Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Elmo2007

Parlement Marokko bespreekt legalisering cannabis

Recommended Posts

bron : http://www.bladna.nl/parlement-marokko-leg..._medium=twitter

 

Parlement Marokko bespreekt legalisering cannabis:

 

De Riffijnse activist Chakib El Khayari heeft een wetsvoorstel voor de legalisering van cannabisteelt ingediend bij verschillende parlementaire commissies. Chakib El Khayari vertelde ons uit dat de legalisering van cannabis duizenden landbouwers zou bevrijden van drugskartels, en een verademing zou zijn voor de Marokkaanse economie.

 

Het legaliseren van cannabis voor industriële en medische doeleinden, werd volgens de activist positief verwelkomd door verschillende instanties.

 

Het Marokkaanse collectief voor de legalisering van cannabis, waartoe El Khayari behoort, wordt binnenkort ontvangen door de Commissie justitie, rechtsstaat en mensenrechten.

 

Sinds 2008 probeert het collectief, wietteelt legaal te maken in Marokko, zoals dat het geval is in Zwitserland of België. Sinds 2009 heeft het de steun van de Authenticiteit en Moderniteit Partij en de Istiqlal.

 

Chakib El Khayari was in 2009 veroordeeld tot drie jaar cel en een boete van 753.000 dirham. Officieel was dat omdat hij geld op een bankrekening in het buitenland had gestort. In werkelijkheid kwam het omdat hij had meegedaan aan een Frans televisieprogramma over de drugshandel in het noorden van Marokko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu meneer Chakib El Khayari.

 

"Sinds 2008 probeert het collectief, wietteelt legaal te maken in Marokko, zoals dat het geval is in Zwitserland of België."

 

TUPje uit België is me natuurlijk bekend, en ik kan me ook een bericht herinneren waarin vermeld werd dat in Zwitserland thuiskweek van max. 4 planten werd toegestaan, maar ik heb daar verder niets meer over gehoord, en zie dat het Zwitserse zaadbanken nog altijd heel erg moeilijk wordt gemaakt. Iemand die daar iets meer over weet en of dat dan voor alle kantons geldt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietteelt legaal in België? Daar gaan ze de bocht uit.

Edited by Ramirez

Share this post


Link to post
Share on other sites

overal ter wereld word gelegaliseerd

 

 

behalve hier ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt ook hier heus wel een keer gelegaliseerd. Opstelten en Co. voeren hier vooral een achterhoede gevecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga binnenkort naar marokko.....ik zal ze de groeten doen.....

 

legaal smoken in marokko over een tijd? dan SCHIET het toerisme omhoog zeg!!!!

 

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...