Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bambino

gevalletje N tekort of overbewatering?

Recommended Posts

ik heb wat bladproblemen, met 2 soortjes.

1e soort, shackzilla is nu ongeveer klaar na 7-8 weken en vertoond aardige vergeling. (niet ernstig aangezien deze bijna klaar is)

2e soort, killingfields, staat nu 3-4 weken in bloei en vertoont nu al vergeling en blijft erger worden.

 

beide soortjes staan in een 50L bak,lightmix, 5 buffertabs van sannie,1x per 2 weken bacto, 2x per week bac bloei 1ml.

 

is het een geval van overbewatering?, ze een tijdje te nat gestaan, laten we zeggen 2 dagen tensio op 0. (oeps)

of is het een N te kort?

 

gallery_5794_15594_153880.jpg

gallery_5794_15594_1644025.jpg

gallery_5794_15594_860576.jpg

gallery_5794_15594_336970.jpg

 

dank u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combi te nat en teveel voeding vrijgekomen vanuit tabs lijkt het wel, zijn de potten wel rond de 20C (ook grote boosdoener koud medium).

Ook zit er iets in je klimaat niet goed (fan op de planten?), je blad ziet er wat gemoffeld uit wat kan duiden op een verkeerde luchtstroom.

 

Wat is er met die top op de laatste foto gebeurt ;)

 

Ohja, wat is de ph van het water dat je tussendoor geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi lost,

5 tabs op 50L lijkt me niet te veel toch? of vanwege teveel water toch teveel voedingsstoffen vrij gekomen.

geen idee wat de ph is, krantjes water. bij sannies way hoef je niet af te zuren.

de bodentemp komt niet onder te 22 graden uit.

fan staat niet direct op de planten maar via de zijkant van de kast naar beneden gericht, de blaadjes van top op de laatste foto zijn uitgedroogd en dus opgekrult, deze werden dus eerst langzaam geel zoals op de andere fotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een te nat medium is hier het probleem waardoor je, helemaal met Sannies way en niks aan de ph doen laat in de bloei ineens zoiets krijgt.

 

Ik ben door dit geneuzel (ben licht gehandicapt en problemen met water geven) van Sannies way afgestapt ;)

 

Verder weinig aan te doen behalve dan de watervoorziening en de ph een beetje proberen weer op orde te krijgen omdat je sannies way zit, een tab verkruimelen over toplaag wil nog wel eens helpen maar in dit geval weet ik dat zo nog niet, kans dat ze nog erger worden omdat ze weer teveel van verkeerde binnenkrijgen is aanwezig.

 

5tabs op 50ltr is inderdaad niet zo veel maar als ze 1st normaal 'afgeven' en door teveel water dat proces versneld kan er van alles mis gaan.

 

Die laatste top is echt wel meer mee gebeurt.. als de top zelf ook na dat opkrullen zo is geworden dan heb je een probleem in de wortelzone denk ik (fysarium of pythium).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...