Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabizznis

psychose na wietgebruik

Recommended Posts

een psychose zoals in de trip blijven hangen?

 

Of word er bedoeld dat je dan in een laten we zeggen gevaarlijke psychische toestand verkeerd voor jezelf of andere?

 

Ik ken namelijk een dame die jarenlang drugs heeft gebruikt (lees: cocaine i.c.m. wiet) en dat de wiet de schuld heeft gekregen van haar toestand zoals vandaag de dag. Ze slikt medicijnen tegen schizofrenie maar de wiet krijgt dus de schuld van haar toestand vandaag de dag, maar niemand wijst ook maar eventjes naar de coke, ik denk persoonlijk dat de wiet zelfs een soort van rem is geweest anders was de toestand nog veel erger geweest.

Ik wil niet zeggen dat ze een kasplantje is, helemaal niet maar je ziet gewoon aan d'r dat ze niet meer helemaal jofel bij de tijd is. Was een erg mooie aantrekkelijke meid om te zien voorheen in haar goede dagen.

 

En diegene die hun eigen moeder, de schepper van diegene in kwestie, iets aandoen dan hoop ik dat je zult branden voor de rest van je leven.

 

Ik heb zelf als ik wiet rook een hele diepe gedachte, ik kan bijvoorbeeld verder kijken dan als ik nuchter ben. Ik kan bijvoorbeeld gedachtes aflezen aan de hand van hoe iemand naar me kijkt, of als ik oplet hoe iemand naar een tv-programma kijkt dan kan ik heel duidelijk zien met welke emotie ze zitten te kijken/luisteren.

Alles word me op een bepaalde manier duidelijk en dan denk ik wel eens, vind je het gek dat het systeem tegen dit wonderbaarlijke kruid is want het opent toch echt wel je luiken op een hele merkwaardige manier. Ze zeggen toch dat maar een bepaald gedeelte van je hersens werkzaam zijn, het lijkt wel of je met een jointje op toegang hebt tot het gedeelte wat je niet gebruikt. Deuren gaan open en je ziet dingen hoe je ze nooit hebt gezien en dingen van jaren terug die je nooit begrepen hebt zul je opeens begrijpen.

 

Met muziek bijvoorbeeld, normaal nuchter luister je naar muziek en dan vind je dat mooi en luister je met plezier. Met een jointje op kan ik elk individueel instrument individueel beluisteren, alsof ik de originele samenstelling van het nummer uit elkaar kan halen en kan kiezen of ik naar het keyboard de drums het gitaar of naar de bass luister. Intense beleving van het geluid die een soort loopje neemt met je brein, vooral goede reggae met een goede orgel erin heeft effect bij mij.

 

Een psychose, ik heb nooit gehad dat ik bij mezelf zoiets had van nu moet ik opassen want ik ga er gekke dingen van doen.

Sterker nog, ik heb 2 maal een depressie overwonnen met cannabis.

Ik ben er van overtuigd dat cannabis je psychische toestand eerder weer terug in balans brengt als in de war schopt. Ik durf echter niks te zeggen over mensen die al van nature een aanleg hebben of psychische abnormaliteiten in de familie hebben, dan kan het wel eens zijn dat dit cannabis dit juist versterkt. Ik ken iemand die in zijn jonge jaren een autoongeluk hebt gehad en na een goede joint flikkert ie gewoon neer en is ie buiten westen, waarschijnlijk door de hersenbeschadiging die bij het ongeluk is ontstaan.

 

Ik ben bijvoorbeeld veel te bang om LSD te nemen omdat er een aantal gevallen bekend zijn dat men in de trip blijft hangen.

Je zult die pech maar hebben.

 

Greetz.

volgens de arts heb ik geen schizofrenie, wat ook kan komen door drugsgebruik.

maar er bestaat wel een gevaar voor mezelf of mijn omgeving, anders had de rechter nooit de inbewaringstelling verlengd.

de rechter besliste na de diagnose van de behandeldende arts te gelezen hebben.

dat het toch noodzakelijk is, de behandeling af te maken, en dat ik niet meer mag blowen.

Edited by cannabizznis

Share this post


Link to post
Share on other sites

@critical window

danku dit ga ik zoiezo verplicht moeten doen, daarna zien we wel weer.

ik wil natuurlijk niet mijn hobby opgeven. dus zal zoiezo wel ooit weer eens wat plantjes zetten.

