Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Faraon08

Drugscriminaliteit in grensstreek sterk gestegen na wietpas"

Recommended Posts

Sinds de Nederlandse regering besloten heeft om buitenlanders uit coffeeshops in Zuid-Nederland te weren, is de drugscriminaliteit in die gebieden fors gestegen. Dat schrijft de Nederlandse krant Algemeen Dagblad vandaag. Steden met een coffeeshop kampen sinds de invoering van de 'wietpas' met fors toegenomen straathandel, zo blijkt volgens de krant uit onderzoek op basis van politie- en gemeentecijfers.

 

De Nederlandse regering voerde de wietpas een jaar geleden. Wie in enkele zuidelijke Nederlandse provincies softdrugs wou kopen, moest zich daarvoor lid maken van een coffeeshop. Door de wietpas werden buitenlandse - vooral Belgische en Duitse - klanten uit de coffeeshops geweerd.

 

Verdubbeling drugsdelicten

Over de grens in Zuid-Nederland zou de overlast wél toenemen. Vooral in Zuid-Limburg zijn de gevolgen van de invoering van de wietpas goed merkbaar, blijkt uit cijfers van de afgelopen jaren. In Maastricht verdubbelde het aantal drugsdelicten. In Roermond vond een verdrievoudiging plaats. In gemeenten met wietverkooppunten steeg het aantal drugsdelicten met 4 procent, in zuidelijke coffeeshopgemeenten met 33 procent.

 

Bewoners van de coffeeshopsteden in de grensstreek stellen dat de overlast zich ook heeft verplaatst: van de coffeeshops naar andere plekken in de stad. Ook gemeenten zien dealers in woonwijken opduiken. De straatdealers zijn moeilijk op te pakken.

 

Hard optreden

Gemeenten twijfelen inmiddels of het weren van buitenlanders een goed idee is. Een aantal heeft besloten niet op te treden tegen "één verdwaalde Duitser in een coffeeshop". Maastricht treedt wel hard op. De gemeente gelooft niet dat er meer straathandel is.

 

 

 

 

bron

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maasttricht :gelooft niet ? waarschijnlijk maasttricht wilt niet geloven....ach ze stappen in hun eigen stront met hun fucking domme beleid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah bureaucraten en politici die dappere ideetjes bedenken die totaal niet stroken met de realiteit.. What else is new ?

 

Een keihard beleid werkt bijna altijd averechts terwijl de oplossing eigenlijk relatief simpel is; legaliseren die hap..

 

Ook zou het misschien een beter idee zijn om de coffeeshop in zijn huidige vorm te stoppen en er puur en alleen een afhaal punt van te maken, zoiets als een apotheek, en de coffeeshop puur hanteren als een horeca gelegenheid waar je je rokertje mag nuttigeren, maar niet meer kunt kopen. IMHO zou dat een hoop ellende besparen, en er kan veel makkelijker gecontroleerd worden lijkt me..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed plan, gevolg: Het klimaat zoals dat er was voor het nederlandse coffeeshop beleid.

Alleen met het verschil dat het nu alleen voor buitenlanders is.

 

GEEF NOU MAAR OP! :lol:

Het is maar wiet!

 

Maak het legaal -of stop in elk geval de miljoenen verslindende heksenjacht- en 10 duizenden uren politie werk kunnen gaan naar het oplossen van zaken die mensen echt schade toebrengen. :lol:

 

Ik durf te wedden dat ze in het gemeentehuis van Maastricht gewoon rookruimtes hebben, zodat de werknemers lekker longkanker en hart klachten kunnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal express overlast veroorzaken, Express straat dealen, en alles.. zo van zie je wel ?

Ze zijn echt niet dom in DEN HAAG, en gaan gretig gebruik maken van deze, graaf jullie eigen graf acties.

Opstelten zit al te wachten met een dikke hark in zn broek, enige wat hij nu nog hoeft straks, is zeggen op slot en klaar.

 

Slim bezig hoor, beetje net zoals een klein kind die geen snoep mag, en alles kort en klein slaat om zn snoepies toch te krijgen. (zelfde feit)

 

LEGALIZE, WEG MET DIE SHIT ALLEMAAL !

