Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

K3 4 eva

Arnold's gekke groene avonturen

Recommended Posts

He Elmo,

Ik ben vollop aan het oogsten.. Even uit het hoofd: Guerilla Gold, Ierdbei, Highrise freebees, eigen Deens zaad, ... En ondanks het weer nog steeds zo goed als zonder rot.

Al wel een tijdje niet meer bij de swamp-spot en de autoAsianHaze geweest. Komende week ga ik eens piepen. Heb het momenteel te druk om te posten, heb wel de datums goed genoteerd dus ik kom hierop later zeker terug. Nog later doe ik er wat smoke tests van een aantal vrienden en mezelf bij.

 

Fijn weekend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haaidihohow!

 

Na een lange afwezigheid, ben ik terug om de growlog van mijn outdoor Guerilla 2013 af te ronden.

 

Eerst en vooral, de Evaluatie aka. De foutenlijst:

 

- Wacht niet te lang om zaad van de beker water in de grond te stoppen (24u)

- Zet je naamplaatjes al direct in de zaailing bekertjes, anders kunnen er onderwegen fouten gebeuren

- Goed voorbereid zijn voor de hele resem soortjes die je uit elkaar wil houden, voorzie voldoende plastiek zakken tijdens het oogsten en ook het goede aantal droog plaatsen

- Laat planten die geoogst zijn in de regen niet ongeknipt overnachten, ze kunnen in slechts 12u schimmel pakken

- Ik mag mijn DIY knipmachien niet nog een jaar uitstellen :)

- Bewaar verse hash niet in een plastiek zakje als je niet wilt dat ze beschimmelt, ookal lijkt het droog aan de buitenkant

- Waterstofperoxide heeft gewerkt om een schimmelplek op mijn stam te genezen

- 4cl plastieken wegwerpbekers werken perfect als zaailingpotjes

- Droge periodes zijn in Belgie geen enkel probleem als je planten al wat tijd hebben gekregen om wortels te vormen. Zelfs deze zomer werkte het perfect zonder water te geven.

- Koperen ringen in combinatie met look werkt goed om slakken van je planten te houden zolang onze vriendjes niet heel hongerig zijn

- Een dikke duim naar de Highrise crew en RCMC! zij hebben mijn standaarden voor buitensoorten een nieuwe kijk gegeven

 

- Potentie en het kunnen oogsten of niet zijn de enige twee parameters waar ik vanaf nu rekening mee ga houden. Mijn focus was wat bemist door de vroege oogst, autoflower/non-autoflower, extreme rotbestendigheid enz. Vanaf nu vraag ik mezelf: Kan ik het oogsten? Heeft het betere potentie dan mijn huidige outdoor toppers?

 

 

Deze soorten staan op mijn lijst voor seizoen 2014:

 

Mijn toplijst van de voorbije 5jaar qua potentie:

 

Purple Maroc (female seeds)

Guerilla Gold 2 (Highrise)

Ierdbei (LaBuenaHierba)

Think Different (GrowersChoice)

 

en nieuwe:

 

Hashplant 2 (Hybrids from Hell)

Maverick (Da Bean)

another RCMC version

another LBH autoHaze

Freezeland

 

 

 

Aight, let the picture war begin!

Met een konijntje! :)

Als er graffiti liefhebbers zijn, zeker deze Belgische artiest eens opzoeken, zijn naam is ROA en zijn werk is echt zeer nice!

 

1okteigenzaadROA15_zpsa1cf83e6.jpg

 

Dit is een topje van de konijnenplant, mijn eigen onbekende Deense zaad

1okteigenzaadROA2_zps3f39f317.jpg

 

 

16 September, Guerilla Gold ready to chop

 

16septGG2Mais5_zpsb2e87d9f.jpg

 

16septGG2Mais16_zpsa021c962.jpg

[/url]

 

16septGG2Mais57_zps0e099743.jpg

 

Echt dichte popcorn buds! Was echt genieten om te knippen!

 

 

Close up van een droge knop, heb echt lekker veel zaad voor volgend jaar :)

 

Ookal waren bezade knoppen, het was een van de beste buiten outdoor kruiden dat ik ooit gerookt heb! Hij geeft een leuke actieve high, echt perfect voor overdag te roken.. Lezen en gewoon wat nadenken zijn echt super na een paar trekjes van deze jonge :)

Ik heb een aantal testerpakketjes uitgedeeld aan vrienden en iedereen zei: “Zet meer van deze shit volgend jaar! Zalig wietje dat je daar hebt!”

 

DSCF7098_zpse84014df.jpg

 

 

 

 

4 oktober, Ierdbei oogst

 

De eerste boeren begonnen de mais te oogsten in het begin van oktober, gelukkig was de Ierdbei een flinke jongen, juist op tijd klaar. Een weekje later oogsten had misschien nog iets beter geweest, maar had niet echt zin om dat risico te pakken :)

 

 

4oktIerdbeiLBHMaisoogst3_zpsf114ac13.jpg

4oktIerdbeiLBHMaisoogst35_zpsf0e04a25.jpg

 

 

 

Wat een sterk, maar zeer aangenaam fruitige, geur heeft deze seg! Steek hem niet in een gewoon zipzakje als je niet wil dat iedereen weet dat je een smoker bent :) De wiet heeft de beste smaak dat ik ooit gehad heb van een buitenplant en de buzz is top! Krijgt zeker een plaatsje in 2014!