 

Johny Sack, ik spreek wel degelijk uit ervaring. Heb 2 meiden uit zo n kliniek gehaald, hier in mijn huis opgevangen en binnen een week, waren het weer normale meiden. Een is nu lerares biologie en de andere is secretaresse, als ik ze niet weggehaald had uit die kliniek, weet ik niet wat voor zombies die meiden geworden waren. Tot op de dag van vandaag hebben ze nog steeds een baan en geen zgn psychoses meer gehad.Ook zij blowde en hadden ook wel eens met andere drugs geexperimenteerd. Bij hun was een trauma het achterliggende probleem.

Met rotzooi als coke, ketamine en speed, daar moet je echt voor uit kijken. daardoor krijg je meer persoonlijkheden en je kent geen verschil meer tussen werkelijkheid en fictie.

 

ik kom hier niet weg, en dat vind ik het vreselijkste. het is een gesloten gebouw.

met andere 'patienten' en wat begeleiders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goeie kennis van me, die in onze jonge jaren 1000% normaal en gezond was.

is nu ook psychotisch.

 

wij hebben vroeger ook met alles geexperimenteerd ( meer dan geexperimenteerd zelfs ) in onze vriendenkring, buiten lsd, dit heb ik echt nooit gedaan, en hero natuurlijk!

 

op een gegeven moment begon deze kennis van me echt het noorden kwijt te raken!

we hebben een tijdje gehad dat we echt belachelijk veel speed gebuikte, en ook net toen is het misgelopen met hem!

overduidelijk van de speed !!!!

 

ik ga het hier niet allemaal neertypen maar je kan niet geloven wat hij allemaal deed of hoorde in zijn hoofd, in het begin vonden we dit nog grappig, we sloegen er allemaal wel is ff naast van de dope, we dachten zelfs nog dat ie het speelde fzo...

maar na een tijdje werd het duidelijk dat dit echt serieus was!

 

dacht dat er overal camera's in de bomen hingen......

heeft ooit de ruit van de auto eruit geslagen om dat hij dacht dar er iemand vanuit de raam tegen hem aan het spreken was.....

echt onbeschrijfelijk allemaal.....

 

ze hebben hem ook 2x gecoleceerd(verplicht opgenomen om te gaan afkicken)

 

de laatste keer dat ik hem zag moest hij elke morgend naar de apotheker zijn dagelijkse portie methadon gaan halen, omdat hij dit in het begin voor een week meekreeg en dit ook misbruikte en allemaal op 1 dag innam.

 

ik zeg niet dat jij wel of niet een spichose hebt, maar ik kan je wel zeggen, zodat hij toegetakeld was zou hij nooit hier een topic hebben kunnen openen en een normale conversatie voeren.

 

of je het nu hebt of niet, ik vermoed dat het niet zo is als ik hier allemaal beschrijf.

want je kan duidelijk wel normaal comuniceren ;)

 

kijk er gewoon mee uit!

iedereen heeft de man waar ik over spreek laten vallen als een baksteen, behalve ik dan, omat ik echt met hem te doen had!

geloof mij, hij heeft hier zelf ook niet voor gekozen, en kan hier spijtig genoeg nu/toen niks meer aan doen, het had mij of iemand anders ook kunnen overkomen!

 

wat ik maar wil zeggen is, luister echt naar je lichaam!

je wilt nooit in zo'n situatie komen dat je jezelf echt totaal verliest!

 

het heeft mijn ogen in ieder geval open gedaan

Edited by sensi life

Share this post


Link to post
Share on other sites
@critical window

danku dit ga ik zoiezo verplicht moeten doen, daarna zien we wel weer.

ik wil natuurlijk niet mijn hobby opgeven. dus zal zoiezo wel ooit weer eens wat plantjes zetten.

 

Johny Sack, ik spreek wel degelijk uit ervaring. Heb 2 meiden uit zo n kliniek gehaald, hier in mijn huis opgevangen en binnen een week, waren het weer normale meiden. Een is nu lerares biologie en de andere is secretaresse, als ik ze niet weggehaald had uit die kliniek, weet ik niet wat voor zombies die meiden geworden waren. Tot op de dag van vandaag hebben ze nog steeds een baan en geen zgn psychoses meer gehad.Ook zij blowde en hadden ook wel eens met andere drugs geexperimenteerd. Bij hun was een trauma het achterliggende probleem.