 

Tabee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie dat spelleke aan het spelen is, wilt zo te zien niet dat er van legalisatie wordt gesproken........maar vroeg of laat zullen ze wel beseffen dat wat ze aan het doen zijn helemaal niet naar de goeie richting gaat.......Dat iemand heel de systeem aan het saboteren is, is vrij duidelijk. Nu gewoon afwachten wat hun volgende Zet is.......Ivo krijgt meestal wel de schuld maar hij is toch maar een dobberman, een soort van waakhond die constant blaft

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar krijg je als zionistische homosexuele VVD-er nou een harde plasser van? Idd. dat 'men' marokkaantjes massaal gaat haten.

 

Loopt nog niet helemaal zoals gepland, maar toch stug doorduwen (of was dat advies van Albert?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn seksuele geaardheid er bij halen is in mijn ogen het zelfde als dat hij je "crimineel" noemt. Niet tof.

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

WTF heeft zionisme hier nu weer mee van doen ? Het is een scheldwoord aan het worden he.. vage shit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat zionisme gelijk is aan elk ander extreem denkbeeld.

Het doel voor ogen is behaald er is een eigen staat/land.

Dus nu slaat het zionisme door.

Van de week nog documentaire gezien van de vpro gemaakt door een joodse man die niet goed wist wat antisemitisme is.

Daarin zie je hoe ver ze doordraven in hun overtuigingen.

Het werkwoord is samen.

Edited by Nighthaunter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nighthaunter dan ben jij ook een zionist met die opmerking... :lol:

 

Wordt een beetje kotsbeu van die slome duikelaars die overal met zionisme lopen te schelden en te tieren terwijl de meeste niet eens weten wat het inhoudt of wat het echt betekend..

 

Er is maar 1 extreem denkbeeld in mijn optiek en dat is het denkbeeld van de islam; alles en iedereen is ondergeschikt aan de islam, doodt de ongelovigen en vermink en verstop vrouwen onder een burka..

 

Jammer dat er zelfs op een forum als dit achterlijke opmerkingen over zionisme geplaatst worden, hetgeen helemaal geen fuck te maken heeft met de oorsprong van dit topic.

 

Ga een politiek forum opzoeken en daar je gal spuwen, of verdiep je in elk geval in de materie voor je domme uitspraken gaat doen...

Edited by Bluebloomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Islam is zeker niet extreem......burka heeft ook niet met islam te maken en dood de ongelovigen minder, dat is verboden in de islam. Waarschijnlijk wil je een soort vb geven van hoe je verkeerd kunt denken maar wat nighthaunter zegt en ponix....ze gaan ook niet helemaal in de verkeerde richting hoor.( mijn mening)...Frankrijk is een goeie vb....je zou denken waarom houd frankrijk zich bezig met homohuwelijk, terwijl er 1.000.000 mensen op straat aan staken zijn tegen homohuwelijk, ze willen de toekomst van onze kinderen beschremen.....ze staken al 2 maanden dagelijks ,je ziet tussen de 200.000 en 1.000.000 mensen op staat die er tegen zijn en toch de overheid luistert niet naar hun mensen....homohuwelijk en recht dat ze mogen adoptieren gaat toch door.....en dat heeft ook veel te maken met de agenda van de zionism movement.....je gaat het sptijg genoeg veel horen....tis economishce en politieke crisis niet voor niets....er is iemand die aan de koortje trekt ; en dat is de zionisme movement...het is best ingewikkeld, dat zijn slimme gasten, maar als je het touwtje volgt tot aan zijn einde dan zal je direct wel zien dat ze der veel mee t emaken hebben

 

Wat er in Nederland gebeurt gaat bijna ook in de zelfde richting, Ze sluiten wel de coffeshops het heel dat gedoe van de wietpas....en overlast....terwijl het op geen klote trekt, je vind er gewoon geeen LOGICA waarom ze dat doen, IEDEREEN WILT LEGALISATIE, HET ZAL ZELFS GOED DOEN voor de economie en toch niets, ze doen er niet aan mee.....maar de pedo clubs die er zijn in Den haag blijft wijd open, er is een plaag van pedo criminelen waar ze niets aan doen....onder de elite nog.....waarom helpen ze eerst de bankiers en daarna het volk , omdat bankiers een deel van zionisme zijn ( joden), voor de duidelijkheid joden orthodoxen en zionisme is niet het zelfde, we spreken degelijk over een elite groep die denken dat ze de gekozen groep zijn.

 

En spijtig genoeg dat is de realiteit waar we nu in zitten bluebloomer

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG is dit het nieuwe conspiracy theory topic geworden ? :lol:

 

Sinds de uitroeping van de staat Israël in 1948 verloor het zionistische ideaal veel van haar oorspronkelijke betekenis omdat het primaire doel, de stichting van een eigen joodse staat, nu behaald was. Het zionisme wordt nu vooral gezien als een beweging die de staat Israël steunt.

