Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tune

Bestelling BAC

Recommended Posts

Hoi people,

 

Ik ga volgende maand van start met een grow van een 10 Skunk #1 zaadjes.

Omdat het mijn eerste grow is wil ik het simpel houden en sannie's producten gebruiken en BAC voeding.

Nu moet ik nog die producten bestellen, alleen is de vraag hoeveel. Heeft er iemand ONGEVEER een idee hoeveel voeding er in 1 kweek gaat?

Ik bedoel koop ik beter een 1L fles BAC bloei of 5L? Een 500ml PK booster of 1L? Is 1L BAC groei voldoende?

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Thnks for the advice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schema bekijken en zelf ff uitrekenen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u Sensi Life.

Dit kan ik uiteraard doen, maar ik hoor liever van personen die het gebruikt hebben.

De bedoeling van dit forum is dat mensen hun bevindingen delen en dat andere daar baat bij hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad. 1 liter groei, bloei en pk booster is meer dan genoeg. Van groei en pk ga je zelfs nog overhouden. Bloei zal waarschijnlijk aan het eind van je kweek wel op zijn. Verder heb je wortel en bloeistimulator nodig. Ik zou van wortel 60 ml nemen en van bloei 120ml. Ben zelf ook met deze lijn begonnen. Ben er erg over te spreken. Ben inmiddels overgestapt naar de minerale voeding van bak. Dit werkt wat beter met een sproei systeem.

 

Tip: maak elke dag (of om de dag, net wat nodig is) nieuw water aan. Het nadeel van deze voeding is dat je vlok vorming krijgt als je je aangemaakte water te lang laat staan. Verder prima spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe nu effe kijken al 1,5 jaar met 1liter fles back bloei grof weg en heb nog genoeg over voor nog een ronde :)

jammer aleen dat de houdbaarheids datum al verstreken is :lol:

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super! Bedankt voor de info people.

Dan kan ik binnenkort m'n bestelling plaatsen bij Sannie.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Organische producten zou je voor elk ronde weer moeten bestellen. Met een bac bloei 1l fles heb je genoeg voor 10 ronden. Succes ermee! P.s laat je niet gek maken wat er op de markt word aangeboden. Er zijn zoveel producten en allemaal pretenderen ze de beste te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 rondjes met 1 fles? Dat is mij dan nog niet gelukt, maar je doet er inderdaad wel lang mee. Volgens mij was het iets van 3ml per liter ofzo, ff uit m'n hoofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sparta & Sjors,

Bedankt voor jullie toelichting.

Is de wortel en bloeistimulator nodig als je bacto en mycorriza gebruikt en Pk boost?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tune,

 

wortelstimulator is niet nodig, hier gebruik je onder andere de bacto voor (goed inwateren voor de start en daarna 1 x per week meegeven in je voedingsgift)

Bac pk en bloeistimulator gebruik ik vanaf halverwege de bloei periode, het is niet noodzakelijk en ik gebruik de helft van de aangeven dosering maar heb het idee dat mijn toppen harder aanvoelen en dikker zijn.

 

Groet,

knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok! Goed, weer iets meer info.

Bedankt knakie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He man, zelf gebruik ik geen bacto. Verder ook geen ervaring mee. Mycorriza gaf ik voorheen wel maar daar ben ik mee gestopt. Is eigenlijk gekomen omdat ik het eens een rondje niet gegeven heb en aan het eindresultaat zag je amper verschil. Ik geef in de eerste 2 groei weken wortel stimulator plus groei voeding. Eerste 3 weken van de bloei geef ik wortel en bloei stim. en een mixje van bloei en groei voeding (hou jij het maar alleen bij bloei voeding, experimenteren komt later wel) en vanaf week 4 tot aan het eind alleen bloeistimulator. Ook vanaf week vier alleen nog maar bloeivoeding en vanaf week 6 start ik met de PK booster. Dit maakt ze inderdaad harder en voller.

 

Ik geef wel de voorgeschreven dosis van de wortel en bloei stimulator want ik merk dat de planten beter alle voedingsstoffen opnemen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1ltr bloei en groei en 500ml PK booster en verders niks (wortelsimu mag).

 

groeiperiode beginnen met 1ml/ltr en tot max 2.5 gaan en dan starten met 1.5ml/ltr alleen bloei week 2 12/12 als de 1ste haartjes tevoorschijn komen.

 

Vanaf eind week 3 al 1ml bio PK mee gaan geven, heb je de stimulator niet meer nodig en dikke harde toppen met veel suikers erin en (bij ff spoelen op eind) heerlijk zachte wiet met een dikke punch.

Krijg nog wel eens wat samples maar die halen het echt niet bij wat ik met BAC voor elkaar krijg.

 

Ik voer voeding op tot 2.5ml bloei en 2-2.5ml PK vanaf week 6 wat ik tot week 8 volhoud en dan 1wk alleen maar water.

 

Leuk om te lezen dat iedereen het een beetje anders doet en dik tevreden is, ik hoop wel dat met de nieuwe formule de klontering onderin de fles tot het verleden behoort ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die klonten ken ik ook ;) ik schud ff goed voordat ik de fles gebruik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks lostchild.

Ga volgende week bestelling doen en dan kunnen we opbouwen.

Eens alles binnen is eindelijk van start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die PK booster laten.

 

Als het uw eerste kweek is kunt ge best proberen met zo weinig mogelijk additieven te werken. Er is namelijk een wisselwerking tussen verschillende stoffen, en die kunnen problemen veroorzaken.

Teveel P of K in aarde - weet niet of je op aarde wil kweken - kan bijvoorbeeld moeilijk opgelost worden en creert een hoop problemen, verstoord de opname van secundaire voedingsstoffen enz...

 

Nu ik zeg niet dat ge ze teveel zou geven ;) wat ik wil zeggen is dat als ge niet zoveel ervaring hebt ge uw planten niet zo goed kunt 'lezen'. Zelfs als ge ervaring hebt maar plots een nieuwere soort kweekt is dat moeilijk.

 

Nu, ieder het zijne en ieder denkt er het zijne over :verrygood

 

Fijn te zien dat meer en meer Antwerpenaars hun weg naar de kast vinden en stoppen met op de parking te kopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Baekelandt,

 

Wa gaf het weg dak van Antwerpen kwam? Mijne klap of het feit datter Antwerpen onder mijne Nickname stond? :verrygood

Is idd mijn eerste kweek, ben laatste dingen aan het aankopen en volgende maand ga ik samen met ne maat van start.

Mor da kunde allemaal dan wel lezen. Merci voor de tip.

Ik kweek al wel langer groentjes mor nog ni deze groentjes :wacko:

Twas gemakkelijk om naar Bergen op Zoom te gaan, en nadien Breda mor nu ist al nor Rotterdam.

Ni dat da zo ver is mor....gewoon zelf proberen en alles wa we kweken moeten we ni mier gon halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Antwerpen onder mijne Nickname stond?

staat er nog steeds (A)

 

is tilburg nogsteeds zo'n probleem dan ? die pas is immer afgeschaft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...