Met rotzooi als coke, ketamine en speed, daar moet je echt voor uit kijken. daardoor krijg je meer persoonlijkheden en je kent geen verschil meer tussen werkelijkheid en fictie.

 

ik kom hier niet weg, en dat vind ik het vreselijkste. het is een gesloten gebouw.

met andere 'patienten' en wat begeleiders.

Hebben ze naar de oorzaak gekeken-

Gemakshalve andere harddrugs toedienen, waar je aan verlaafd raakt, lichamelijk en geestelijk, lijkt me geen goede beslissing en ook niet de intentie van die rechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een goeie kennis van me, die in onze jonge jaren 1000% normaal en gezond was.

is nu ook psychotisch.

 

wij hebben vroeger ook met alles geexperimenteerd ( meer dan geexperimenteerd zelfs ) in onze vriendenkring, buiten lsd, dit heb ik echt nooit gedaan, en hero natuurlijk!

 

op een gegeven moment begon deze kennis van me echt het noorden kwijt te raken!

we hebben een tijdje gehad dat we echt belachelijk veel speed gebuikte, en ook net toen is het misgelopen met hem!

overduidelijk van de speed !!!!

 

ik ga het hier niet allemaal neertypen maar je kan niet geloven wat hij allemaal deed of hoorde in zijn hoofd, in het begin vonden we dit nog grappig, we sloegen er allemaal wel is ff naast van de dope, we dachten zelfs nog dat ie het speelde fzo...

maar na een tijdje werd het duidelijk dat dit echt serieus was!

 

dacht dat er overal camera's in de bomen hingen......

heeft ooit de ruit van de auto eruit geslagen om dat hij dacht dar er iemand vanuit de raam tegen hem aan het spreken was.....

echt onbeschrijfelijk allemaal.....

 

ze hebben hem ook 2x gecoleceerd(verplicht opgenomen om te gaan afkicken)

 

de laatste keer dat ik hem zag moest hij elke morgend naar de apotheker zijn dagelijkse portie methadon gaan halen, omdat hij dit in het begin voor een week meekreeg en dit ook misbruikte en allemaal op 1 dag innam.

 

ik zeg niet dat jij wel of niet een spichose hebt, maar ik kan je wel zeggen, zodat hij toegetakeld was zou hij nooit hier een topic hebben kunnen openen en een normale conversatie voeren.

 

of je het nu hebt of niet, ik vermoed dat het niet zo is als ik hier allemaal beschrijf.

want je kan duidelijk wel normaal comuniceren :verrygood

 

kijk er gewoon mee uit!

iedereen heeft de man waar ik over spreek laten vallen als een baksteen, behalve ik dan, omat ik echt met hem te doen had!

geloof mij, hij heeft hier zelf ook niet voor gekozen, en kan hier spijtig genoeg nu/toen niks meer aan doen, het had mij of iemand anders ook kunnen overkomen!

 

wat ik maar wil zeggen is, luister echt naar je lichaam!

je wilt nooit in zo'n situatie komen dat je jezelf echt totaal verliest!

 

het heeft mijn ogen in ieder geval open gedaan

de diagnose is dat het door de drugs komt, en omdat ik het hier niet mee eens ben, werk ik niet mee aan de behandeling.

een van de rede dat het gedwongen moet worden gedaan ... ;)

 

Gedwongen afdeling van Novadic-Kentron?

 

de afdeling is van het ggz

 

@ blowsterke

 

de artst vermoed dat het door de drugs komt. welke is niet echt duidelijk.

maar omdat ik voor mijn opname heb geblowd, vermoeden ze (zeggen ze) dat het de oorzaak is.

Edited by cannabizznis

Share this post


Link to post
Share on other sites
supadup canna,

 

welkom in mijn wereld.

Ik ben al jaren geleden gestopt met blowen ook omdat ik psychisch overgevoelig reageer op; voornamelijk wiet en dus hoge verhoudingen thc.

Vette hasj kan ik redelijk hebben maar ook met mate, maar vind het onnodig om op deze manier grenzen op te zoeken.

