Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dio

Bloeihok opknappen

Recommended Posts

Beste,

 

Omdat ik wel groene vingers heb, maar geen technisch talent ben.

Heb ik een paar vragen.

 

Opstelling: hok van 3 bij 3 meter, 2 * 600w HPS, koolstoffilter met afzuiging, kleine fan voor lucht circulatie, de afzuiging vindt plaats door een slang die ik voor mijn raam heb vast gezet, raam staat open, afscheiding gemaakt van een paar latten en dubbel plastic.

 

Tussen het raam en de afscheiding heb ik ruimte gemaakt voor verversing van de lucht.

 

Er gaat dus niet echt iets fout, maar optimaal is het ook niet.

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om mijn hok zo effectief mogelijk te maken.

 

greetz Dio

Share this post


Link to post
Share on other sites
effectief mogelijk te maken.

 

paar lampen meer ophangen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je zeker dat je verse lucht naar binnen trekt?

ken meerdere situaties zoals jij beschrijft

waarbij dat niet het geval was.

 

een foto of schets is eigenlijk best wel belangrijk

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, maak even wat foto's van je hok, je ruimte waar je hok staat, je lucht in- en uitlaat, je relais, en de rest van de elektriciteit die je heb aangelegd. Kortom eigenlijk alles. Als je van al deze dingen een duidelijke foto kunt plaatsen, kunnen we jouw een heel eind helpen.

 

Spreek je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ten 1e, de helft van het hok is in gebruik.

 

Meer lampen is geen optie ivm elek. kosten.

 

Ik heb geen directe lucht Inlaat, dat zal het zijn.

 

Hoe los ik dit op?

 

Foto's, schetsen ed hoe doe je dat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met paint wat kutten en kloten.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb geen directe lucht Inlaat, dat zal het zijn.

 

Hoe los ik dit op?

 

Misschien een gat een je hok maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht heb je zowieso nodig, dus of je dat linksom of rechtsom doet. Dat maakt niet uit, maar het is wel een vereiste.

 

Bij voorkeur aan de onderkant de lucht inlaat, want ik neem aan dat je de lucht bovenin afzuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjors, dank je wel voor je reactie. Je hebt gelijk.

 

Ik moet dus buitenlucht inblazen in mijn hok. Via de onder kant.

 

euh ik gebruik een .....??een fan of zuiger/blazer met 2 buizen...(jes)

 

met andere woorden wat is het beste/makkelijkste?

 

greetz Dio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien een gat een je hok maken ;)

 

 

dan heb je een passieve inlaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenlucht is altijd goed, maar het mag ook gewoon lucht uit huis zijn. Het gaat erom dat je lucht van buiten je hokje naar binnen zuigt, het door je hok laten gaan en aan de bovenkant weer afzuigen. Zo kom je het best van je warmte af, want warmte gaat van nature omhoog. En je planten hebben zo ook meteen verse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou inderdaad pasief aanzuigen. Dus geen inblazer. Als je hier namelijk een fout in maakt dan zou je hele huis naar de wiet kunnen gaan stinken. Als je namelijk meer lucht inblaast dan dat je afzuigt. Dit zou ik pas over een tijdje gaan doen als ik jouw was. Eerst dit even onder de knie krijgen.

 

Kortom je gaat alleen afzuigen met een afzuiger en aan de onderkant van je hok maak je alleen een opening zodat er verse lucht naar binnen kan. Maak het wel zo, dat er in de donkere uren geen licht naar binnen kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf geen voorstander van passief inblazen, als je afzuiger om 1 of andere reden uitvalt dan stink in no time je hele toko.

Terwijl als je actieve inblazer uitvalt, er door het vacuum in de ruimte (er van uitgaande dat je meer afzuigt dan inblaast) toch nog een luchtstroom plaatsvind.

 

Ik zou zeggen koop een goedkope buisafzuiger, vanaf 107m3 of zo, of voor 50 tientjes een 250m3 slakje (maar dan moet je weer een dimmer hebben) maak een gat tegen over de kant van de afzuiger en via een slang naar de juist plek geleiden. Voor een kleine 20 euro heb je al een kistje in elkaar gezet waar je zo'n kleine buisafzuiger in kwijt kan. Ik heb 2 kistjes gemaakt van oude afgedankte kleerkasten. Voor 20 euro noppenschuim gehaald en voila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor antwoord .

 

Ik ga mijn passieve inlaat at veranderen naar actieve inlaat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...