Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Elmo2007

Frits Bolkestein over het nederlandse cannabis beleid

Recommended Posts

"Kuur is erger dan de kwaal"-tm

 

Dit is een beetje de nieuwe lobby aan het worden, steeds vaker zie ik ze deze boodschap uitdragen.

Eerst al in andere landen maar dus ook een prominente Nederlander als Bolkenstein hier.

Dit soort betoog plaveiet de weg naar legalisatie, taxatie en acceptatie.

Het is allemaal een grote politieke samenzwering natuurlijk, even een paar jaar de mensen kneden en dan echt legaliseren met stricte regulatie en taxatie.

Althans dat geloof ik.

 

Maar 1/3 van branden in woningen komt door wietkwekerijen in huurhuizen?

Kan bijna niet waar zijn toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland is van de reus in wiet, het sukkeltje van de klas geworden.

Kan mooi bij mijn klompen, molens en tulpen-kabinetje.

 

 

 

In Nederland rukt de brandweer jaarlijks ongeveer 6.000 keer uit om woningbranden te blussen. Vier van de tien branden begint in de keuken. De meest voorkomende oorzaak is de bekende 'vlam in de pan'. Maar ook kaarsen, sigaretten, overbelasting en kortsluiting vormen belangrijke oorzaken. Eenderde van alle woningbranden ontstaat door slecht onderhoud van elektrische apparaten of verkeerd gebruik ervan.

 

Strijkbout, waterkoker.....nee het zijn die 600 watt lampen of je krultang ......lol hufters. :whip:

 

Crow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand, die bij de brandweer werkt, vertelde dat ook de standby functie van tv's nog steeds onbetrouwbaar is en te vaak in brand vliegt.

Ik heb nog nooit onder een lamp gekweekt dus geen ervaring daar. Echter heb ik zelf al een klein brandje gehad in de vaatwasser (2 verschillende merken, zelfde probleem), magnetron en pc.

Of t had uitgelopen op een volledige brand kan ik ook niet zeggen, ik was er zelf altijd bij om te doven.

 

Dit waren natuurlijk allemaal "ISO" gestandaardiseerde en "gekeurde" apparaten. Je kunt t nu eenmaal niet garanderen en groeilampen zouden inderdaad dezelfde behandeling moeten krijgen bij brand.

Kijk bij fout aansluiten van je bekabeling e.d., eigen verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

Maar zolang dingen volgens de goede kundigheid worden uitgevoerd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar 1/3 van branden in woningen komt door wietkwekerijen in huurhuizen?

Kan bijna niet waar zijn toch?

 

 

Nee dit klopt ook niet, zoals ik al zei, hij weet niet meer dan de gemiddelde bezoeker van dit forum. vandeweek hoorde ik iemand zeggen dat 30% van de woningbranden door hennepplantages werd veroorzaakt, en meneer Frits Bolkestein verspreid deze leugen nog verder, en verergerd het zelfs naar 1/3e

 

wat hij opnoemt is een samenvatting van het nieuws/media gedeelte van dit forum.

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar het schijnt, komt er thans een maatschappelijke discussie aan, die voordien nauwelijks te verwachten was. Het telen van wiet -zelfs voor eigen gebruik- was tot voor kort onbespreekbaar. Maar op enig moment keert de wal het schip.

Prominente (oud)gezagsdragers zoals Bolkenstein en Northolt concluderen dat de huidige wetgeving faalt: het is dweilen met de kraan open. Grote gemeentes entameren plannen voor een gemeentelijke wietkwekerij. Laten we inspelen op deze discussie en laten we proberen als volwassenen, zonder scheldkanonnades, in deze discussie te participeren.

Ik ben een voorstander van compliance: neem een unaniem eenduidig standpunt in. Geef gewoon wat referentiekaders aan en probeer grenzen af te bakenen.

Volgens mij zouden de meesten dolblij zijn dat 5 planten onder kunstlucht binnenshuis zouden worden gedoogd.

Maar een nieuwe discussie kan ik me zo op voorhand al voorstellen: anderen vinden 5 planten te weinig en 10 planten acceptabel, weer anderen vinden dat stekken of zaailingen niet mee mogen tellen en uiteraard zullen er ook lieden zijn die het aanvaardbaar achten een hele slaapkamer vol te zetten met planten, omdat die toch niet wordt gebruikt.

En vanzelfsprekend heeft vrijstelling van belastingheffing over eventuele voordelen ook een hoge prioriteit.

Ik heb dit al eerder op dit forum en ook op een ander forum aangedragen: met 5 planten binnenshuis, onder veilige omstandigheden, kan een ieder in zijn behoefte voorzien. Het is en blijft een hobby en hoeft geen permanente bron van inkomen te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daar sluit ik me helemaal bij aan ..

 

wie bepaald welke plant ik mag kweken als hobby ? niemand toch

 

ik heb hete pepers staan ..... waar je echt van in het ziekenhuis beland als je er 1 opeet.. !! gevaarlijk spul . hanschoenen en gasmasker nodig bij het verwerken ervan ..

en die mag ik gewoon kweken !!!!!!

 

.... maar een onschuldig helend en genezend cannabis plantje zou niet mogen ???

 

 

 

 

... haha

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben een voorstander van compliance: neem een unaniem eenduidig standpunt in. Geef gewoon wat referentiekaders aan en probeer grenzen af te bakenen.

Maar gebeurt dit nu al niet door de VOC ? " dé koepel van alle organisaties en individuen in Nederland die gekant zijn tegen het verbod op cannabis."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulto, ik waardeer de inspanningen en de doelstellingen van de VOC. Alleen, vind ik ze te vrijblijvend. Wie staat er uiteindelijk op voor een manifest voor hobby-thuiskwekers, wat eenduidig en niet voor meerderlei uitleg vatbaar is?

Gewoon simpelweg toestaan dat een ieder 5 plantjes voor eigen gebruik kweekt. En dan niet allerlei toeters en bellen er aan verbinden, zoals argumenten dat een zaailing of een stekje geen plantje is.

Gewoon redeneren: 5 ontkiemde zaden zijn 5 plantjes en verder geen gezeik. Simpeler dan dat kan het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bulto, ik waardeer de inspanningen en de doelstellingen van de VOC. Alleen, vind ik ze te vrijblijvend. Wie staat er uiteindelijk op voor een manifest voor hobby-thuiskwekers, wat eenduidig en niet voor meerderlei uitleg vatbaar is?

Gewoon simpelweg toestaan dat een ieder 5 plantjes voor eigen gebruik kweekt. En dan niet allerlei toeters en bellen er aan verbinden, zoals argumenten dat een zaailing of een stekje geen plantje is.

Gewoon redeneren: 5 ontkiemde zaden zijn 5 plantjes en verder geen gezeik. Simpeler dan dat kan het niet.

Ik neig eveneens naar die zienswijze,vandaar het ?

Maar gebeurt dit nu al niet door de VOC ?

Ik heb de indruk dat de VOC wat "netjes"is, en weinig rumoer maakt, maar ja , meer is er niet .

Dit is toch wat het dichtst bij "een front" komt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Bolkenstein schetst wisten vele van ons al langer. Het is niet ingewikkeld denk ik.

 

Legalisatie betekend ook een prijsdaling. Handel voor criminelen wordt minder interessant.

 

Wat ik niet helemaal vertrouw is dat Bolkestein er nu ineens mee komt. Wat zit hier nog meer achter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje publiciteit voor jezelf kan geen kwaad toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...