 

Persoonlijk ben ik van mening dat je naar lichaam en geest moet luisteren ik blow dus ook helemaal niet meer.

Wil niet zeggen dat ik de hele hobby vaarwel heb gezegd, plantjes onderhouden is gewoon veel te leuk om te doen en je kan er veel meer mee dan alles oproken. Denk aan tincturen, olie's, thee enz.

 

staat hier op het forum ook wel genoeg over.

 

PS- voordat ze bij mij synthetishe crap me strot doordrukken (waarbij ik doel op de pammetjes die jij krijgt) gaat er wel een oorlog aan vooraf. De bijwerkingen en het verslavingsgevaar daarvan is vele malen heftiger dan alle tot nu toe genoemde Harddrugs.

In die zin ben ik het absoluut met blowsterke eens.

 

Het zijn goede middelen om uit een psychose te komen en om als eerste stap wat rust in je lichaam en geest te verkrijgen, maar laat het je niet onderhouden.

Veel psychiaters blijven het voorschrijven als emo afvlakker om zogenaamd herhaling te voorkomen maar naar mijn idee is het puur om medewerking te kunnen vergaren van hun patient.

t is verslavende zombie shit, en dan spreek ik uit ervaring.

 

Ga maar is kijken bij de paaz, allemaal langs de muur shuivende, hoofdhangende en handjes halfomhooghoudende wezens. Allemaal van de pammetjes.

 

Succes maat.

 

 

ik heb de pammetjes ook geweigerd, maar anders moest het via een spuit.

waar ik al helemaal niet op zat te wachten.

wel word dit nu afgebouwd, omdat het zeer verslavend is.

heb nu dagelijks 1 mg bij ontbijt. en 1mg voor het slapen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote

waar ik al helemaal niet op zat te wachten.

wel word dit nu afgebouwd, omdat het zeer verslavend is.

heb nu dagelijks 1 mg bij ontbijt. en 1mg voor het slapen.

 

Zou gewoon netjes mee werken.

Des te eerder mag je naar huis.

1mg is zo weinig, dat het meer is om af te bouwen.

Dat je geen bij werkingen krijgt.

 

Zou wel eens willen weten, wat jij gedaan heb, om het zo ver te laten komen.

 

Hoef niet tot in ditail maar in grote lijnen.

En mag jij daar nu gewoon internetten.

 

Succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK beschouw mij als een zeer gezond persoon, geestelijk en lichamelijk. Ik heb nooit echt aan zware drugs gezeten. Ik ben een 1x proever als je weet wat ik er mee bedoel, ik ben ook iemand die zeer sportief is ingesteld, ik sport al 20 jaar non stop maar heb wel de neiging om 6 maanden volle bak te roken en 6 maanden gewoon clean, dus alleen maar sporten en gezond eten. Maar 4 jaar geleden kreeg ik inneens een soort van psychose, kreeg geen hallucinatie of dergelijks maar mijn zicht begon zo heel wazig te zijn met sterretjes voor mijn ogen en dat gedurende 4 maanden, mijn manier van denken was ook best raar...een soort van Opssesieve compulsief stoornis. Ik bleef maar over dingens denken dat niet normaal is, soms voor geen reden en het was meestal zeer negatief. In ieder geval het was echt de schrik van mijn leven. Ik begon van alles te lezen, ik heb zelfs een tomografie genomen om te zien of ik wel iets in mijn hersen had...gelukkig alles was ok. Maar dat gevoel van er is iets mis met mij, dat gevoel bleef mij maar volgen....ik ben naar mijn dokter gegaan en heb hem vertelt wat er mis was......hi wou mij niets geven....hij was zeker er van dat het na 6 maanden voorbij zou gaan....zonder niets...en dat was ook wel zo..

Ik als sportieve gast heb mijn frsuttratrie en mijn bezorgdheid uitgewerkt in intensieve sporten . Bon ik ben tot een conclusie gekomen na zoveel lezen en vragen stellen voor meer dan 1 jaar. Dat je hersen van uit zich zelf herstelt zonder dat je niets gebruikt....gewoon gezond eten, veel sporten,,,,zeker sporten dat doet iets in je hersen dat niet normaal is, je moet wel geduld hebben want 6 maanden klinkt niet lang maar wanneer je geestelijk iets hebt lijkt dat echt wel heel lang. maar het WERKT 100%.