 

Dus tenzij dit topic bedoeld is om een boycot aan de staat Israel uit te roepen snap ik niet waarom zionisme steeds wordt aangehaald. Zionisme wordt nu gewoon gebruikt en misbruikt om de joodse bankier en andere invloedrijke joden mede de schuld te geven van de in Amerika gestartte economische crisis. Zionisme wordt steeds weer op tafel gesmeten mede vanwege het groeiend antisemitisme in Nederland, en daarbuiten. Er bestaat geen echt zionisme meer omdat de joden hun doel hebben bereikt; de stichting van hun eigen joodse staat.

 

Maar er is en blijft altijd een groep mensen die de joden van alles en nog wat de schuld willen geven, en daarom wordt zionisme aangehaald om de joden toch maar weer in een kwaad daglicht te kunnen stellen.

 

En islam niet extreem ? Er staat toch duidelijk in de koran dat ongelovigen gedood mogen worden, dat elk ander geloof ondergeschikt is aan de islam en dat joden varkens en apen zijn ? Islam is een geloof van liefde, maar elk negatief woord over de koran, mohammed of de islam zelf moet en mag met de dood bestreden worden..

 

Dus kom mensen geen appels met peren vergelijken, niet het domme kromme stomme achterlijke beleid in dit land vergelijken met een joods geloof en een joodse beweging.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bluebloomer ; Heb jij toevalig de Quran gelezen? Of baseer jij alleen uit youtube clipjes en filmpjes van De wilders?? Dat jij iets hebt tegen alles wat bruin is en arabisch spreken is 1 ding, wat jij toont is echt wel puur onwetenheid vriend, en inderdaad holland zou zich wat meer moeten bezig houden door Israel te boycotten....dan met coffeshop beleid waar mensen rustig onder elkaar met verschillende rassen en culturen iets kunnen roken....terwijl Israel juist helemaal tegenovergestelde doet.....toont een heel slechte vb naar andere volkeren toe......PUUR RACICSME, apartheid staat, een staat dat geen respect heeft voor menselijke rechten.....en dan zeggen van waarom israel boycotten ? les geven over Islam gebaseerd door een paar tekstjes op youtube?? en jij wilt les geven van moraliteit, vriend???

 

Dan geef jij toch een gevoel dat je een raciscist bent mon ami. en als je over islam wilt spreken lees eerst de koran volledig vooraleer kritiek te geven. ISLAM is niet die paar marokkanen die je lastig vallen op straat eh.......Islam is een godsdienst die al bijna 1500 jaren bestaat ( voor alle duidelijkheid)

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

1500 jaar pas ? das niet echt heel lang he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat jij iets hebt tegen alles wat bruin is en arabisch spreken is 1 ding,

 

Dan geef jij toch een gevoel dat je een raciscist bent mon ami.

 

Hoppa en daar komen de vooroordelen alweer, einde discussie. Triest triest triest. Is dat alles wat je kan ? gelijk gaan schelden met racist en discriminatie schreeuwen ? Geen wonder dat dit decadente land zo op zijn gat ligt...

 

wakker het antisemitisme lekker aan joh, probeer lekker te verdoezelen hoe er elke dag in de naam van islam bloed wordt vergoten zowel in ons eigen landje, binnen europa als daarbuiten

 

islam is geen godsdienst, islam is een fascistische ideologie en mensen als jij wakkeren het groeiende antisemitisme aan,

 

als ik een racist ben, dan ben jij een xenofoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mijn excuses dat dit topic zo'n nare wending heeft gekregen. Het was niet mijn bedoeling om het deze kant op te sturen, maar ik krijg er de balen van dat de term zionisme te pas en te onpas wordt gebruikt om daar iets naars en vervelends mee aan te duiden. Zionisme is geen scheldwoord, net als racist, dat is ook een scheldwoord geworden. Heb je een eigen mening die afwijkt van de norm, hoe netjes en eerlijk je mening ook is dan ben je gelijk een zionist of een racist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zelf nou maar weet wie en wat je bent, wat ze van je vinden is zo niet belangrijk.

Fijne zondag nog,

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je een punt Crow, al blijf ik het enorm onnodig vinden om een mening te bevechten door die persoon voor racist uit te maken.. Blowers en kwekers genieten al genoeg vooroordelen, ja toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is gewoon een beleids scenario wat al lang zo bepaald is. Komt geen een of ander denkbeeld of geloofs overtuiging bij te pas.