4oktIerdbeiLBHMaisoogst19_zpsb67c5cf9.jpg

4oktIerdbeiLBHMaisoogst26_zpsdbf1e4dd.jpg

 

 

13 oktober, swamp spot

 

Voor de oogst hebben deze een hele week slecht weer gehad, maar bijna geen enkel stukje toprot te bespeuren op geen enkel van de soortjes. Zoals je kan zien was de Maroc op het einde van zijn leven, maar zelfs dan bleef hij rot en schimmel vrij, zeer resistent voor het buitenleven deze! Productie was zeer goed, zeker die van de Maroc. Maar voor mij was de potentie van alle drie ‘gewoon’, sommige vrienden vinden het wel een leuk rokertje. Zeker geen verspilling, maar voor 2014 ga ik toch voor iets potentere soortjes..

 

13oktswampoogsttekst_zps20f63658.jpg

13oktswampoogst4_zps6ed4d1e9.jpg

13oktswampoogst5_zpse5da9cec.jpg

13oktswampoogst34_zps4efb0be4.jpg

 

Ik heb deze jammer genoeg moeten oogsten in de regen, maar had die avond geen tijd om ze te knippen.. Dus had ik ze een nacht op een open tafel laten liggen, maar dat was een slecht idee! Ben ongeveer 10% van de knoppen verloren in slechts 12u… :(

 

13oktswampoogst27_zpsff218040.jpg

 

 

23 oktober, AutoAsianHaze stekken op het balkon

 

Deze hebben echt enorm veel regen en slecht regen over zich gekregen, maar geen enkel stukje schimmel of rot! De knoppen hebben eenleuke open haze structuur. Ze startte snel met de bloei en zijn blijven bloeien voor ongeveer 3 maanden. De Haze is echt aanwezig in deze soort !

Jammer genoeg had hij geen leuk effect op mij, het maakte me wat onrustig. Vrienden van mij waren zeker wel te spreken over het effect.

Ik wil zeker een nieuwe LBH autohaze in mijn 2014 assortiment!

 

 

23oktAsianhazestekkenoogst2_zps3386af5a.jpg

23oktAsianhazestekkenoogst11_zps215b3741.jpg

23oktAsianhazestekkenoogst17_zpsf6bbecd9.jpg

 

Foto’tje van de zaadoogst dit jaar:

DSCF7139_zps3c8eff88.jpg

 

SOORTJES: Think Different autoreg, GuerillaGold 2 reg , AutoAsianHaze reg, Automazar x Mi5 autoreg, (BubbliciousxOnyx)xMi5 autoreg, {(GHazexC99)xC99} fem line with Highrise autodiesels /autoCheese / automazar x Mi5, Onbekende vaderlijn (GG2 or WS07) x WildSuper07/ xRoyal Nepal / x(Potchronic x GG2) / xIerdbei

 

 

Heb een klein slakken experimentje gedaan. Conclusie: koper houdt ze inderdaad tegen, maar als ze echt hongerig geven ze er geen kl*te om en klimmen ze er gewoon over..

 

DSCF0120_zpsb0b9c715.jpg

 

En… Ik heb het klaar gespeeld om mezelf een tweede illegale hobby te vinden :) Met hun vervelende wetten toch! :)

 

regel_zpsda7223d6.jpg

DSCF9736_zps695fe1fe.jpg

 

 

 

Mijn eigen rokertje kweken, hier en daar wat paddenstoeltjes laten opkomen, zelf Calvados stoken en een grote moestuin.. Ik hou van het leven!

 

Kijk al uit naar het volgende seizoen! :)

Tot kijk heren! :bier

 

Arnold.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Arnold,

 

Mooi topic man!

 

13 sept. op de swampspot had je bijna geen of helemaal geen rot, goed bezig dat is wat we willen zien natuurlijk. Enig idee waar dat aan te wijten valt?

 

Thanxs bro

 

 

Edit: kijk alsjeblieft uit met herkenbare dingen zoals het (prachtige) konijn. Je weet nooit wie er meeleest. Mensen zijn tot veel in staat. Je kan die dingen goed posten in een ander topic misschien maar ja, dan herkennen mensen het ook en kunnen je misschien op het spoor komen.

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie dit topic nu ook pas, maar je hebt echt wel mooie soortjes/toppen gekweekt!

 

En nooit water gegeven zei je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankuwel voor de leuke reacties heren!