 

Mijn raad : zou zijn laat je hersen een beetje met rust, geef al het rust dat je hem kan geven......zorg er voor als een eitje.....en veel sporten....na 1 jaar is uw hersen zeker gereset.....hersenen is degelijk 1 van de meest ingewikkelste orgaan maar ook 1 van het meest bijzonderste van al. Geef het een kans maar op een gezond manier dit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben ik met je eens.

ben ook tijdje redelijk van het pad af geweest.

zyprexa gehad en ritalin maar geloof mij das niet goed voor je.

zyprexa word je een zombie van.

ben 12 kilo aangekomen.

sporten had ik geen zin meer in.

nu alles geweigerd en weer aan het werk en sporten en voel me weer een mens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken weinig mensen die geen mentaal problemen hebben, het minste van al is stress of een lichte depressie maar spijtg genoeg mensen maken de situatie nog erger door veel middelen te gebruiken op een zeer korte periode. Dat heeft echt zijne tijd nodig en zeker geduld en nul middelen voor een paar maanden...dat is alles wat je nodig hebt..en als je kunt sporten zoals Pierr00, dan ben je al een stap voorauit.......het herstelt zich van zelf meestal.

 

 

en daarbij er is geen enkel bewijzen dat die medicatie een postieve werking heeft....het herstelt niets , het laat je gewoon zoals zombie zoals pierre het vermeld. tot dat het van uit zich zelf herstelt na maanden maar dan heb je een ander probleem veroorzaak, en dit door het innemen van die medicatie,het is een soort van spiraal waar je nooit van uit komt....

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites
IK beschouw mij als een zeer gezond persoon, geestelijk en lichamelijk. Ik heb nooit echt aan zware drugs gezeten. Ik ben een 1x proever als je weet wat ik er mee bedoel, ik ben ook iemand die zeer sportief is ingesteld, ik sport al 20 jaar non stop maar heb wel de neiging om 6 maanden volle bak te roken en 6 maanden gewoon clean, dus alleen maar sporten en gezond eten. Maar 4 jaar geleden kreeg ik inneens een soort van psychose, kreeg geen hallucinatie of dergelijks maar mijn zicht begon zo heel wazig te zijn met sterretjes voor mijn ogen en dat gedurende 4 maanden, mijn manier van denken was ook best raar...een soort van Opssesieve compulsief stoornis. Ik bleef maar over dingens denken dat niet normaal is, soms voor geen reden en het was meestal zeer negatief. In ieder geval het was echt de schrik van mijn leven. Ik begon van alles te lezen, ik heb zelfs een tomografie genomen om te zien of ik wel iets in mijn hersen had...gelukkig alles was ok. Maar dat gevoel van er is iets mis met mij, dat gevoel bleef mij maar volgen....ik ben naar mijn dokter gegaan en heb hem vertelt wat er mis was......hi wou mij niets geven....hij was zeker er van dat het na 6 maanden voorbij zou gaan....zonder niets...en dat was ook wel zo..

Ik als sportieve gast heb mijn frsuttratrie en mijn bezorgdheid uitgewerkt in intensieve sporten . Bon ik ben tot een conclusie gekomen na zoveel lezen en vragen stellen voor meer dan 1 jaar. Dat je hersen van uit zich zelf herstelt zonder dat je niets gebruikt....gewoon gezond eten, veel sporten,,,,zeker sporten dat doet iets in je hersen dat niet normaal is, je moet wel geduld hebben want 6 maanden klinkt niet lang maar wanneer je geestelijk iets hebt lijkt dat echt wel heel lang. maar het WERKT 100%.

 

Mijn raad : zou zijn laat je hersen een beetje met rust, geef al het rust dat je hem kan geven......zorg er voor als een eitje.....en veel sporten....na 1 jaar is uw hersen zeker gereset.....hersenen is degelijk 1 van de meest ingewikkelste orgaan maar ook 1 van het meest bijzonderste van al. Geef het een kans maar op een gezond manier dit

 

 

Wat jij hier beschrijft dat leek wel deels over mij te gaan.

