Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dakplant

1e echte ronde

Recommended Posts

Hallo mede-wietliefhebbers!

 

Vorig jaar had ik 3 plantjes gekregen van een vriend van mij omdat hij ze niet thuis kon houden,

dit was echter veel te laat in het jaar en van deze plantjes is 0,0 gram afgekomen helaas

(op het eind ook nog ontdekt dat er een mannetje bij stond)

maar ik vond het zo leuk om ze te zien groeien dat ik wel een beetje hooked ben ^^

 

dit jaar geen gezeik met te laat en geen gezeik met mannetjes!

want ik ga feminized autoflowertjes doen van Royal Queen Seeds:


Royal Bluematic
Amnesia Haze Automatic
Diesel Automatic
Easy Bud Specials (deze kreeg ik er gratis bij, ook fem en autoflower)

gallery_35602_15613_39786.jpg

 

 

 

ik ben een weekje geleden denk ik (weet het niet helemaal zeker zo goed hou ik het niet bij) begonnen met ze te ontkiemen

gallery_35602_15613_16794.jpg

 

er waren gelijk al problemen met de amnesia haze, de rest ontkiemde prachtig alleen de amnesia liet niks van zich horen

:wOOt

ik heb toen het zaadje heel zachtjes gekraakt, bij het minste kraakje gelijk gestopt.

gallery_35602_15613_20041.jpg

 

de andere 3 in de aarde gezet

de amnesia nog maar ff tussen de vochtige watten gelegd in de hoop dat ze na het kraken toch nog tekenen van leven zou vertonen

gallery_35602_15613_33068.jpg

 

en het kraken had zeker geholpen want ik zag een mini klein kiempje er uit komen!!

:whip:

dit was het resultaat van 2 dagen na het kraken

gallery_35602_15613_25776.jpg

 

nou vind ik het toch een heeeel erg maf kiempje, zo heb ik ze nog nooit gezien, dus ik heb ook al een mailtje gestuurd naar RQS.

gallery_35602_15613_14662.jpg

 

heeft iemand hier enige ideeën over of dit normaal is of dat dit toch echt een mongol zaad is??

 

ik heb het zaadje inmiddels bij de rest gezet in de aarde en nu is t maar afwachten.

 

nou mensen nog een fijne avond, ik ga lekker me blow oproken ^^ B)

updates komen snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de grond knallen man, en zien wat het wordt... ne nee heb je, ne ja kan je krijgen!! :whip:

succes iig, ik volg je, ga ook met RQS aan de slag dit jaar :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sublimo: Ja daar heb je gelijk in :whip: niet geschoten is altijd mis, dus ik heb m ook allang in de grond gezet

en ik geloof dat het zaadje nu boven de grond komt dus het zal wel goed gaan,

alleen ben ik bang dat hij door deze achterstand veel zwakker word dan dat ie normaal is & dat ie dus later problemen krijgt

maar we gaan het beleven!

 

ik heb ook al beetje rondgekeken naar wat mensen als aarde gebruiken voor hun plantjes

maar ik vind het erg lastig want iedereen doet dus andere dingen.

wat zijn nou echte vereisten om een goeie levenscyclus van de plant te krijgen?

had al iets gelezen over kippemestkorrels en dingen? ik heb hier vrij weinig verstand van dus hulp please!

zit trouwens ook wel met een laag budget, dat we daar even rekening mee houden :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dakplant!!!

 

kweken hoeft niet duur te zijn hoor :wOOt ik heb dit jaar een zak light mix gekocht in de growshop. was 10euro's. en zak kip-en koeiemest in de betere tuinzaak. ook zoiets. en is een zak van 10 kg!!!

kom je jare me toe :whip:

 

qua verhoudingen weet ik dat je per 10 liter aarde, 1 theekopje kippemest mag toevoegen.

maar om je beter en correcter op weg te helpe raad ik je aan van de topics van dame blanche is te lezen.

 

klikerdeklik

 

voor de rest veel succes! ik volg je mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes :whip:

ook een amnees hopen dat ie nog goed komt

ik blijf je volgen

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met je plantjes?

 

Ben vooral benieuw naar de Amnesia <_< Foto's !!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sublimo

Bedankt voor de tips, heb zakken light mix gekocht maar ga er denk ik geen mest door heen gooien,

ga denk ik kijke wat het doet met alleen lightmix en voeding

@green lee

B) thx, helaas helaas is de amnees overleden denk ik, nog steeds geen tekenen van leven.

@ganjaman1

gaat goed, maar niet geweldig haha. ben bang dat er niet genoeg voeding in de aarde zit, want ze staan nog niet in de lightmix

ze staan nu nog in zaai en stekgrond wat nog in de tuin lag, dus ga morgen beginnen met voeden hopelijk gaat t dan wat beter.

 

 

 

Zooo, ik vond het wel weer eens tijd worden voor een update, misschien een beetje laat maar ach (a)

de reden van weinig updates is omdat er ook baggerweinig gebeurd :(

komt denk ik omdat ze nog in zaai en stekgrond staan, en nog niet in de lightmix.

