Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
get in the ganjabus

Knakken gaat telkens weer fout...

Recommended Posts

Soortje: C99 van female seeds

 

Heb ze nu al een 5-tal keer geknakt, en telkens weer groeien ze omhoog, in het begin lijkt alles goed gegaan, mooi horizontaal geknakt, maar na 1 week zit er nog een minimale knak in en lijkt het weer alsof de hoofdscheut weer helemaal terug naar boven is gekomen...

 

Echt heel irritant, is het de bedoeling dat je blijft knakken ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het knakken met een stukje touw aan iets vast zetten. Hoeft niet strak om die top. Gewoon een lus maken en over die top heen. In elk geval zo, dat ze niet terug kan buigen. Na een paar dagen zal ze wel vanzelf in deze vorm blijven staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze niet willen luisteren gewoon grof geweld gebruiken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knakken zonder vastzetten haalt idd niet zo heel veel uit, tenzij je het verschillende keren doet of inderdaad grof geweld gebruikt (met risico op breken). Probeer te knakken waar de scheut nog niet ouder dan 2 weken is, hoe ouder hoe moeilijker die plooit.

 

Met een lusje vastzetten aan je scrognet (als dat er is), aan een ander stuk van de plant, een vast punt in je hok/tent, .... Je kan vanalles gebruiken als bindmateriaal, bij voorkeur +1.5 mm doorsnee om ingroeien te voorkomen. De plant kan verbazend veel kracht ontwikkelen op het punt waar de tak vast hangt.

 

Greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweld is goed! Stam plat knijpen en takje naar de grond duwen. Blijven duwen tot de stam fokking opensplijt aan 1 kant.

 

Laat die trut nu nog maar eens terug verticaal komen als ze durft.

 

Het ziet er niet uit, je houdt je hart vast de eerste 48 uur (ze gaan toch niet helemaal dood zijn???), maar het werkt wel :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Baekelandt

hahaha, volgens mij is het een feest om jou in je hok aan het werk te zien :whistling

 

:lol: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet het alltijd met draad vast.

Kijk maar naar de geknakte dames:

gallery_5351_7538_1913742.jpg

 

Groetels

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na de 1e (flinke anders werkt het niet) knak zo gauw als de scheut weer wat omhoog komt bij het inmiddels ontstane elleboogje licht wat kracht zetten en je trekt/knakt de tak zo weer in elleboog stand terug.

 

Ben 2 planten in een DR60 op deze manier aan het trainen, bijna ruimte vol nu week 1 12/12, lijken net van die kerk kandelaars, alles op gelijke hoogte en in de breedte omdat ik in de lamp groeien wel zat was zonder dat extreme knakken, zelfs netje hielp niks maar dit wel :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lampen aangaan zal Baekie eens een foto nemen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb niet echt veel bindpunten in mn tent, en voor een scrognetje is het ook al te laat want ze staan net een week in bloei.

 

Maar meermaals knakken kan dus? Het probleem is ook wel dat het feminized zaden zijn, en ze kunnen dus niet zo veel stress aan als een stek.

 

 

GODVERDOMME.... Net nog eens proberen knakken hoofdtop voor de helft afgebroken....

 

WAT EEN kutzooi

 

Heb de plant net gespalkt, maar fuck... nooit knak ik mijn plant nog...

 

Nu nog hopen dat ze het overleeft en niet herma word

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja :rolleyes: , meerdere malen tot ze wel luisteren :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

komop zo moeilijk is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst de stam plat drukken / indrukken .. tussen duim en wijsvinger.. goed plat drukken .. en dan pas omknakken... :whistling

Edited by Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ganjabus

Is super easy, je moet niet zomaar het gaan buigen maar je moet de stam een beetje pletten over een langere lengte tussen twee nodes en dan pas voorzichtig buigen.

De kant waar je heen wil buigen doe je je wijsvinger en aan de andere kant van het stammetje je duim en dan over de hele lengte tot hij soepel.. omknakt, niet breekt! :rolleyes:

Niet tot moes maar gewoon met beleid.

Als ie niet buigt nog even meer de stam 'kneden'

DUS NIET ALS EEN HORK! :whistling

 

Heh, wilde even mijn l33t knak fotograferen maar kom er niet meer bij.. it's like a jungle in there!

Ander moet je ff als je wat brandnetels ziet ergens even oefenen op je knek-skillz

Of op een mannetje!

Edited by MrMonkE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het volgens de regels van de kunst gedaan, wijsvinger op de rechterkant, duim op de linkerkant en dan duwen zoals in torsti zijn topic staat.

 

Alleen denk ik iets te hoog heb geknakt. de top brak echt al af op 45°

 

volgende keer toch pletten en dan buigen

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekelandt Leverdt!

 

Dubbel geknakt

gallery_33521_15424_909926.jpg

ge-zel-lig!

gallery_33521_15424_1944453.jpg

 

pas als de stam splijt heb je geknakt :rolleyes: :lol: ;) :D anders ben je een :lol: :(

 

Groeten, Baekie Banzaï! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo was die bij mij ook geknakt, maar dan hangt de scheut toch op half 9?

 

heb je em daarna ook geducktaped ofzo

 

dat zal enorm veel stress voor de plant veroorzaken als je ze zo laat hangen

Edited by get in the ganjabus

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat die plant een hoop minder stress heeft dan jou. zo heb ik er stengels bij die elke dag geknakt zijn, heel de stam heeft verdikkingen, en gaat dan weer naar boven, dan weer naar beneden, stress? ze gaat gewoon door alleen nu met 10x zoveel toppen op die stengel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de meeste grower te bang zijn om te knaken!!!

 

Je moet eht gewoon zelf ervaren hoe te knaken ik was zelf ook altijd bang er voor maar nu knak ik wanneer ik daenk van die kan ook wel knakje gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...