Ik weet niet wat er aan mij scheelt en daarvoor moet ik over paar dagen naar de riagg ik zal het in het kort uitleggen.

 

Ik ben altijd al gevoelig geweest voor tics nooit echt erg maar toch sinds enkele maanden terug kamp ik met heel veel nek en rug klachten door de nekklachten heb ik een soort tic ontwikkeld met me nek.

Daar kreeg ik nog meer klachten van dus heb mezeld gedwonge om hiermee op te houden maar daar heb je heel veel wilskracht voor nodig je lichaam wilt dat je je nek aanspant om dat speciale gevoel te krijge. Nou om het wat kort te houde ben ik hier met een sjaal heet spul smeren en veel te gaan game vanaf gekomen maar hier komt het!

 

Ik heb nog steeds soms de drang om het aantespannen dus ik dacht laat ik is gaan lezen op internet nou alles wat ik altijd doe ben ik heel fanatiek in dus ik kwam uit bij dinge zoals tourrette ocd dwangneuroses enz.... Ik was er zeker van dat ik het allemaal had dus afspraak gemaakt bij de dokter.

 

3 dagen voordat ik naar de dokter moest kreeg ik een soort paniek gevoel en was opeens mezelf niet meer kon en kan nog steeds alleen maar aan ziektes denken wat ik zou kunnen hebben dat ik zo gevoelig ben voor tics dit uit zich in een soort depressie denk ikzelf ik heb nergens meer zin in enz....

 

Sinds 2 maanden terug kamp ik hier nog steeds mee ben al een x aantal keer bij de dokter geweest en ik slik nu oxezapam 10 mg 2 perdag om wat rustiger te blijfen omdat ik let de hele dag opmezelf ik voel van alles heb ook de heledag het gevoel dat me nek scheefstaat jullie zullie wel denken wat een achterlijke waarom verteld die dit.

 

Ik vertel dit om een beetje me ei kwijt te zijn en omdat ik elke avond voor het slapen een hasj stikkie rook ligt het aan het blowen ik zou het niet weten zonder slaap ik niet voor de rest blow ik niet veel ik ben 20 jaar en heb het gevoel dat ik me tijd hier nu moet uitzitten terwijl ik 2 maanden terug gewn mezelf nog was ik kom

Der zelf niet meer uit en heb de dokter ook gezegt dat ik elke

Avond een stikkie rook hij raad me aan dit niet te stoppen omdat ik momenteel niet goed in me vel zit.

 

Maar misschien komt het wel door dat ene stikkie de tijd zal het leren maar voorlopig hou ik me vast aan me dokter me oxezepam en de riag wat kan je anders ik ben zo opmezelf gefocust ik heb zelf hiet gevoel dat het door het vele lezen op internet komt en tijd teveel laastte tijd ivm geen werk ik lul maar wat heen maar t lucht wel op.

 

Misschien herkent iemand dit of heeft een tip hoop dat ik niet als een wous over kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag blijft waarom blow jij......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ervaringen zijn geen wetenschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met mij gaat het iniedergeval beter, nu ik het gedeeld heb.

jammer dat ik hiervoor opgenomen moest worden.

de rede is dat ik gevaarlijk/*geen gewelddadig* gedrag vertoonde, en dit mogelijk in de toekomst erger zou worden. .

zelf noem ik het een ongeluk/misstap verkeerde keuze, maar daar denken de geleerden anders over.

dit gedrag zou mogelijk een gevaar voorde maatschapije opleveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel Blowsterke, daar ligt het antwoord,

hoe flauw het ook klinkt.....

 

Het is zo ontzettend belangrijk om zinnen af te maken als het gaat om een uitleg van gevoel en/of drugs gebruik/medicatie.

 

Het eigenlijke onderwerp van dit topic is: vervreemding van jezelf(?)

Je ervaart je eigen emoties of waarneming als zaken die niet van jou zijn

die jou gebeuren/overkomen.

Mijn schamele kennis over neurotransmittors heb ik opgedaan toen mijn lieve Watje een angststoornis kreeg,

en ik schrok ervan hoe fragiel onze psyche kan zijn als er bepaalde stoffen niet in balans zijn.

 

Gefokt door de testosoron is hetzelfde systeem

als angstig door een gebrek aan serotonine

als stuiterend onprettig door een tekort van dopamine(?)

