Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

DIY Magic Flight - Launch Box

Recommended Posts

Aan de hand van o.a. dit topic ben ik aan het googlen gegaan om te kijken of je zo een ding niet eenvoudig zelf kunt knutselen.

 

Wie denkt en knutselt met me mee?

 

Dit wil ik namaken:

magicflight_launchbox_open2.jpg

 

De werking:

- Door een sterke oplaadbare batterij in het batterij gat te drukken verbindt je de stroom aan 2 koperen stangetjes

- In de verdampingskamer wordt het gaasje tussen de koperstangetjes heet

- De erin gestopte wiet verdampt (te zien door de doorzichtige afdekplaat)

- Lucht wordt via een verdieping in het hout bij het batterijgleufje naar de verdampkamer geleid en wordt aan de kopse kant door een gaatje eruit gezogen. De damp gaat mee.

 

Andere topics

over het namaken (allemaal in het Engels):

Deze is erg goed (helaas weinig plaatjes)

Deze heeft foto's en schetsen, maar niet allemaal even duidelijk

Aandachtspunten:

- Welk hout?

- Welke koperdraad?

- Wat voor screen?

 

Het lijkt me dat je een dergelijk apparaat voor € 10 kunt maken (ex batterijen en lader die je er bij de echte wel bij krijgt)

 

Als ik van de week ga knutselen zal ik foto's maken.

 

Dus normaals: Wie denkt en knutselt er mee?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de voorganger (de launch tube) kun je de werking mooi zien

 

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net het reddit-topic erover ook even doorgelezen(stond een link op instructables)

 

de originele gebruikt roestvrijstaal met koperen laagje(coating) voor de verbinding tussen screen en batterij

schijnt goedkoop te krijgen te zijn als dingen op pijpen aan op te hangen, maar lastig om mee te werken, laatste reactie op reddit is van iemand die iets anders aanbeveelt wat makkeijker is om mee te werken

Ive had some success at building my own launch box, and have figgured out a few things that you all havent yet. One is the conductor rods...1/8 mild steel tig welding rods are coated with copper for corrosion resistance. These are annealed metal and much easier to work with than hardened pipe hangers. The other thing is welding the screen to the rods. You need to build a spot welder from a microwave oven transformer. Just go to youtube and search for mot spot welder. Works like a champ for welding the screen to the rods. Good luck folks.

 

screen is roestvrijstaal, waarschijnlijk meshgrootte 0.006 volgens reacties op reddit

hout maakt niet zoveel ut maar de originele gebruikt berk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn screen wordt waarschijnlijk een standaard mesh voor waterpijpen met 3 cm diameter.

 

in mijn eerste test ga ik het proberen met koperdraad van 2,5 mm2

 

Wilde het screen solderen, maar het zou kunnen dat dat los gaat met het opwarmen. Bovendien zitten er schadelijke stoffen in soldeer.

 

Overweeg nu om het er met dun ijzerdraad aan vast te vlechten.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

soldeer zit lood in, zou mogelijk wel kunnen met zilversoldeer(soldeertin zonder lood, heeft iets hogere smelttemp)

het contact moet goed zijn om een stabiele temp te houden over langere tijd, met eraan vast vlechten lijkt me dat je dus eerder een dalende temp krijgt(als er ruimte tussen zit kan er oxidatie optreden, weerstand wordt groter)

1 iemand op reddit heeft gewoon het screen onder de pinnen(die roestvrijstaal met koperen coating dingen) geklemd wat voor hem werkte(dus tussen het hout en die pin geklemd)

 

met gewoon koperdraad heb je het probleem dat koper naast elektriciteit ook goed warmte geleid, dan word de batterij dus warmer, het screen minder warm

daarom gebruiken ze dus roestvrijstaal met koperen coating, het roestvrijstaal geleidt de warmte minder goed terwijl de koperen coating de elektriciteot goed geleidt maar te dun is om veel van de warmte te geleiden

koper gaat wel werken waarschijnlijk maar dus niet zo goed als roestvrijstaal(of een ander metaal met vergelijkbare eigenschappen) met koeren coating

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, dat van de koperstangen klinkt erg logisch.

 

Eens kijken wat ik op de kop kan tikken ter vervanging.

 

Solderen ga ik me ook nog in verdiepen. Heb mijn soldeerijzer en soldeer uitgeleend en kan dus ook niet kijken wat voor soort ik heb.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk heb je gewoon standaard soldeertin met lood, aangezien die andere soldeertin niet zoveel gebruikt wordt volgens mij

alleen bij toepassingen waar het ertoe doet dat het veilig voor de gezondheid is(bij de purple days vaporizer bijv. word die zilversoldeer gebruikt)

maar is als het goed is makkelijk te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

stukje lasdraad kan je toch wel aankomen? is meteen met een dun laagje koper!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ je-Roen

Lasdraad die ik heb zijn van die stokken met een of andere keramische laag er om heen of zo. Zal eens rondvragen.

