Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hobbykweek

Planten staan stil

Recommended Posts

Heb 4 kolossos sinds zaterdag buiten staan.

Ze zijn voor gegroeid in een dp90 onder 4x 18w in 7 liter potten.

De planten waren zon 50-60 groot toen ze zaterdag in 25 liter zijn overgepot.

Nu staat de zon de hele dag op de tuin gericht waardoor er haast geen schaduw is.

Ik wou ze namelijk eerst de zon een beetje vermijden omdat het verschil te groot is

Met die tls.

Maar nu zie ik dus gister dat bij allemaal de grote fanleafs omhoog krullen en de bladeren lichter worden zelfs naar gelig toe,ook de stelen zijn nu paars(. Bij elke nieuwe scheut)

Ze staan nu stil terwijl ze dus ook bijna niks zuipen !

Ik heb de pot ingewaterd en door de stress lijkt het wel of ze niet willen drinken.

Dit is me nog niet eerder voorgekomen :lol:

Komt dit nog goed ofheb ik werk voor jan lul gehad? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar dage geleden ook paar Kolossus buiten gegooid na binnen ff te hebbe voor gegroeid. Hier doen ze het prima.

 

Snap alleen niet waarom je ze in de schaduw zet. Gewoon volle bak in de zon jekkere die zooi. Hatsaaaaa knalle maar

 

Je hebt ze tog niet opgevoed als mietjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ander soort grond gebruikt bij het overpotten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd, wel groot licht verschil 4 planten verdeeld over 72 wat en dan in eens in de volle zon met op dit moment een zeer hoge zonkracht.

Misschien een idee om ze weer onder de lamp te zetten en dan langzaam te laten wennen aan de zon? Verder kan ik niets bedenken behalve te zorgen dat ze iets minder licht krijgen en dan weer steeds meer door er bijvoorbeeld een overdekking van bouwzeil over te maken. Je kan ze ook laten staan ze zullen het sowieso overleven en het grootste gedeelte hebben ze nu dan wel achter de rug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moeten wennen aan het zonlicht, heb daar zelf vorig jaar problemen mee gehad, ik bouwde uiteindelijk elke dag een uurtje op. Dat ging prima. Ze gaan vanzelf weer drinken met veranderingen lijken ze in het begin altijd wat weinig te drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even laten wennen over 5 dagen zie je ze groeien als nooit te voren

als de zon een beetje aanwezig blijft teminste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan

Maar zullen de scheuten ( eigenlijk allemaal) weer donkerder worden of blijven deze wat nu zeer licht groen zijn zo?

Ik kweek trouwens organish dus met tabs , schimmels, bacto,en bac bloei dus zuur niks af.

Alle op een na staan op dezelfde aarde na overpotten 3 op light mix en 1 op grow mix.

Waar komt dat zware kleur verandering eigenlijk vandaan?

Verdamping?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je misschien de mogelijkheid om een foto te maken van een van die bladeren? Maar die plantjes zijn net als onkruid, ze kunnen best tegen stootje. Als je ze voor het eerst de hele dag buiten zet, kijk dan even naar zonkracht, dat deze niet te hoog is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pure gok: Verkleuring van het blad komt door aanpassing van het chlorofyl aan de veranderde golflengtes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok dan

Maar zullen de scheuten ( eigenlijk allemaal) weer donkerder worden of blijven deze wat nu zeer licht groen zijn zo?

Ik kweek trouwens organish dus met tabs , schimmels, bacto,en bac bloei dus zuur niks af.

Alle op een na staan op dezelfde aarde na overpotten 3 op light mix en 1 op grow mix.

Waar komt dat zware kleur verandering eigenlijk vandaan?

Verdamping?

 

kan meedere oorzaken hebben foto?

 

een van de oorzaken kanzijn dat ze iets teveel water hebben gehad

maar over het algemeen moeten ze even wennen aan het niewe spectrum en kleuren ze vrij snel bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de planten zijn er goed doorheen gekomen na een 1 week stil te hebben gestaan.

Onderin is het wat klein gebleven kwa ontwikkeling maar halverwege en bovenin zijn de scheuten weer mooi groen.

Er zit nog wel wat aangetast blad maar dat laat ik zitten.

Wat me nu wel vandaag opviel is dat ik de eerste haren heb waargenomen.

Dit snap ik niet omdat ze toch genoeg licht uren hebben.

Het zijn echt net de eerst haren dus niet dat ze er al vol van zitten.

Is dit nu kut of niet erg omdat het nog het begin is en we nu richting juni gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap er niks van!

We hebben 2 mooie dagen met veel zon en de bladeren (vooral boven en de jonge)krullen alweer

Naar boven!

Weet niet meer wat ik eraan kan doen.

Ze krijgen niet te veel water.

Ik kan ze moeilijk alleen maar in de schaduw zetten ;)

Weet iemand raad?

Heb dit normaal nooit binnen gehad.

Meer water geven of nog minder ( ze krijgen nu al niet teveel)

Ze krijgen geen voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten is niks mis mee.

 

maar jij hebt last van een chronisch te kort aan geduld. ;)

 

lekker laten staan, in de zon als die er is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...