 

1 micron teveel of te weinig van zo'n goedje

en we slaan totaal op tilt,soms

 

De balans van ons eigen stofjes systeem

zijn we soms knap aan beinvloeden

met al die stofjes die we innemen voor "ons plezier".

Als ik mijn eigen verleden bekijk vind ik het schokkend te noemen

hoe ik al dat gefreak heb getrokken.

Mijn goede vriend Wistje ging een paar stationnetjes verder,

drugsde zich in een staat van schizofrenie

werd opgenomen, ging aan de medicatie

in combinatie met cannabis.

 

Wat wil dit zeggen?

geen idee, hetzelfde dat langdurig alcoholverslaafde met korsakov syndroom

behandeld worden met cannabis?

 

Want ga deze zaken omdraaien, en de discussie barst weer los, (en terecht)

Maar dat je dingen met een reden moet doen, is dat iets om mee door te gaan?

Dat je kunt kijken wat er aan het eind ligt van een weg, of de manier waarop je met jezelf omgaat,

is dat een manier om te kijken of iets je helpt of je verder de vernieling in helpt?

 

Als je dus probeert te formuleren wat jij belangrijke doelen vind in het leven

kun je vervolgens gaan kijken of het middel of de stof die je inneemt

dat doel dient.

 

Het antwoord voor ieder mens op:

Waarom blow jij?

Kan alleen beantwoord worden d.m.v. een stukje eerlijke zelfreflectie

En wees je ervan bewust dat fout eten,tabak of frisdrank

voor sommigen net zulke psychische boosdoeners kunnen zijn

als een bad trip of foute snuif.

 

grtz Weetje

 

Ik ben tegenstander van voorbarig wegwimpelen

en weet dat de universiteit van maastricht een grondig onderzoek heeft verricht

waar ik best de kern van deel:

en denk zeker dat er een relatie is met erfelijke aandoeningen op het psychiesche vlak

waardoor je meer vatbaar bent voor psychose of schyzofrenie door cannabis gebruik.

 

@cannabizznis

 

met mij gaat het iniedergeval beter, nu ik het gedeeld heb.

lekker blijven delen he ;)

geloof dat het goed voor je is om

lekkere te blijven babbelen, :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat geloof ik ook, aan de ene kant is het nu wel beter.

omdat ik weer goed/gezond eet. dit was voor de psychose wel anders.

veel vette hap en geen regelmaat in mijn dag, dit had ook te maken met mijn werk, niet alleen de wiet dus.

 

ik zie het als een samenloop van omstandigheden. de opname.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke njaa ik wist niet dat er een vraag naar mij gericht was waarom ik blowde....

 

De reden dat ik blow... 2 jaar geleden af en toe in het weekend en later standaard in de weekenden.

Later werd het al af en toe savonds gewn relax stoned high wat dan ook met vrienden chille bios enz..

 

Op een gegeven moment is het erin gerold dat ik voor het slapen gaan een hasj stikkie rook en doe dit nu al anderhalfjaar dag in dag uit.

En als ik eerlijk ben ben ik verslaafd aan die ene stik voor het slapen.

 

Dus eerst was het voor de fun en nu als slaapmiddel.

 

Ook rook ik ook wel smiddags is een stik maar de laatste tijd sinds ik zo inmezelf zit en opmezelf gefocust ben word het alleen maar erger als ik smiddags rook dus das effe afgelopen.

 

Ook heb ik door dat als ik voor het slapen in de douche stiekem me pitje rook.

 

Ik nog meer opmezelf let dit betekent voor mij het gevoel dat me lichaam scheef ligt en me nek heb hieromheen een soort super focus gemaakt waar ik niet vanaf kom en de nodige tintelingen in me gezicht voel als ik der oplet.

 

 

Maar dan heb ik me stikkie gerookt dus sluit ik me ogen om maar niet opmezelf te letten en word ik volgende wakker met dezelfde shit....

 

Hoop dat het je een beetje duidelijk is waarom ik blow en wat mijn blowpatroon is.

