Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

secret jardin

24x amnesia op mapito

Recommended Posts

Zelfde stekken, maar 5x65ltr kuipen met canna voedig(op grond)

Weekje langer wil ik niet riskeren en eea is al geregeld dus dat gaat helaas niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

wauw SJ zo'n mooie top droom ik van maar ja wie niet.

 

denk dat je ronde al met al niet enorm tegenvalt alles boven de 0,8 is tog wel redelijk te noemen tog..

 

gluur al een beste tijd mee in dit topic erg leuk zoiets weer op mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat ik idd wel in die buurt uitkom, idd prettig en jeice zie je ook geen verslagjes meer van helaas

verder ben ik eigenlijk geen verslag meer tegengekomen van mapito

Share this post


Link to post
Share on other sites

reden genoeg dat jij ze wel moet blijven posten :wOOt

 

tsjah hydro het blijft niet mijn ding maar snap dat je bij grotere hokken er haast niet aan ontkom. of je moet leven van een uitkering :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is geknipt en gewogen, er zat wederom erg veel klein spul bij en dit keer niet zo hard als ik gewend ben

 

nat gewicht 5288gr

 

volgende ronde gaan we maar weer eens een andere test doen

 

8x60ltr smartpots gevuld met mapito :wOOt

 

grtz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1300 gr droog zou niet bizar slecht zijn onder 3 spiegelkapjes met de temperaturen die je had en gezien je ze eerder om hebt gehaald.

 

 

60 liter potten met mapito zou ik niet doen! tenzij je er 4 planten inzet.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

had net al het kweekverslag van superbrecht doorgelezen, mss dan toch 10x41ltr smartpots

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd. potten gaan drijfnat blijven, niet bij te sturen. 40 liter is ook teveel voor 1 plant.

 

investeer in 3 gavita pro's :wOOt haal je er direct uit. ik zag duidelijk/groot verschil in mn planten onder de spiegelkappen met standaard bulb en de pro's. zal eens een foto sturen.

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is straks winter, dan wil ik gaan investeren in 4x dimlux icm controller en hr96 kappen

En dan boosten naar 690:p

Heb met greensell gebeld en er zijn er meerdere die met 41ltr smartpot op mapito goede ronden draaien, 60ltr vond ie ook te groot voor 1 plant maar 41 is een mooie grootte, en wie weet zet ik er wel 2 in, gwn even aankijken

Anders zit ik meteen op 26ltr en wil er zo min mogelijk inzetten dit keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

a joh greensell is een mapito noob :wOOt

 

maar mijn zegen heb je. zou iig geruime tijd van boven wateren zodat je je mapito goed kan doorspoelen met de juiste waardes totdat je plant genoeg gaat drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, laatste drain was 0,9 dus met de ec zal het wel goedzitten

Plomp er gwn 5.2 5.3 doorheen en dan moet ik al redelijk in de buur zitten

Even aankijken en gwn van boven blijven geven tot ik zie dat ze brginnen te zuipen

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geef je zo een lage pH mee?

 

Ik water altijd in met 5.2 omdat de pH in het medium dan zo om en nabij de 6 uitkomt.

Als je nu al 5.3 geeft, wat is dat de pH in de mapito aan het begin van de volgende ronde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel dat ik met de nieuwe rond 5.2 eroverheen gooi met inwateren

Om de ph op ideale startwaarde te krijgen, dus alleen voor het spoelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SJ,

 

Heb je topic vanaf de zijlijn met een half oog gevolgd :wOOt ,

 

Zonde van de spint en rot....

 

 

 

Naar mijn mening is het zeer goed mogelijk te kweken in 65L potten, alleen denk ik dat met smartpots door het ademen van de pot de bovenste laag (boven je vloedlijn) te snel uitdroogt waardoor je ec op gaat lopen, en dit is idd niet bij te sturen, of je moet van boven gaan spoelen...

 

Als je met slechts acht planten en 4*600W wilt gaan werken zul je toch extern voor gaan groeien, als je dit in bijv. 2L potten doet en ze goed doorgeworteld overpot hoef je ze niet van boven water te geven, overpotten en "een week laten verrekken" en je kunt gewoon vloeden. En na oogsten trek jij een kluit in de vorm van dat 2L potje eruit. (naar mijn mening remmen die netpotjes de wortelgroei wel (als deze twee keer terugkrult in het potje voordat ie erdoor groeit zie jij niet) maar dat moet ieder voor zich weten)

 

Dat van die potten wat zeiknat blijven snap ik niet echt, no offence Jeice, de 13L pito pot (25x25) is toch gemaakt met knietje, waardoor er juist water in moet blijven staan?

 

Wat je bij 65L potten wel weer zult moeten gaan uitvogelen is je watergeef-frequentie, en je hoeveelheid voeding...

Je zult ook wat vaker en eerder moeten gaan spoelen

 

Als je citroenzuur (van bijv. Ferro) gebuikt om af te zuren bij spoelen zul je zien dat dit zelfs de ec van je leidingwater omlaag haalt.

 

Succes!

 

Grtz Mowgli

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat snap je er niet aan dan? 1 plant drinkt veel minder de 1e paar weken.

 

en laat zeker geen water staan in mijn potten. weet niet wat je bedoeld met pito potten

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat ik idd wel in die buurt uitkom, idd prettig en jeice zie je ook geen verslagjes meer van helaas

verder ben ik eigenlijk geen verslag meer tegengekomen van mapito

 

Kijk wel nog gewoon mee. :wOOt :lol:

 

Gr :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom geen verslagje meer prettig? Was altijd erg leerzaam!

Mijn volgende verslag verwacht ik wel wat input van ne hoor:p haha

Volgende ronde word een 50/50 met amnesia stekken(andere boer gevonden en natuurlijk even testen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

helft van mijn eigen leverancier, en de andere helft van een nieuwe waar ik veel goede dingen van heb gehoord..gewoon een soort testje eigenlijk

 

ik heb besloten om er toch maar 11 in te zetten, voor 8 waren ze te klein,en ja ik moet de potten nog extra bijvullen :wOOt

 

med_gallery_35330_15590_1456020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je weer GL geven? denk dat het gebruik van de gl ultra mg nu nog belangrijker wordt.

 

grote planten werden het eerst geel bij mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kheb nog 7,5 liter A&B over:P, kheb nog MG ultra staan, moet genoeg zijn alleen nog even dosering aankijken

ja geel als in herfst, of tekorten gedurende de kweek?

 

btw wat geef jij dan nu? ook GL toch?

Edited by secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben tijdelijk gestopt met kweken :wOOt

 

de grote planten verkleurden eerder gedurende de kweek. ik heb geloof ik 0,3 ml per liter aangehouden ipv de aanbevolen 0,5.

 

niet dat het boeit, toppen deden het perfect. ben liever on the save side met mg

Edited by Jeice

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh, dan maak ik je 15 reserves op :wOOt

klopt ik houd met additieven altijd minder aan dan wat er op de fles staat, better safe then sorry;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...