Er is een koers uitgezet, die al door vorige kabinetten in gang gezet is. Ik heb nooit geloofd in democratisch kiezen. Dat is wat

mij overtuigd. Mensen aan het roer zowel op landelijk of regionaal bestuur, zitten met grote kapitale gasten aan tafel die

meer invloed hebben. Geld ook op andere vlakken in de samenleving. Zionisme, faschisme en wat alles heeft er volgens mij niets

mee te doen. Ik ben het met Bluebloomer eens dat zulke termen ook als racist tot een scheldwoord is geworden, wat het niet is.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoh, hebben sommige mensen hier even een misplaatst gevoel van gerechtigheid.

 

'Zionist' is geen scheldwoord, het geeft een overtuiging aan en daarmee kan je goed verstaander ook begrijpen wat de geo-politieke doelen zijn van zo iemand. Pretty simple, schamen ze zichzelf ook niet voor, dus ik benoem het gewoon. Kom op zeg. Hij is nb voorzitter van het CIDI.

 

'Geaardheid' net zoiets, want als je je nou gewoon eens bezig gaat houden met 'minderheden', dan had je al lang en breed ontdekt dat er een extreme spanning bestaat tussen de noord-afrikaanse minderheid en de homosexuele minderheid. En dan zullen d'r ook vast hier lui zijn die gelijk gaan zeveren over wie daar schuld aan heeft, maar ook dat is compleet niet aan de orde.

 

Je hebt dus gewoon iemand daar zitten met een geo-politiek motief, die ook nog eens vanuit z'n geaardheid een vooroordeel heeft tegenover bepaalde bevolkingsgroepen en gebaseerd op die achtergrond keuzes maakt. Maar goed, dat was in 1 zin samen te vatten maar dat levert schijnbaar 'spanningen' op. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste Ponix, de spanningen tussen twee bepaalde 'minderheden' is wel waar, maar dat het persé ook een motief is van

de Burgemeester van Maastricht is niet gezegd. Het had net zo goed met een hetero burgemeester gebeuren kunnen.

Dat Marrokanen vaak hier in zo'n beetje alles wat crimineel is, er vlug bij zijn moet toch wel bekend zijn.

Hoes zal toch niet zo maar kunnen doen en laten wat hij wil. Ook hij heeft een beperkte speelruimte gekregen.

 

gr, Zappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat jij iets hebt tegen alles wat bruin is en arabisch spreken is 1 ding,

 

Dan geef jij toch een gevoel dat je een raciscist bent mon ami.

 

 

 

islam is geen godsdienst, islam is een fascistische ideologie en mensen als jij wakkeren het groeiende antisemitisme aan,

 

als ik een racist ben, dan ben jij een xenofoob

 

 

Gij mag denken wat je wil, dat ik een xenofoob ben dan ben ik het punt uit.........jij weet geen bal over Islam...... :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

En jij weet geen bal over mij, maar toch noem je me een racist... :tu

 

Maar ga je gang hoor blijf er maar over door mekkeren, jij bent begonnen met schelden en vooroordelen uiten Faraon, iets wat heel kenmerkend is en typisch als je kritiek uit op de islam...

 

Waarom denken mensen nu altijd dat je die ander persoonlijk mag beledigen en aanvallen als die persoon kritiek uit op een zogenaamde religie ?????????

 

Een religie is een religie geen ras, geen identiteit, en het is niet je mama die ik bekritiseer maar een ideologie. Dus poets je menselijkheid een beetje op en leer wat kritiek te verdragen zonder een ander uit te schelden of te beledigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef je gelijk dat ik u niet ken en dat is vrij logisch......daarom neem ik het u niet kwalijk dat je mij benoemt voor xenofoob.... jij kent miji ook niet.....jij wilt dat ik mij beldedig voelt, , wij zijn volwassen genoeg om dat al door te hebben...

 

Als jij denkt dat ik u wou beledigen, dan bied ik er mijn excuses vooor........want zo ben ik niet en zal ik ook nooit zijn. Ik zie dat niet als een belediging maar als een eigenschap over iemand..........ben ik verkeerd dan ben ik verkeerd....zoals jij het zegt : ik ken u niet en dat is ook zo punt uit dus nogmaals mijn excuses. Maar ik blijf er bij, je kent Islam niet .

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...