 

Ik zou graag weer willen genieten van een stik zoals vroeger en het niet als slaapmiddel zien ik ben pas 20 en voel me goed kut de laatste 2 maanden maar zelfs de dokter raad me aan om niet op dit moment te stoppen met die avonds pit dusjaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabizznis

dan is ff verder graven in die samenloop

en sorry maar dit wordt echt jomanda taal

maar ik ben ervan overtuigd dat de sterren ook nog eens erg complex staan

voor gevoelige mensen.

Er is veel kosmische ruis, onverklaarbare wendingen van mensen

stomme uitbarstingen,verslavingen en extreem gebruik ,noem maar op

dus los van een economie die wiebelig is

zijn de sterren dat ook.

 

poten op de grond

en ff kijken naar de echte basiswaarden in het leven

ik ben er hard mee aan de slag

dat hoor je wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ervaringen zijn geen wetenschap.

 

 

Klopt, ervaringen is nog beter dan wetenschap. Wetenschap heeft nooit echt veel bewijzen kunnen tonen van veel psychologische aandoeiningen.

 

Zeker wat te maken heeft met het geest is ervaringen van andere mensen, veel beter dan wetenschap. ( tenminste daar denk ik zo over)

 

die pillen die serotonine produceert dat doet onze hersen al van zelf normaal daarom is het heel belangrijk om onze lichaam zelf te laten herstelen.

 

Magnefiek ; Wat ik u wel kan zeggen dat soms onze hersen soms onze beste vriend kan zijn maar soms ook onze ergste vijand, maw, het gaat msshien wat raar klinken maar soms moet je je hersen terug herprogrammeren, je moet je eigen coachen, elke mens is anders ingesteld, dus baseer je eigen niet te veel met wat je leest op internet, over ervaringen van andere mensen, wat je zeker niet mag doen is je eigen obsederen met wat er mis gaat met u, dat maakt het maar erger...dat gaat meestal van zelf weg, als het natuurlijk niet genetisch ingesteld is, dat is een ander verhaal.....als het bij iemand niet genetisch ingesteld dan gaat het meestal van zelf weg........daarom is dat heel belangrijk om je systeem terug te reseten, terug van 0 beginnen........niets gebruiken zelf geen hash of wiet of alcolische dranken.voor een paar maanden. Soft zijn tegen je eigen zal je niet veel helpen ( dus niet zeggen, ach een jointje roken of laten we iets gaan drinken terwijl je maar 2 maanden bezig bent), je bent je eigen coach, dus je moet hard zijn tegen u eigen....anders zal iemand anders je moeten helpen en dat raad ik u zeker niet aan. Niemand kent je beter dan je eigen hersen dus je eigen IK....

 

 

 

Gevoeligheid is echt wel iets heel complex en je moet zelf je weg kunnen vinden anders is er grote kans dat je je eigen zult verdwalen, als je het wilt proberen te herstelen met andere middelen of als je het wilt laten herstellen door mensen die denken dat ze gespecialiseerd ziijn om mensen te genezen. Bergijp mij niet verkeerd, er zijn degelijk wel vee gespecializeerde mensen die wel iets positiefs kunnen doen maar 70% hangt echt van ons eigen af en 30% de rest dus informatie opzoeken, hulp van dokters, of psychologen

Edited by Faraon08

Share this post


Link to post
Share on other sites

@faraon:

 

Bedankt dat je even heb gekeken hebt naar waar ik mee te kampe heb de laatste tijd.

 

Het was ook gewn zo dom om al die uren op internet te zoeken en te lezen en dingen te herkennen.

En ik heb ook gewoon lichtelijke problemen met tics maar der was nog nooit iets mis in me hoofd.

 

Na 1 soort van paniek aanval zo in de put te komen zitten shit... Het is gewoon angstaanjagend dat je hoofd een spelletje met je kan spelen.

 

Ik ga binnenkort van me slaapmiddel af en na enige tijd wil ik gewoon een weekend blower worden ;) want het is niet zo dat ik me avond pit de schuld geef van al me problemen maar ik denk dat het ook niet meewerkt aan me herstel.

 

Bij mij is het denk ik samenloop van omstandigheden: teveel tijd , teveel gelezen , teveel nagedacht , en teveel focus opmezelf.

 

Alleen ik kan niet begrijpen hoe me hoofd het gevoel heb je kijkt scheef terwijl ik gewn recht sta puur door de focus opmezelf.

En oude tics naar bovenhalen. Drama !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...