 

@ Alexy

Had ik al gevonden maar nog niet helemaal gelezen

 

@ Guess

Anders ik wel :dribble:

 

Als het lukt neem ik ze in productie :rolleyes:

 

Nee, dan maak ik er 1 die op een bong past!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me intressant om in elk geval het principe(de 2 pinnen met screen ertussen) na te kunnen maken, dan kun je er heel veel vormen omheen maken

dan heb je pas echt de perfect stealth vaporizer

en je kunt idd ook iets maken wat op een standaard bong aan te sluiten is

en zou mischien ook handig zijn oom vrienden om te krijgen voor verdampen, nu vinden veel van m'n vrienden mijn vaporgenie wel vet maar als ze de prijzen van vaporizers horen houden ze het liever bij joints

maar als je dit een beetje goedkoop kunt maken kan ik ze bijv.op verjaardagen geven, of voor alleen de materiaalkosten om mensen geintresseerd te krijgen in verdampen

alhoewel ik dan wel moet opletten niet de naam magic flight launch box te noemen of het daar teveel op te doen lijken aangezien ze een patent op het principe hebben(hoewel ik niet weet of dat ook geldig is in europa? )

 

hier btw nog iemand die 'm gemaakt heeft met loodvrije soldeer om het screen aan de pinnen te krijgen:

http://www.reddit.com/r/trees/comments/cac...y_magic_flight/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee, dan maak ik er 1 die op een bong past!

 

hahaha dan neem ik er zeker een af!

 

Nee ik denk dat ik maar eens met je mee ga knutselen en stoeien

Zou ie ook hasj kunnen verdampen denk ik even hard op... of dmt :rolleyes:

 

EDIT: lasdraad kan ik wel aan komen denk ik , zal proberen 0.8 en 1 mm te regelen

 

Ook heb ik wel een oude elektrische kachel staan (230V dat dan weer wel...)dat draad zal ik er ook eens uit slopen

 

EDIT 2

 

mflb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tekening voor het screentje:

http://i.imgur.com/cbQma.jpg

en tekening met de maten:

http://i.imgur.com/1WWzc.jpg

 

in die andere reddit-thread(of mischien ergens anders) stond ook wat de handigste volgorde zou zijn voor het boren van de gaten in het hout

 

edit:

oeps, dubbelpost...

opmerking bij die tekening over de werking, ik denk niet dat er nog een verbinding zit na het screen tussen de 2 pinnen zoals in die tekening, lijkt me dat de stroom daar dan via zou gaan omdat het screen een grotere weerstand heeft, en gaat de stroom dus om het screen heen en wordt dat niet warm

van wat ik zover gezien/gelezen heb is het screen de enige verbinding tussen de 2 pinnen

Edited by Aad
Dubbelpost weggehaald.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Zookaba

Tot die conclusie was ik ook al gekomen. Ten eerste om de uitleg die jij geeft, ten tweede omdat het me heel moeilijk te maken lijkt.

 

Ik zal eens beginnen een werktekening maken met alle gaten e.d.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de schets even overgenomen en de maten (grof) omgerekend naar cm

 

gallery_18397_12125_1996.jpg

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben totaal niet technisch maar ga dit zeker mee volgen.

Keep up the good work.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de original sinds deze week ook en ben benieuwd naar de techniek en de vorderingen van de knutsels hier :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg ervoor dat de draden die de stroom verzorgen een stuk dikker zijn dan de"gloeidraad" anders wrdt het hele ding warm...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dan, vette shit! :)

Het creatieve brein aan het werk...

 

Is de vraag welke houtsoort nog van toepassing? Ik denk dat het niet veel uitmaakt, wel een mooi houtje natuurlijk!

Ik zit in de fijne houtbewerking dus kan je eventueel ook wel ergens mee helpen....

 

Het houtsoortje op de foto lijkt me inlands esdoorn... Maar erg lastig te zien zo, Essen zou het ook kunnen zijn.

Esdoorn heeft een hele mooie dichte structuur, is denk ik wel erg geschikt!

 

En Ebben is anders ook een erg gaaf houtsoortje voor dit project!! Heel dicht van structuur, bijna pikzwart op een paar donker bruine vlammen na!

 

 

Hoor en zie graag meer over dit project!!

 

Laters,

 

Poet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond vorige week voor mijn testje een mooi klein stukje subtropisch zwemparadijs hardhout, de dunne gaten zitten er al in, plexiglas is ook op maat. Nu nog zoeken naar het juiste screen, soldeertin en een boor voor het grote gat.

 

Vanavond eerst eens de echte MFLB bekijken.

 

EmTee

Die maar even aan wil geven dit project welliswaar traag gaat, maar niet stil staat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier: KLIK is erg veel informatie te vinden over de MFLB. Er staat ook ergens in dat er bouwtekeningen beschikbaar zijn van de MFLB volgens mij.

 

Nu ik dat stuk heb gelezen begrijp ik wel waarom de launch box zo duur is. Ze hebben behoorlijk veel tijd besteed aan het ontwerp qua luchtstromen. Ben benieuwd (krijg hem deze week binnen. Misschien is hij gisteren al binnen gekomen, maar ik ben niet thuis :o )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet opnieuw beginnen. Was een aardig eind, maar het zeefje wat ik heb is kleiner dan het gat.

 

Momenteel erg druk met andere dingen, dus heeft momenteel geen prioriteit.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

DIY MFLB

 

One of the things I love about marijuana vaporizers is that the field is constantly evolving, and it is quite simple to build a vape yourself.

If you’re someone who enjoys hobbyist projects, then a wide number of options exist for you to build your own herbal vaporizer, and this MFLB clone seems like a great started project.

I came accross this MFLB clone on Reddit, and it looks simple enough to make providing you have a basic understanding of electrical circuits (and maybe some skill in woodworking!).

This build uses two lithium rather than one (like the original MFLB).

The use of two batteries increase the wattage which extends the life of your batteries.

 

In order to make your own MFLB, you’ll need the following materials:

http://vaporblog.org/blog/guides/diy-mflb/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...