 1 keerde een zaadplant die al 3 maanden inde groei had gestaan en al geslacht toonde voor omschakelen,

De andere keer was met stekken,

 

De genetica moet eerst volwassen worden voor het wil gaan bloeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...