Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skidzofrenic

probleempjes met zaailingen

Recommended Posts

Hoi mensen

 

ik heb hier op het forum enorm aan het rondkijken geweest in verband met een probleem dat ik heb en ik kan het niet vinden dus doe ik maar een poging om het een keer te vragen omdat ik ten einde raad ben

 

ik kweek nu ongeveer een jaar of 3 in een secret jardin tent en heb eigenlijk nooit problemen gehad tot de laatste 3 pogingen (pogingen omdat ik het na 3 weken niet meer zag zitten en gewoon opnieuw begon)

 

mijn zaailingen zijn nu voor de derde keer een week of 2 oud en de blaadjes beginnen van uit de nerf te vergelen....daarna word het hele blaadje geel en daarna beginnen de uiteindes presies uit te drogen maar blijven toch nog soepel..

 

ik heb een fotootje van 3 verschillende blaadjes die goed het verloop aantonen

problemen-1.jpg

 

ik hoop echt dat iemand dit herkend

 

bedankt en groeten

Skid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet eruit als overvoeding, maar je geeft wel erg weinig info over de omstandigheden en gebruikte materialen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi...

 

Wij hadden graag wat meer info over je setup gehad .

 

Wat is je medium ?

Hoeveel water geef je ?

In Welke week van groei zijn je dames ...

Ik gok zelf op 2 weekjes .(dat stond er dus al)

 

Afstand van lampen tot plant ... Hoeveel watt ?.

 

Al deze dingen zijn belangrijk voor een deugdelijk advies ..

 

Zelf zou ik bijna denken dat je verkeerde aarde hebt...

 

We zijn je complete lijstje graag voorbij komen!

 

Groenegroet,

 

Urbangrower

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wat de vorige 2 al aangeven, beetje meer info is nodig om te kunnen inschatten wat er aan de hand is.

 

is er toevallig wat in de ruimte veranderd waar de tent in staat, denk aan andere vloerbedekking of net geverfd? Of iets anders in je tent geplaatst wat er vroeger niet in stond, misschien vijverfolie in je lekbak geplaatst waar weekmakers oid inzit?

 

De reden dat ik dit vraag is dat ik op 1 locatie nooit een kweek heb kunnen afronden en de symtonen en bladkenmerken die jij laat zien lijken op hetgeen ik daar ook had. Na drie weken was alles op sterven na dood.

 

Heb nooit de reden kunnen achterhalen maar het heeft te maken gehad met gifdampen naar binnen aanzuigen vanuit de ruimte waar de tent stond.

 

groet

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je int begin last hebt, ligt het waarschijnlijk aan je aarde...Anders zou er niets echt impact kunnen hebben..

 

te zware voedingsmix? met een blaadje ben je niet veel,de totale plant en hoe het probleem eruit ziet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kweekmedium..daar ligt je probleem

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te veel water (komt er ook teveel voeding vrij voor de kleine), 'vergeling' en dat brosse slappe randje vanaf de punt is een weggever wat dat aangaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL ik had op een verkeerde post gereageerd

 

Sorry

 

ok beetje meer info dus

 

men tent is een DR120 120x120x200

 

lamp 400W

 

onderstaande is eigenlijk hetgene ik altijd doe:

 

ik kweek men zaadjes op in jiffy pellets

 

lamphoogte tot ze uitkomen 1m

als ze een cm of 2 boven de grond steken zak ik naar 50 cm en als ze een cm of 4-5 zijn gaa ik naar 45cm en die afstand blijf ik houden tot ik knip

 

ik wacht met de plantjes in de aarde te zetten tot de worteltjes uit de jiffys komen en dan zet ik ze in potten van 11 liter

 

de aarde die ik gebruik is universele potgrond aangelegd met perliet...ongeveer 1liter perliet per 10 liter aarde

 

men luchtvochtigheid zit in de groejfase tussen de 65 en de 75% (ik gebruik natte Tshirts om de vochtigheid hoog te houden)

 

lamp staat op 18/6 en afzuiging gebruik ik eigenlijk niet voor ik naar bloej zet

 

als de lamp brand zet ik altijd een van de flappen een beetje open

 

op de kamer waar ik kweek staat ook altijd de venster klein beetje open zodanig dat er altijd verse lucht in kan

 

ik gebruik Hesi voeding en het bijhorende schema...vanaf ik de jiffys in de potten doe (dit is meestal na een week of 2) begin ik aan de groeiweken

Meestal groej ik dan 4 weken...in die groejperiode geef ik 100 tot 150 ml water per plant

vanaf de groej geef ik 200 ml en naarmate de weken vorderen zit ik op het einde van de bloeifase aan 400ml per plant

Meestal geef ik om de 2 dagen water(hangt eigenlijk af van de droogte of vochtigheid van de grond..soms om de 3 dagen soms elke dag)

 

Na de bloei komt de knip

 

Na de knip komt de droog

 

Na de droog komt de rook

 

 

 

 

Zo ben ik dus toch al een jaar of 3 bezig...nooit problemen gehad

 

Het enige dat veranderd is is de grootte van men tent

 

De eerste 2j kweekte ik in een DR90 90x90x160 400W

het derde jaar in de 120

 

Nu moet ik wel zeggen(waarschijnlek is dit geen factor) de eerste 2 jaar kweekte ik normale cyclus planten ( in de dr90) en het laatste jaar had ik er enkel Autoflowers in staan(in de dr120) en nu was ik trug van plan om normale cyclusplanten te zetten

 

Dus mijn laatste 3 pogingen zijn dus na 3 weken de mist in gegaan...

De eerste 2 begonnen te vergelen als ze nog in de jiffy pellets zaten en dacht ik al dat ze TEveel water kregen,maar de laatste keer(momenteel dus) zijn ze beginnen te vergelen na 3 dagen in de aarde...de aarde was wel vochtig als ze uit de zak kwam en ik heb enkel de eerste dag 100 ml gegeven

 

zou het nog altijd teveel water zijn?

 

ik hoop dat dit genoeg info is

Share this post


Link to post
Share on other sites
lamp staat op 18/6 en afzuiging gebruik ik eigenlijk niet voor ik naar bloej zet

 

als de lamp brand zet ik altijd een van de flappen een beetje open

op de kamer waar ik kweek staat ook altijd de venster klein beetje open zodanig dat er altijd verse lucht in kan

en dus waait de verse lucht vanzelf naar en langs de planten want zo werkt dat toch :)

 

Als de sodemieter de afzuiging aan, je hebt nu een klimaat van lik me vestje omdat de planten veel te weinig verse lucht aangevoerd krijgen, zelfs mogelijk 'bedorven' lucht te weinig zuurstof, gerecycelde lucht zegmaar, vind jij ook niet lekker :)

 

Daarna is de aarde en je water geven volgende verdachte, die tikken ineens extra aan als je klimaat niet in orde is en dat komt ook niet snel goed indien je dat niet 1st aan pakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja maar ik vrag me af hoe ik dan al de vorige kweken geen enkel probleem heb gehad dit nu plotseling wel is,ook al doe ik alles tzelfde

 

greetz

Skid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien omdat de ene kweek de andere niet is?

 

Ga ook goed na of er in de omgeving niet iets is veranderd (rolgordijn, geverfd etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja men afzuiging staat op

ik heb nog een extra inlaat geopend met een buis tot op de grond en gaten in gemaakt zodanig dat ik toch wel genoeg verse lucht krijg

ook geen water meer gegeven en op het eerste zicht is er presies toch enige verbetering

 

de kamer op zich is helemaal onveranderd...geen andere gordijnen,verf en dergelijke

 

greetz

Skid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...