 

heb gisteren mijn nieuwe amnesia zaadje gekregen van RQS(Royal Queen Seeds) omdat die andere zo raar ontkiemde en denk ik ook dood is

gelijk tussen vochtige keukenrollen gelegd, reden dat ik keukenrol heb gebruikt is omdat bij de watten gingen ze zich in de watten wortelen,

heb dus de watten uit moeten knippen en samen daarmee in het potje moeten doen (nou geeft dat niet want het is wel goed afbreekbaar) maar vandaar de switch!

en er is vandaag al zelfs een klein kiempje uitgekomen!! (niet goed te zien maar wel met het oog :))

gallery_35602_15613_1601539.jpg

deze ga ik ook gelijk in de lightmix zetten want die zaai en stekgrond is 10x niks

 

ik had vorige week toen ze nog klein en lief waren er magnetronfolie overheen gedaan zodat de luchtvochtigheid hoger werd, zo zagen ze er toen uit

 

 

Royal bluematic

gallery_35602_15613_50652.jpg

Easy bud

gallery_35602_15613_2529.jpg

Diesel

gallery_35602_15613_42069.jpg.

bij mekaar

gallery_35602_15613_64733.jpg

gallery_35602_15613_5273.jpg

 

toen ik na een tijdje ging voelen hoe warm het er binnen was en het was echt veel te heet en nat (dacht ik! :( ) ze stonden wel allemaal rechtop maar ik dacht dat dat niet goed zou gaan dus ik haalde de magnetron folie er af.

ben na een poosje weer gaan kijken en toen hing de easy bud helemaal slap! :lol:

heb toen gelijk weer de folie er over heen gedaan maar tevergeefs, de verandering was denk ik te veel stress en helaas is ie overleden :RIP:

gallery_35602_15613_1139629.jpg

 

hier stonden ze er nog mooi bij, mijn lieve easy bud :)

(linksboven bluematic, rechtsonder diesel)

gallery_35602_15613_26582.jpg

 

de 3 musketiers :P

amnesia heeft inderdaad blaadjes en was een beetje uitgekomen, maar ze had zich totaal niet gewortelt

ben nog steeds aan het proberen om haar weer tot leven te wekken maar tevergeefs denk ik

gallery_35602_15613_47010.jpg

 

dat was op 7-5-13 (en ook een paar ervoor en erna en weet ik het pff ik hou het ook allemaal niet bij, komt er van als je blowt he <_< haha )

je moet gewoon maar inschatten wanneer ze groter is en wanneer kleiner :)

 

sorry van de lange post maar moet ff alles weer in 1 x doen :P nu komen de updates van vandaag!

dus de bluematic is superhard aan het strekken maar niet echt aan het groeien, de blaadjes blijven nog erg klein zoals te zien hier

gallery_35602_15613_659237.jpg

 

de diesel vind ik erg mooi groeien, mooie bladeren, mooi diep groen, alleen heeft deze nog het zaadhulsje om zijn nek

gallery_35602_15613_45901.jpg

gallery_35602_15613_297722.jpg

de amnees ligt dus te ontkiemen (het nieuwe zaadje) en het oude zaadje ben ik nogsteeds aan het proberen te reanimeren haha

 

de bluematic had heel erg veel last van het zaadhulsje wat nog haar bladeren bij mekaar hield, toen het na een aantal dagen nog steeds niet losging heb ik het maar losgemaakt maar nu lijkt het wel alsof het zaadhulsje er aan vasgelijmd is.

gallery_35602_15613_32268.jpg

ook heb ik ze in de zon gezet wat dus niet zo slim was vandaar ook een beetje verbrande bladeren

maar ik wacht dus wel af wat er van zal komen, zal niet veel uitmaken denk ik.

 

hmmm vergeet ik nog iets..... oja!

vandaag nieuwe potten gehaald voor als ik ze over kan potten, zijn potten geworden van 25 liter en ik heb er 4 ^^

ook heb ik voeding gekocht die ik morgen voor het eerst een minikleinbeetje van mee ga geven omdat er geen voeding in deze aarde zit :tu

gallery_35602_15613_1556131.jpg

gallery_35602_15613_617690.jpg

 

en dit is de aarde die ik ga gebruiken, is wel gewoon goed toch? (de zakken zit nog dicht)

gallery_35602_15613_1104202.jpg

 

ik ga proberen deze keer wat sneller te updaten!

 

nogmaals sorry voor de lange post haha

 

okee nog even een vraag aan jullie, ik ga nieuwe zaden bestellen/naar amsterdam om ze te halen

wat raden jullie nu nog aan om neer te zetten? ik zat zelf een beetje aan een heribei ofzo te denken? of is dat een te moeilijk soortje?

misschien is het ook wel alweer te laat daar voor? ik weet het allemaal niet ben echt nog een noob dus pls reacties van wat jullie graag zouden zien!

en ook waar ik het dan zal halen, wil wel feminised, autoflower is denk ik vereiste omdat het alweer wat later in het jaar begint te worden? of heb ik dat mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes , En die grond is ge schikt voor je kweekje ,

En 4x 25 dat zijn niet echt hele grote potten maar daar zul je zelf voor gekozen hebben .

 

Groetjes GueRilLa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee kerel.

Je heb een mooie hobby uitgekozen.

Koop ff grotere potten en plant ze ff over die je nu hebt gaan stinken en uit elkaar vallen.

Alles ziet er erg nat uit zo een klein ding heeft niet zoveel water nodig.

Plant ze dan gelijk dieper zo een lange steel noemen we gestrekt.

Aan die steel komen dan weer wortels word die lekker stevig van ipv zo een iel ding.

 

Heribei is zeker goed.

Je kan nog beginnen hoor.

Ff tl balkie er boven en zo dichtbij mogelijk 5 cm voorkomt strekken.

Succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop ff grotere potten en plant ze ff over die je nu hebt gaan stinken en uit elkaar vallen.

 

zal ik ze gelijk maar overpotten nu dan? had het net ook gevraagd in de growshop en ze zeiden dat ik nog ff moest wachten

dit zijn trouwens biologisch afbreekbare potten, zal ik de pot gewoon meeplanten dan? of deze aarde weghalen omdat dit nog geen lightmix aarde is?

bedankt voor de tips :tu

 

edit: ik wacht wel, kijk het morgen wel weer aan. nog steeds wel de vraag over die potjes en de grond die er in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...