Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Epiteth

Verslag Eerste Kweek Hh

Recommended Posts

In dit topic zal ik laten zien en beschrijven hoe mijn HH zaadjes zich met een beetje geluk tot HH planten zullen ontwikkelen.

 

Hier alvast een foto van de schatjes in watten:

 

Klik!

 

Laagje watten, vochtig gemaakt, daar weer dun laagje watten over en dat ook weer vochtig gemaakt :P

 

Ik zal dit topic blijven updaten!

 

Op goed geluk jongens en meisjes :lol:

Edited by Epiteth

Share this post


Link to post
Share on other sites

dsc006751ad.th.jpg

 

niet veel verandering, maar ze zijn goed ontkiemt, op 1 na.. ik hoop dat ik ze niet al te diep heb gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Hollands Hope zaadjes zijn vandaag ook binnengekomen!

heel leuk verpakt in een doosje pepermuntjes :lol:

 

liggen nu ook in de watten, we lopen straks mooi synoniem, dat is wel leuk, kunnen we elkaar een beetje helpen :P

 

succes, neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey Neus, ja dat is grappig :lol: Die van mij zaten ook in een pepermunt doosje!

 

Even 2 vragen voor die gene met ervaring:

 

1. Kan het zijn dat ik ze te diep heb gezet? Begon toch beetje te twijfelen.. Had met mn vinger gaatje gedrukt en daar licht iets aarde overheen geschoven

 

2. Hoeveel water kan ik ze het beste geven? Ik sproei nu met een plantenspuit 's ochtends en 's avonds op de plek waar ongeveer het zaadje zit, totdat het gedeelte lekker vochtig is, is dit goed?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik HH zaadjes had besteld bij Nirvana.nl kreeg ik ze in tuinhandschoenen :P :P

maar tot mijn verbasing is er maar 1 uiteindelijk uitgekomen :D :lol: :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus, dat is minder idd..

 

Maar 1 zaadje ontkiemt of heeft er maar 1 zich tot plant gevorderd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg originele lui volgens mij daar bij nirvana :lol:

 

 

 

en voor die 2 vragen van je hoef je geen ervaring te hebben hoor, besproeien klinkt goed en ze moeten ongeveer 5 mm diep in de aarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok heb wat aangepast :P Zaadjes zaten dus te diep.. Heb ze nu op het oppervlak gelegd, en daar licht wat grond over heen gedaan, hopelijk gaan ze nu goed :lol:

 

Ze staan er nu zo bij:

 

dsc006761pl.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over die vragen hoef je je geen zorgen te maken!

Dat sproeien is goed, de grond moet lekker vochtig zijn en dat plastic eroverheen is ook prima!

Ik knip altijd een vierkant uit en leg het over het potje heen met een elastick eromheen, dan beslaat het plastic goed en krijg je een mooi broeikaseffect (als de zon er tenminste op schijnt :P ).

 

Alleen je moet idd zorgen dat je de zaadjes niet te diep erin drukt, hij/zij hoeft maar klein beetje onder de grond te liggen (±5 mm).

 

Verder, wat gebruik je voor grond?

En wil je ook nog voeding gaan gebruiken?

 

Iig veel succes met je kweek!

 

Jahbless :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Jahbless, bedankt voor je reactie!

 

Ik gebruik potgrond van een tuincentrum, mijn pa is boomkweker en zei dat het wel goede was :lol:

 

Verder heeft mn pa (omdat hij boomkweker is), een kast voor chemisch spul! Ik heb er beetje in zitten snuffelen en er staat wel wat leuks. Hij kan me daar ook wel wat over vertellen.

 

Verder adviseerde Tokkie Bcuzz, dat ga ik misschien wel kopen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel handig dat je vader een boomkweker is :lol:

 

Ook zou je een keer langs de growshop kunnen gaan en je daar wat laten informeren.

 

Zelf haal ik altijd een zak mixgrond bij de growshop, hier zit al voeding in voor de eerste 3 weken en bevat diverse andere voedingsstoffen wat speciaal ontwikkeld is voor de hennepteelt.

Ook bevat het een soort van kalkbolletjes wat goed is voor de plant.

En ik gebruik zelf meestal normale Pokon voeding (voor alle planten), daar doen ze het ook goed op :P

 

Succes ermee!

 

Jahbless :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jezus, dat is minder idd..

 

Maar 1 zaadje ontkiemt of heeft er maar 1 zich tot plant gevorderd?

 

1 ontkiemt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er gaat toch niks boven het vanuit zaad opkweken he.. Vraagje alleen: Heb je de potten met de te onkiemen zaadjes buiten staan momenteel, zie ik dat goed op de foto? Is het daar niet veels te koud voor?

 

Er staat heel veel beschreven op het forum over zaaien en kiemen enzo, zelf vind ik de info op Mo Mercy ook uitstekend. Zorg in ieder geval voor voldoende licht, TL kastje is ideaal.

 

Wat ik in ieder geval doe is stek/zaaigrond gebruiken, hij moet goed los zijn, voldoende zand er in ook. Anders heb je kans dat je zaadjes het niet kunnen bolwerken. Over het algemeen geen problemen met Nirvana. Als 9 het er echt niet doen en je hebt zeker alles goed gedaan moet je ze gewoon effe contacten.