 

@Miramar: hoe het komt dat ze geen rot hadden? Ik stond er eerlijk gezegd ook van te kijken :) Weten doe ik het niet, maar het zal een combinatie zijn van: goede buiten genetica, basaltmeel in combinatie met een biologische grondmix zorgt voor stevigere cellen, het weer was enkel de laatste week heel slecht dit jaar, de planten krijgen direct het eerste zonlicht van de dag - dit is goed om de dauw weg te krijgen..

En dankuwel dat je me attent maakt op dat konijn :specool maar ik had toch al beslist om daar niet meer te kweken, moest ik te ver voor rijden..

 

@Deep: geen druppel! :) zelfs niet bij het uitzetten. Cannabis maakt echt geweldig lange wortels aan, veel langer dan de meeste planten.. Op de plaats van de Think Differents had ik wel wat vermiculiet in de grond gemengd omdat dat daar nogal schrale zandgrond was..

 

Cheers! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Deep: geen druppel! :)

 

Waaw, want afgelopen seizoen waren er toch enkele langdurige droge periodes.

Ga er komende lente/zomer ook eens mee experimenteren.

 

 

(en ik maar sjouwen met mijn emmers B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig K3, Heb ook geen water gegeven :no :specool , nooit in de tuin. Krijg je ook junkie planten van met hun oppervlakkige worteltjes,"geef me water, heej psssssst :shifty: geef eens water joh heej joh heej :wtf2: GEEF ONS NU WATER".

 

Als je bodem een beetje bedekt is en de structuur en org. massa zijn goed is water geven overbodig.

 

 

 

@ K3, zou het ook kunnen dat het aan die zakken ligt waar je in kweekt. Ze staan hoog boven de grond en warmen ook wat op misschien. Verder loopt de regen er makkelijker uit en raakt de grond minder snel verzadigt.

De onderkant van de zakken wat open? Hoe zorg je ervoor dat die zakken recht blijven staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

23 oktober, AutoAsianHaze stekken op het balkon

 

Deze hebben echt enorm veel regen en slecht regen over zich gekregen, maar geen enkel stukje schimmel of rot! De knoppen hebben eenleuke open haze structuur. Ze startte snel met de bloei en zijn blijven bloeien voor ongeveer 3 maanden. De Haze is echt aanwezig in deze soort !

Jammer genoeg had hij geen leuk effect op mij, het maakte me wat onrustig. Vrienden van mij waren zeker wel te spreken over het effect.

Ik wil zeker een nieuwe LBH autohaze in mijn 2014 assortiment!

 

 

23oktAsianhazestekkenoogst2_zps3386af5a.jpg

23oktAsianhazestekkenoogst11_zps215b3741.jpg

23oktAsianhazestekkenoogst17_zpsf6bbecd9.jpg

 

 

 

 

 

dit jaar weer ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He LBH,

 

leuk dat je'r bent! Hopelijk verloopt het begin van het buitenseizoen zoals gepland voor je.

Ik had graag een soort van je bluehaze lijn geprobeerd dit jaar, heb hard gezocht naar ergens waar ik zaden kon te pakken krijgen, maar jammer genoeg zonder succes. Er staan sinds een week wel zaailingen boven van je sour diesel haze kleine pheno, ben benieuwd!

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn nog niet te koop de auto blue line's (blueberry haze mixes) ben bezig goede zaadbank te zoeken (al jaren) de meeste proberen je op te lichten :thumbsdown: dat is al paar keer gebeurd bij mij dus heb geduld als iemand goede vertrouwde zaadbank weet die mischien mijn zaden wild pm me!

 

hier fototjes van een paar van de autoflowering Blue haze lines gekweekt door testers (beginnende kwekers)in het buiteland onder led

 

LBH's auto Blue Haze

298169d1384850658-doobies-lbh-new-2-u-testers-blue-haze-blue-cobra-haze-dsc_0020_nef_shotwell.jpg

 

 

 

LBH's auto Blue Diesel Haze

300766d1385452616-doobies-lbh-new-2-u-testers-blue-haze-blue-cobra-haze-dsc_0024_nef_shotwell.jpg

300770d1385452818-doobies-lbh-new-2-u-testers-blue-haze-blue-cobra-haze-dsc_0046_nef_shotwell.jpg

Edited by La Buena Hierba

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/20/2013 at 10:40 PM, K3 4 eva said:

 

AutoAsianHaze zaadkweek, buiten gezet op 19 juni als jong plantje met eerste echte bladeren. Foto’s zijn van 25 juli

gallery_22721_15702_1549347.jpg

 

male power

gallery_22721_15702_814776.jpg

 

female grace

gallery_22721_15702_860203.jpg

gallery_22721_15702_1168819.jpg

 

Heb enkele stekken genomen van de vroegst bloeiende vrouwtjes en mannetjes. De klei was nogal vochtig naar mijn goesting en er zaten ook flink wat slakken. Eerste keer dat ik deze spot gebruik, dus gewoon wat voorzorgsmaatregelen.

gallery_22721_15702_4707.jpg

 

 

 

Arnold.

top 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...