Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
power p

Rare manier van groeien!

Recommended Posts

Hallo mede kwekers!

Ik heb wat bubbles stekken staan en die groeien naar mijn gevoel niet zo als het moet.

Ze zijn nog aardig klein na 3 weken en zien er niet uit als gewone plantjes.

Ze hebben 1.5 week groei gehad en staan nu twee weken onder 12 /12.

Ze staan met hun voetjes in goldlabel special mix en er hangt 600 watt boven.

Ze krijgen nu nog steeds bac groei voeding mee.

Weet iemand wat het kan zijn waarom ze er niet zo uit zien als ik had verwacht of is het normaal bij dit soortje ?

gallery_5827_4934_4368990.jpg

gallery_5827_4934_838050.jpg

gallery_5827_4934_4197167.jpg

 

Ze zijn ongeveer 15 tot 20 cm hoog.

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel te snel in de bloei gezet en te nat zo te zien, dan krijg je bijna geen wortelontwikkeling.

Trek er eens een pot af dan zie je het gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te snel in de bloei kan ik wel in komen maar te nat absoluut niet.

Ze hebben net water gekregen en dat is maar een half litertje.

Ik denk trouwens dat als een plant te snel in de groei wordt gezet hij niet al te groot word maar denk niet dat het verklaard waarom de blaadjes er vreemd uit zien.

Ik zal nog even een foto maken om te kijken of ik het probleem wat ik bedoel beter in beeld te krijgen.

 

in iedergeval bedankt voor je reactie.

 

gallery_5827_4934_1702157.jpg

gallery_5827_4934_444635.jpg

gallery_5827_4934_1886756.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht vochtigheid ligt rond de 35% en de temp rond de 28 met de lichten aan en uit rond de 18 graden.

Kan niet echt sporen zien van meeldauw,geen wit poeder op de bladeren of zo.

De stekken zagen er echt goed uit in het begin maar ze sloegen niet snel aan en ik begin te vermoeden dat het misschien wel oude dames zijn geweest en dat ze daarom niet echt van de grond af komen.

Ik heb niet echt tijd om opnieuw te beginnen want de vakantie ligt op de loer maar vraag me zelf wel af of ik door moet gaan met deze ronde!

de kleur is goed en ik zie geen rare plekken alleen vind ik de plantjes er niet uit qua vorm dan bedoel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trek er eens voorzichtig een pot af, als de wortelontwikkeling miniem is, weggooien, dan wordt het niks meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal wel aan de fotos liggen maar er ligt idd een witte waas over je blad, verder zie ik niet echt veel bijzonders aan je bladvorm zelf.

Wel raar model plantje als je dat bedoelt.

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook de eerste keer dat ik bubbles heb staan en misschien groeien ze ook wel zo!

Ik kijk het nog even aan tot dat ze echt in de bloei schieten.

Ik hou jullie wel op de hoogte en zal over een weekje nog wel wat plaatjes schieten.

 

Bedankt voor de reakties en laten we het beste er van hopen :rolleyes:

 

Groeten power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een ideetje om volgende keer een meetlatje te gebruiken voor je ze in de bloei zet. Zelf ooit eens 30cm hoge plantjes in de bloei gezet en dat werden kleine jongens van 50 -65 cm. (zat 1 sativa tussen :rolleyes: )

Nu zet ik ze rond de 60 cm in de bloei en dan hoop ik dat ze rond de 90 -110 cm eindigen. Is weer een gok omdat ik nieuwe soortjes heb staan voor me.

 

Globaal kan je zeggen dat de plant ongeveer de helft groter wordt als de maat waar je hem in bloei zet. ( 50cm> +/- 75cm ; 100cm > 150cm etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mr weed.

Dat ga ik onthouden dank je wel.

Maar ik had nog 12 weken voor ik op vakantie ga en ik dacht er nog 1 te redden en dan weet je dat het bijna altijd fout gaat om dat je dan te snel wil :rolleyes:

Maar de volgende ronde heb ik weer alle tijd en ben ik lekker uitgerust en lekker bruin als het goed is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe , nouja je weet wat de oorzaak is en wat je er aan gaat doen. Stapje voor stapje kom men steeds dichter bij de ideale kweek :rolleyes:

Ik maak ook nog stomme fouten hoor. Laatste keer met overpotten een haastklusje, mooi een luchtbel in mijn emmer en ik maar raar vinden dat een plant achterbleef. Niet goed water gegeven ook na het overplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens of de wortels onder in de pot er onderuit komen.

 

Zijn dat 18 liter potten? De bladeren ontwikkelen zich wel vaag ja. Weinig stekels en verre van 9 vingers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt wel of de stekken van een revegende plant zijn gekomen. Als over 2 weken nog niet goed de bloei er in zit zou ik ze weg doen en opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu al op 12/12 is vragen om kleine plantjes.. en meeldauw heb je ook last van zo te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet iemand wat het kan zijn waarom ze er niet zo uit zien als ik had verwacht

 

Ze staan met hun voetjes in goldlabel special mix en er hangt 600 watt boven.

Ze krijgen nu nog steeds bac groei voeding mee.

 

Onmogelijke combi gemaakt je hoeft helemaal niks bij te voedden met GL Special mix als je een stek op 18ltr daarmee gevuld zet ;)

Nogal logisch dat ze zo klein en gedrongen zijn, je hebt nog mazzel dat ze niet helemaal stil staan, wel leuke foxtail kans als je zo door gaat :lol:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elmo

Geen meeldauw!

komt door de foto's

 

@lostchild.

dacht dat je altijd wel een beetje moest mee voeren ;)

Maar we houden goede moed ze beginnen al een beetje te klimmen en ik heb ze na 10 dagen in de bloei gezet omdat ik een beetje tijd te kort kom.

Ze staan in 11 liters dus ik weet dat 2 en halve week beter hed geweest maar dat is weer een les voor de volgende keer :lol:

Edited by power p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat het geen kilo gaat worden weet ik wel maar ze beginnen aardig uit het dalletje te klimmen en misschien gaat het toch nog iets worden ;)

Ik laat ze maar gewoon staan en zie wel wat het aan grammen gaat opleveren.

De kleur is goed en ze ruiken al goed al zit er nog geen topje aan.

voor de gene die willen weten hoe dit gaat af lopen zal ik wel regelmatig een fotootje plaatsen :lol:

gallery_5827_4934_3848562.jpg

gallery_5827_4934_3228367.jpg

gallery_5827_4934_4179998.jpg

gallery_5827_4934_2286415.jpg

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er al stuk beter uit, geen verbrande bladpuntjes zo te zien, wel donker groen blad, voorlopig geen voeding zou ik doen.

 

succes

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...