 

@jahbles: gebruik bio voeding als je pokon gebruikt. Liefst meststoffen van organische oorsprong. Heb vorig jaar ook behoorlijk lang op dat goedje gemest voor ik met BioNova begon en dat ging prima inderdaad. Toch deden ze het beter op BN grond. Bedenk wel dat wat je voert uiteindelijk in je plant terecht komt.

Edited by whazzup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu maar hopen dat ze bovenkomen!

 

Met nirvana heb ik zelf ook geen goede ervaring..

Als eerste duurde het een week voordat de zaadjes binnenwaren.

Van de zaadjes zijn er 4 niet ontkiemt!

2 die zijn niet gaan groeien..

 

Dus 4 plantjes €18!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contact heb ik ook zeker met ze opgenomen.. gebelt en daar kreeg ik te horen dat ik een email moest sturen.. van die email niks meer van terug gehoort.. :lol: dus nu heb ik nog maar 1 plant.. en de lokale growshop heeft me verteld dat ze geen stekken leveren... nu ligt alle hoop op dat ene plante dat het een vrouw gaat worden

 

Maar daar gaat het nu niet over... iig jij veel succes met je 2006 kweek HH, Epiteth!!

 

Oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er gaat toch niks boven het vanuit zaad opkweken he.. Vraagje alleen: Heb je de potten met de te onkiemen zaadjes buiten staan momenteel, zie ik dat goed op de foto? Is het daar niet veels te koud voor?

 

Er staat heel veel beschreven op het forum over zaaien en kiemen enzo, zelf vind ik de info op Mo Mercy ook uitstekend. Zorg in ieder geval voor voldoende licht, TL kastje is ideaal.

Bedankt voor je reactie. Zoals ik had gezegd staan ze in de kas, het is nu over de 30 graden dus warm genoeg lijkt me :lol: Ook is het lekker vochtig, LV 90. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is het licht, in de kas is het iets minder licht dan buiten, gaat dit voor problemen zorgen?

 

Lullig om te horen Oosten, voorals nog veel succes met je ene plant dan maar!

 

Bij mij zijn nu alle zaadjes ontkiemt, eentje had er echter wat vertraging, maar goed.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das wel balen Oosten:(, alhoewel, waarom haal je niet gewoon nog een pakje zaden? Het kan nog steeds, vooral als het dalijk in juni lekker weer gaat worden. Groeien ze als een speer. Btw met Nirvana heb ik goede ervaringen. Ik heb er eerst 9 geplant, die zijn allemaal uitgekomen. Daarna nog 5 geplant, ook allemaal uitgekomen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja.. misschien had k gewoon bad luck! Nieuwe zaden word het niet meer voor mij! ik kijk wel wat er met deze plant van komt.. volgend jaar beter zeg ik maar zo :lol:

Misschien dit jaar nog een stek of 2 maar zou niet weten waar ik ze hier in de buurt (omgeving Hengelo OV.) kan krijgen!

 

Oosten

 

ps. dit topic ga ik zeker volgen !!

Edited by Oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oosten

 

Hoe heb je je zaadjes ontkiemt eigenlijk?

 

Ik ontkiem ze altijd in een bekertje water, donker en koel bewaren (in een kast ofzo).

Komen bij mij altijd uit!

 

@ Wazzup

 

Bedankt voor de info, en ik weet ook wel dat dat beter is voor de plant maar wil de kweek zo goedkoop mogelijk houden. En omdat we thuis toch genoeg Pokon voeding hebben liggen ga ik niet extra voeding kopen. En vorig jaar heb ik de Pokon ook gewoon gebruikt en de kweek ging heel goed vond ik en de wiet is ook zeker niet slecht! Dus van mij mag de Pokon nog wel ff blijven! :lol:

 

Jahbless :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ontkiem ze altijd in een bekertje water, donker en koel bewaren (in een kast ofzo).

Komen bij mij altijd uit!

Gaat de vitaliteit er dan niet snel uit?

 

Btw: 4 plantjes zijn al boven gekomen, gaat volgens mij wel de goede kant op zo :lol:

 

LV: 80/90

Temp: 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen dat ze bij jou uitkomen Epiteth!!

 

@jahbless

ik heb ze in plastic bekertjes met aarde met van dat keukenfolie erover laten ontkiemen...grond vichtig en warm gehouden

 

Oosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ik had gehoord dat als je ze in aarde laat ontkiemen wel veel licht nodig hebt..

 

Volgende keer watjes/ keuken papier proberen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt soms gewoon zaden die niet willen kiemen , geen enkele methode werkt dan . Heb je kiemkrachtig zaad dan is het juist weer zeer makkelijk ze te kiemen en werkt haast elke methode .

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Updateje*

 

Alle zaadjes uitgekomen, was 1 achter blijver die ik als testje op mijn kamer gehouden heb.

 

Zie hier het resultaat daarvan:

 

achterblijvertje9np.th.jpg

 

Hier andere plantjes:

 

3potten0yh.th.jpg

 

overzichtje9oq.th.jpg

 

anderplantje5qy.th.jpg

 

 

Wat vinden jullie ervan? Valt mij op dat ze beetje slap hangen en erg lange steel hebben maar niet veel blad.. Of is dit normaal in deze fase?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...